رییس اتاق بازرگانی فارس خبر داد؛ خسارت قطعی برق به ۳۲ واحد صنعتی فارس

خبرپارسی: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به خسارت وارد شده ناشی از قطعی برق بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: وظیفه دولت تامین انرژی مورد نیاز برای بخش های مختلف کشور است و بر اساس قانون وزارت نیرو باید جوابگوی خسارت واحدهای تولیدی و صنعتی باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس که با موضوع برق و خاموشی های احتمالی برق در فصل زمستان و نحوه محاسبه تعرفه های برق در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان برگزار شد، بیان کرد: بر اساس قانون وزارت نیرو باید نسبت به جبران خسارت ناشی از قطعی برق به واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کند و ما در اتاق بازرگانی فارس میزان خسارات واحدهای صنعتی استان را احصاء و اعلام کردیم.

وی افزود: به دنبال پیگیری خسارت واحدهای تولیدی استان، جوابیه به اتاق بازرگانی فارس ارسال شده که مطابق قانون نیست و همچنان در حال پیگیری این موضوع را از طریق شورای گفتگوی ملی و استان هستیم.

رازقی اظهارداشت: خاموشی های برق شرکت توزیع برق شیراز و برق منطقه ای نامنظم و بی برنامه بوده و خسارت های بسیاری به واحدهای تولیدی و صنعتی استان متحمل کرده که در صورت عدم نتیجه و ادامه روال، بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار؛ چاره ای جز شکایت به دستگاه قضایی برای حمایت از تولید و جبران خسارت واحدها نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه برق را بارها اعلام کردیم اما نتیجه ای نداشته و گوش شنوایی نیست اضافه کرد: در تابستان امسال ۳۲ واحد واحد تولیدی صنعتی استان به علت مسایل و مشکلات برق دجار مشکل شده و خسارات سنگینی به آنها وارد شده است.

وی ادامه داد: بی نظمی های مکرر و خارج از برنامه صنعتگران را کلافه و بخش تولید استان را دچار اختلال کرده و این درحالی است که طبق مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی جدول خاموشی‌ها باید به همه اعلام شود؛ اما شرکت برق منطقه‌ای فارس خود را ملزم به این اقدام نمی‌داند.

رازقی تصریح کرد: برخی از واحدها به ویژه در بخش صنایع غذایی و مواد لبنیاتی امکان لحاظ خاموشی ندارند اما مسئولان هیچ توجهی به مسایل بخش تولید ندارند و بدون اطلاع قبلی خاموشی های برق را اعمال می کنند و این درحالی است که برخی از صنایع نیز ساعتها طول می کشد تا دستگاه ها و تجهیزات آنها به حرارت لازم برای تولید برسند.

وی افزود: مسایلی مانند برق، سوخت و گاز ملی است و احتمال قطعی گاز و برق در زمستان پیش رو نیز برای واحدهای بزرگ وجود دارد که امید داریم در صورت اعمال قطعی گاز وضعیتی مانند قطعی بی نظم برق را شاهد نباشیم.

رازقی با بیان اینکه اتاق بازرگانی همواره مدافع بخش تولید و صنعت استان بوده و هست اظهارداشت: به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان مشکلات بخش صنعت و تولید استان را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم و موضوع خسارت های ناشی از خاموشی های برق وارد شده بر صنعت استان را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: با ارتباط با بخش دولتی در استان به دنبال رفع مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای واحدهای صنعتی و جبران خسارت های آنها هستیم و تلاش می کنیم شرایط ثابتی برای فعالیت صنایع در فارس ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی برای زمستان خود آینده نگری کنند افزود: در دولت جدید امیدهایی در دل مردم و بخش تولید ایجاد شده است که امیداوریم شاهد بهبود شرایط و رفع مشکلات برای صنعتگران و تولیدکنندگان باشیم.

در ادامه این جلسه که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید واحدهای صنعتی خسارت دیده و نمایندگان برق استان و شیراز به بیان دیدگاه های خود و کارشناسی موضوع قطعی برق و خسارت های وارد شده بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.