پیگیری گنجاندن موضوع اخلاق کسب و کار در کتب درسی دراتاق بازرگانی فارس

خبرپارسی – جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس با موضوع بررسی نقش اخلاق مداری در روابط اجتماعی و اقتصادی جامعه را با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار و بنا شد موضوع اخلاق کسب و‌کار در سرفصل ها و کتب آموزشی مدارس را پیگیری کند .

صلاح الدین ایزدفر عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس امروز دوشنبه در این جلسه گفت: با توجه به مهم بودن اخلاق به عنوان یک پیش نیاز در امور اجتماعی و اقتصادی، ما در کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس این مهم را در دستور کار خود قرار داده ایم که پیگیری موضوع اخلاق کسب و‌کار در سرفصل ها و کتب آموزشی مدارس از جمله اولویت های ماست.

وی با تاکید بر نهادینه شدن و ترویج اصول اخلاقی در بین دانش آموزان بیان کرد: اخلاق در شکل گیری بنیان اجتماع و به ویژه اقتصاد پایدار بسیار موثر است به طوری که اقتصاد پایدار ریشه در نظام مند کردن روابط در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی بین عناصر یک جامعه دارد.

ایزدفر افزود: اقتصاد پایدار حاصل یک جامعه اخلاق مدار است زیرا اگر جامعه ای درست و بر اساس اصول اخلاقی و انسانی پیش برود تمام بخش ها با بخش اقتصاد همراهی می کنند و اقتصاد پایدار در آن شکل خواهد گرفت.

وی از جمله پیامدهای ترویج اخلاق در جامعه را امنیت و اعتماد عنوان کرد و اظهارداشت: گسترش برخی از ناهنجاری ها در جامعه از جمله قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق دیگران از نشانه های عدم توجه به ارزش های اخلاقی است که این تغییر ارزش‌ها در نظام اجتماعی ما در اصول و مناسبات اخلاقی جامعه ما نقش تعیین کنننده ای دارد.

ایزدفر با بیان اینکه برای بهره مندی از زندگی سالم نیازمند داشتن اخلاق برای برقراری ارتباط بین افراد جامعه هستیم اضافه کرد: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی جامعه را به حداقل برسانیم باید اخلاق و ارزش های اخلاقی را در جامعه ترویج کنیم که منافع این فرهنگ در تمام افراد و در تمام بخش های جامعه قابل رویت خواهد بود.

وی ادامه داد: مسایل اقتصادی و معیشتی از جمله زمینه های بروز ناهنجاری های اجتماعی است که ایجاد تعادل در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی در این بخش از جامعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه بیژن کیا مشاور و کارشناس فرهنگی دانشگاه شیراز نیز گفت: توجه به منابع انسانی در تمام ارکان اقتصادی و اجتماعی و نگاه به منابع انسانی به عنوان یک سرمایه نه به عنوان ابزار، در سازمان ها موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از زمان ها شاهد وجود نگاه محدود و مقطعی در مناسبات و روابط کاری، در بخش های مختلف جامعه هستیم که در بسیاری موارد باعث مشکلات زیادی می شود.

کیا عنوان داشت: در حال حاضر تنها شاهد بروز افعال و رفتار های اخلاقی به صورت انفرادی هستیم و نمود اجتماعی

اخلاق در سطح سازمان ها و جامعه به صورت درست و اصولی بروز پیدا نمی کند و این درحالی است که برای رسیدن به یک فرهنگ اخلاق مدار همراه با رفتار های اخلاقی در سطح جامعه، نیاز به بروز رفتار هایی فراتر از سطح فردی تا رسیدن به جامعه اقتصادی و اجتماعی اخلاق مند هستیم

در این جلسه به مسایل مختلف پیرامون مبحث اخلاق در جامعه و نقش آن در روابط اقتصادی پرداخته شد.

همچنین مقاله با عنوان “اخلاق در جامعه ی اقتصادی ایران “ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.