نوسازی ۲۱۰ واحد در بافت فرسوده قصردشت شیراز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرایی شدن کار نوسازی ۲۱۰ واحد در محدوده بافت فرسوده محله قصردشت شیراز خبر داد.

محمد آیینی شنبه ۲۳ بهمن در حاشیه بازدید از پروژه نوسازی بافت فرسوده قصردشت شیراز گفت: سهمیه استان فارس در نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی است و پروژه نوسازی محله قصردشت در این راستا و به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از تجمیع قریب به ۵۰ پلاک، ساخت ۲۱۰ واحد در قالب ۲۲پروژه شروع شده است، از سرمایه‌گذاران درخواست کرد تا برای ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود کنند.

آیینی عنوان کرد: از سرمایه‌گذاران می‌خواهم با نیت خداپسندانه به ساخت فضاهای مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود پیدا کنند.

او افزود: تمام هزینه‌هایی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌شود به استناد ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آن‌ها محسوب خواهد شد. سازمان امور مالیاتی بخشنامه این امر را ابلاغ کرده است و ادارات مالیاتی آماده همکاری در این زمینه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مالکان بافت‌های فرسوده و حتی برخی سازندگان از توانایی مالی لازم برای نوسازی برخوردار نیستند، افزود: در نتیجه این دو گروه باید مورد حمایت قرار گیرند، در این راستا به مالکان ودیعه اسکان موقت اعطا می‌شود که این مبلغ در شهر شیراز ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۵ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و باز پرداخت ۳۶ ماهه خواهد بود.

آیینی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سازندگان نیز گفت: میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها هم ۳۵۰ میلیون تومان است. این تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود و به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود، این نرخ به طور میانگین در شهر شیراز حدود ۱۱ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.