چهارشنبه تغییر/ابلاغ شهردار رسید؛ استاندار تازه انتخاب شد

خبر پارسی- چهارشنبه؛ کلید شهرداری شیراز به دست عبدالحمید معافیان، شهردار منتخب رسید؛ در روزی که اسماعیل تبادار به عنوان استاندار فارس، سکاندار مهم‌ترین استان جنوب کشور شد.

در حالی که روزهای اخیر، بحث بر سر تغییر استاندار فارس بالا گرفته بود، سرانجام هیات دولت با انتخاب اسماعیل تبادار نقطه پایانی بر این گمانه‌زنی‌ها گذاشت. هر چند پیش از این و در چند روز گذشته نمایندگان استان از انتخاب تبادار و معرفی وی به وزارت کشور برای تصدی این سمت خبر داده بودند.

تبادار، در دوره‌ای که آیت الله‌ ایمانی، امام جمعه شیراز، این مسئولیت را در بوشهر داشت، سابقه استانداری و معاونت عمرانی استانداری‌ بوشهر را درکارنامه کاری دارد؛ سابقه‌ای که  از آن به نیکی یاد شده است.

نزدیکانش می گویند:او اجرایی ترین استاندار دولت اصلاحات بوده است.مدیری پرکار و پاکدست.

مسئولیت معاونت عمرانی استانداری فارس یکی از مهم ترین مواردی بود که تبادار را برای استانداری استان پهناور جنوبی شاخص می‌کرد.

تبادار یک مسئولیت مهم ملی هم در کارنامه دارد؛ وی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور بوده است و البته سابقه معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان را نیز در کارنامه دارد.

این همه نشان می دهد که فارس می‌تواند شاهد روزهای پر رونق و پر تلاشی در حوزه عمرانی باشد.

اما پایان دولت یازدهم، پایان کار استاندار دوم دولت یازدهم در فارس بود؛ سید محمدعلی افشانی، اهل کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در انتظار مسئولیت تازه است.

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش، یکی از کاندیداهای شهرداری تهران بود. کاندیدایی که تا مراحل پایانی نیز به پیش رفت؛ هر چند به نظر می‌رسد این کاندیداتوری بیشتر شرح توانمندی‌های افشانی برای مسئولیت تازه باشد. معاونت عمرانی وزارت کشور را این مقصد تازه می‌دانند؛ مقصدی که چندان دور نمی‌نمایاند.

در روزهای اخیر، وزیر کشور اسماعیل جبارزاده، استاندار استان آذربایجان شرقی را از تبریز به تهران فراخواند تا وی را به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب کند. این نشان می‌دهد تغییرات در بدنه معاونت‌های وزرات کشور محتمل است.

وزارت کشور، وزارتی که این روزها هم درگیر تغییر در معاونت‌ها و هم استانداران است، در همین روز چهارشنبه، ابلاغیه‌ای را به مرکز استان فارس فرستاد. بر اساس این ابلاغیه و پس از چندین روز انتظار، سرانجام عبدالحمید معافیان به صورت رسمی شهردار شیراز شد.

بیست و دومین شهردار پس از انقلاب اسلامی در شیراز، پیش از این به عنوان شهردار متخب، ۱۳ رای قاطع اعضای شورای شهر شیراز را به دست آورده بود.

1 دیدگاه برای “چهارشنبه تغییر/ابلاغ شهردار رسید؛ استاندار تازه انتخاب شد

  1. با سلام و احترام و ضمن عرض تبریک به جناب آقای مهندس تبادار ، باید حسن تدبیر و انسجام و اتفاق نظر نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم ولی فقیه در استان آیت الله ایمانی و سایر تصمیم گیرندگان را ستود و تحسین نمود و به هیأت محترم دولت نیز تبریک گفت که به خوبی تشخیص دادند و بنا به خواست مردم فهیم و مسؤلین استان فارس ، سکان مدیریت استان پهناور فارس را به مدیری مجرب و شایسته سپردند . برای آقای مهندس تبادار موفقیت و سرافرازی در خدمت به شهر احمد بن موسی و سرزمین حافظ و سعدی و دیار مردمان خوب فارس و موطن عشایر غیور و فهیم آرزو می نماییم . کروبی از استان بوشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.