زائران مدت سفر به کربلا را کوتاه کنند

سخنگوی ستاد اربعین عراق و رایزن فرهنگی ایران در عراق توصیه کرد که زائرانی که در حال حاضر در عراق به سر می‌برند، مدت زمان سفر خود را کوتاه کنند تا بتوان به زائرانی که از شهرهای مختلف ایران در حال ورود به مرزها هستند، خدمات داد.

غلامرضا اباذری شامگاه پنج‌شنبه ١٧ شهریور در گفت و گو با خبرنگاران رسانه‌های استان فارس مستقر در کربلای معلی بیان کرد: روند ورود زوار به عراق تاکنون به جز برخی مرزها که به دلیل ازدحام جمعیت زائران چند ساعتی بسته شد، مشکلی گزارش نشده است.

او ادامه داد: ازدحام جمعیت در برخی مرزها موجب شده بود تا مرز برای خالی شدن جمعیت پشت گیت‌ها بسته شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در تردد وجود ندارد، به زائران پیشنهاد کرد تا جایی که امکان دارد از مرزهای اقلیم کردستان عراق (باشماق و تمرچین ) به دلیل تراکم پایین تر جمعیتی نسبت یه دیگر مرزها وارد شوند.

اباذری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به زائران در این مرز از صبح تا ساعت ١٨ بعدازظهر ارائه می‌شود.

او همچنین توصیه کرد که زائرانی که در حال حاضر در عراق به سر می‌برند، مدت زمان سفر خود را کوتاه کنند تا بتوان به زائرانی که از شهرهای مختلف ایران در حال ورود به مرزها هستند، خدمات داد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین خواستار عدم توقف زیاد زائران در شهر کربلا شد و گفت: زائران جمهوری اسلامی ایران پس از زیارت به دیگر زوار هم مجال زیارت دهند و با حضور در دیگر شهرها از جمله نجف اشرف، سامرا و کاظمین به تکمیل زیارت بپردازند.

اباذری مجددا تاکید کرد که زائران ایرانی اصراری نداشته باشند که در موکب‌ها تا زمان مراسم اربعین و پس از آن بمانند، چرا که این کار این شرایط را برای خدمات دهی دشوار می‌کند.

او با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارش امنیتی در مناطق عتبات عالیات گزارش نشده است، گفت: توصیه ما به زائران این است که زیارت در سامرا در طول روز انجام شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین گفت:  تعدادی از زوار هم به دلیل گرمازدگی در بیمارستان‌های بصره بستری شده‌اند.

اباذری تاکید کرد: زائران برای جلوگیری از گرمازدگی بطری‌های آب خنک به همراه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.