حکایت مردی که در شهر خود غریب است/بزرگداشت استاد جلال ذوالفنون در هشتگرد برگزار شد

خبر پارسی – نام سه تار که می آید، همه بی اختیار یاد جلال ذوالفنون می افتند، چرا که این استاد برجسته، تمام عمر خویش را صرف نواختن و آموزش این ساز کرده است. وی متولد سال ۱۳۱۶ در آباده می باشد. ذوالفنون آثار نوشتاری و صوتی فراوانی در زمینهٔ موسیقی ایرانی از خود به جای گذاشته که از بین آنها می توان آلبوم های گل صدبرگ و آتش در نیستان با صدای شهرام ناظری را نام برد. همچنین از دیگر آثار او می توان به مستانه، سرمستان و شب عاشقان با صدای علیرضا افتخاری اشاره کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی نوآک به نقل از تیتر۱ ، جلال ذوالفنون در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در اثر خونریزی داخلی پس از جراحی قلب باز، در بیمارستان البرز کرج درگذشت. استاد ذوالفنون؛ به وصیت خودش و با حضور دوستاران و خویشانش در قبرستان امامزاده طاهر کرج دفن شد.

عصر دیروز مراسم بزرگداشت استاد جلال ذوالفنون در هشتگرد برگزار شد. این مراسم به مناسبت سالگرد وفات استاد و در شهر هشتگرد برپا کردید.

در این مراسم اساتید بزرگ هنر موسیقی ایرانی، شاگردان و دوستان ذوالفنون به همراه خانواده وی حضور داشتند.

این بزرگداشت که توسط آموزشگاه موسیقی آفاق هشتگرد برگزار شده بود، با نواختن چند قطعه هنری با ساز های سنتی آغاز و سپس با خاطره گویی شاگردان و دوستان استاد ادامه یافت. در مرحله بعد آواز کارون از استاد مجرد در سالن طنین انداز گردیده و به روح ذوالفنون اهدا شد. در انتها تک نوازی سهیل ذوالفنون،پسر جلال ذوالفنون با ساز سه تار پایان بخش این مراسم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.