عیسی سحر خیز : تیم اطلاع‌رسانی دولت با نمره پایین مردود است! / در جایگاه اطلاع‌رسانی دولت کسانی که دل در گرو جریان رقیب داشتند سرکار آمدند

خبر پارسی – مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد دوره اصلاحات با مردود خواندن عملکرد تیم رسانه‌ای _ اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: آقایان ظریف و روحانی نخستین قربانیان این وضعیت نابسامان هستند.
عیسی سحرخیز در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «عصر قانون» اظهار داشت: به نظر می‌رسد تیم اطلاع‌رسانی دولت آقای روحانی نمره قبولی نمی‌گیرد و با نمره پایین مردود است! این نکته از ابتدا توسط صاحب‌نظران و خبرگان این حوزه تذکر داده شد؛ اما اعتنایی به آن نشد و تیم چندان مناسبی سرکار نیامد.
وی افزود: آقایان ظریف و روحانی نخستین قربانیان این وضعیت نابسامان هستند؛ چرا که خود به تنهایی درحال انجام وظیفه به عنوان تیم رسانه‌ای نیز می‌باشند! تیم اطلاع‌رسانی تاکنون نه تدبیری از خود نشان داده و نه امیدی را در دل رای دهندگان به آقای روحانی ایجاد کرده است.
قائم مقام اسبق خبرگزاری ایرنا، با اشاره به اعتراضات و تذکرات پیاپی اصحاب رسانه و روزنامه‌نگاران نسبت به این مسئله، بیان داشت: هیچ کدام از این تذکرات اثر نکرد و یک حاصل آن خلاء عظیم رسانه‌ای در حوزه مذاکرات هسته‌ای و اقدامات طرفداران صلح است. تیم رسانه‌ای دولت و حتی ومشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور کوچکترین ارتباطی به رای‌دهندگان به ایشان را ندارند. در میان کسانی که دل در گرو آرمان‌های اقای روحانی دارند، روزنامه‌نگاران و فعالین رسانه‌ای حرفه‌ای زیادی وجود دارد.
وی ادامه داد: روزنامه‌نگارانی هستند که حاضرند برای آرمان‌ها و شعارهای آقای روحانی و از همه مهم‌تر برای مردم هزینه بدهند.اما در جایگاه اطلاع‌رسانی دولت کسانی که دل در گرو جریان رقیب داشتند سرکار آمدند. این دسته نمی‌توانند با دولت تدبیر و امید همکاری مثبت داشته باشند. بعضا هستند افرادی در درون دولت که جلسات پشت پرده علیه دولت دارند!
سحرخیز با تفکیک نقش رسانه‌های دولتی و رسانه‌های حامی دولت همچنین تصریح کرد: با این مسئله که دولت از رسانه‌های دولتی مانند ایران و ایرنا استفاده کند موافق نیستم و این رسانه‌ها ملی‌اند و باید به‌گونه‌ای عمل شود که جناح‌های گوناگون در آن تریبون داشته باشند. نباید با تغییر دولت خط مشی آن‌ها نیز تغییر یابد. خبررسانی و اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه از جمله رسالت‌های این نوع رسانه‌هاست و عدم دخالت مسائل جناحی باید رعایت شود.
این فعال رسانه‎ای در پایان اضافه کرد: رسانه‌های حامی دولت دست بازی در مسائل دارند. باید از حمایت صرف خودداری کنند و هرجا اشکال یا ایرادی دیدند به عرصه نقد و بررسی منصفانه گام بنهند؛ تنها در این صورت است که مسیر رسانه‌ای کشور رو به رشد و در جهت بهبودی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.