فرزند آوری، عامل نشاط و شادی خانواده‌است

عضو مجلس خبرگان رهبری به مسئله فرزندآوری و ترغیب خانواده‌ها با هدف جلوگیری از افزایش میانگین سنی جامعه اشاره کرد و گفت: فرزندآوری، عامل نشاط و شادی خانواده‌است و باید تلاش کرد تا ملت جوان داشته باشیم.

آیت‌الله احمد بهشتی در حاشیه نمایشگاه خیمه جوان ایران در شیراز، گفت: آنچه که برای مملکت سرمایه عظیمی‌ست مسئله ازدواج جوانان است و ما نباید بگذاریم سن ازدواج بالا برود و در حد متوسط باید زمینه را برای ارتباط جوانان آماده و مهیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای معضل بالا رفتن سن ازدواج چاره‌اندیشی شود، بیان کرد: هرگونه مشوقی که نیازمند است مسئله ازدواج جوانان به تاخیر نیفتد و هر گونه اقدامی که بایستی صورت بگیرد بی‌شک مورد رضای خداوند و امام زمان (عج) است.

آیت الله بهشتی در ادامه با اشاره به آیه ۳۲ سوره مبارکه نور که میفرماید وَ أَنْکِحُوا الأَیامى مِنْکُمْ وَ الصّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ، گفت: مردان و زنان بى همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را; اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى نیاز مى سازد; خداوند گشایش دهنده و آگاه است!. لذا ضرورت دارد تا والدین، دولتمردان، مسئولان، خیران، بانک‌ها و سیستم‌های قرض الحسنه زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کنند تا سن ازدواج بالا نرود که این مسئله مهم و اساسی برای جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری به مسئله فرزندآوری و ترغیب خانواده‌ها با هدف جلوگیری از افزایش میانگین سنی جامعه پرداخت و افزود: دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق‌های لازم را فراهم و عملی کنند تا خانواده‌ها بدون نگرانی اطمینان لازم را برای آینده فرندانشان (تحصیل، مخارج و …) داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه خانواده‌ای که فرزند ندارد، نشاط هم ندارد چرا که خانواده‌های دارای چند فرزندی شادتر هستند؛ گفت: بنابراین فرزندآوری، عامل نشاط و شادی خانواده‌است و باید تلاش کرد تا ملت جوان داشته باشیم.

گفتنی است در نمایشگاه خیمه جوان ایران در شیراز، آیت الله بهشتی و آیت الله کلانتری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در فارس و حجت الاسلام قانع مدیر کل سازمان تبلیغات فارس حضور داشتند.

در این نمایشگاه غرفه کودک، ثبت نام وام ناباروری، پک لبخند مادری و خدمات مشاوره ارائه شد.همچنین اجرای گروه سرود، اهداء جایزه به ۲۰۰ تن از کودکان، پخش انیمیشن و کلیپ‌های کوتاه مرتبط با جمعیت از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بود. این نمایشگاه به همت بنیاد پانزده خرداد ستاد اجرایی و گروه جهادی زینبیون شیراز برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.