دانشجویان مهندسی I T دانشگاه صنعتی شیراز مدعی شدند: حذف ناگهانی دو گرایش از کارشناسی ارشدI T / خیلی راحت آینده ی عده ای جوان را به بازی می گیرند

خبر پارسی – دانشجویان رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز از حذف دو گرایش شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات بدون اطلاع قبلی و تضییع حقوق دانشجویان این دانشگاه خبر دادند.
این دانشجویان در گفت و گو با خبر پارسی اعلام کردند:پس از انتشار دفترچه ی شماره ی ۱ کنکور کارشناسی ارشد ۹۴ دانشجویان رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات با حیرت متوجه شدند که دو گرایش شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات بدون اطلاع قبلی از مجموعه ی فناوری اطلاعات حذف و به مهندسی کامپیوتر اضافه شده است که در نتیجه این دانشجویان مجبور خواهند شد به ناچار در گرایش های باقی مانده شرکت کنند و غیر از تلف شدن زحمات چندین ماهه ی آن ها با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دانشگاه ها حق عده ی زیادی تضییع خواهد شد.
این دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه اصرار به حذف گرایش های یاد شده دارد،اعلام کردند: این دانشگاه معتقد است با حذف دو گرایش یاد شده دانشجویان می توانند در مجموعه ی مهندسی نرم افزار کنکور بدهند که باز هم غیر از همان مشکل اتلاف شدن وقتشان تا به حال،باید ۶ درس جدید را هم در فرصت کوتاه باقیمانده تا کنکور مطالعه کنند و با شرکت کنندگانی که تعدادشان چندین برابر شده رقابت کنند!
این دانشجویان معتقدند:سوالی که پیش می آید این است که آیا پیش از اعمال این تغییرات وضعیتی که برای دانشجویان پیش خواهد آمد در نظر گرفته می شود؟! آیا با کارشناسان یا اساتید دانشگاه ها مشورت صورت می گیرد یا مسئولین خود را در تمام امور کارشناس می دانند که به راحتی آینده ی عده ای جوان را به بازی می گیرند؟!
دانشجویان یاد شده مدعی هستند روز شنبه سازمان سنجش دفترچه کارشناسی ارشد را درسایت سازمان گذاشت و متاسفانه ۲ماه مانده به کنکور اعلام کرده شبکه و امنیت که ۲ رشته از زیرشاخه های IT بوده به زیرشاخه های مهندسی کامپیوتر تبدیل شده و با سرفصل های قبلی سازمان سنجش ۶ درس جدید تفاوت دارد که همین مسئله اعتراض دانشجویان IT دانشگاها و اعضای هیئت علمی را به دنبال داشته باشد.
بنا بر گفته این دانشجویان دانشگاهای تهران ، کرمان ، کرمانشاه ، و صنعتی اصفهان هم نسبت به این موضوع معترض هستند و در تلاشند که نماینده ی دانشجویی به سازمان سنجش بفرستند .
دانشجویان رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز همچنین در نامه ای به رئیس سازمان سنجش نسبت به حذف دو گرایش شبکه و امنیت از سوی این دانشگاه معترض شده اند در متن نامه دانشجویان یاد شده که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته آمده است:
بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان سنجش
با عرض سلام و خسته نباشید
این نامه،از طرف دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز در اعتراض به تصمیم آن سازمان در راستای حذف دو کد رشته ی امنیت و شبکه های کامپیوتری می باشد.
رشته ی فناوری اطلاعات ، رشته ای نسبتا جدید در دانشگاه های ایران و میان رشته ای مفید بین رشته های مدیریت،نرم افزار و سخت افزار بود،ولی با این تصمیم این رشته به رشته ای صرفا مدیریتی تبدیل شده است.این در حالی است که دو رشته ی حذف شده به واقع زیرشاخه ها و ستون های محکم این رشته هستند و چه بسا با حذف آنها در آینده ای نه چندان دور، این رشته نیز یا به طور کامل حذف گردد و یا به زیرشاخه ای از مجموعه ی مدیریت تبدیل گردد.
دلیل دیگر اعتراض این جانبان این است که این تصمیم در زمانی به ما اعلام شده که تا آزمون ارشد تنها سه ماه زمان باقی است ؛ در حالی که با حذف این دو رشته و اضافه شدن آن به شاخه مهندسی کامپیوتر علاوه بر منابع قبلی، شش منبع جدید نیز به کل منابع اضافه شده و خواندن این مقدار در زمان باقی مانده کاری بس دشوار و حتی غیرممکن است.این در حالی است که سه جلد از این منابع (ریاضیات مهندسی،محاسبات عددی و انتقال داده) خاص رشته های مهندسی کامپیوتر است و خواندن آن برای ما دانشجویان آی تی تلاشی بیهوده است.
دلیل آخر کم شدن فرصت شغلی ما فارغ التحصیلان آی تی به موجب این تصمیم است.با این کار به جای داشتن ۴ فرصت شغلی تنها به دو فرصت شغلی بایستی بسنده کرد که آنها نیز در حال حاضر بازار کار مناسبی ندارند و حتی اگر داشته باشند با افزایش خیل فارغ التحصیلان و دانشجویان در این دو رشته این بازار کار نیز به زودی اشباع می شود و این خود موجب افزایش معضل بیکاری خواهد شد.
لذا از آن مقام مسئول درخواست داریم در تصمیم خود تجدید نظر کرده و بر حق مسلم ما صحه گذاشته و آن را بپذیرد.
با تشکر
دانشجویان رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز

60 دیدگاه برای “دانشجویان مهندسی I T دانشگاه صنعتی شیراز مدعی شدند: حذف ناگهانی دو گرایش از کارشناسی ارشدI T / خیلی راحت آینده ی عده ای جوان را به بازی می گیرند

  1. بله واقعا ظلم در حق IT بوده من از تابستون داشتم واسه کنکور شبکه و امنیت میخوندم الان باید سنجش این رو اعلام کنه که شبکه زیرشاخه کامپیوتر هست ؟؟؟ نمیتونست زودتر به ما خبر بدن ؟
    کی جوابگوی تلاش ما هست ؟؟؟

    1. بهتر بود به جای این کار کلا همون ۲ گرایش دیگه رو هم تو کنکور کامپیوتر اقدام می کردن.
      اجبار نشه همزمان کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات رو امسال باهم بدیم.
      ضمنا دوستان حالا کاری هست که شده و العان چون دفترچه ها منتشر شده بسیار بسیار بعیده تغییر بدن.لذا دوستان سعی کنید مشورت بدین تا بین بد و بدتر اتخاب کنیم و از چاله به چاه نیوفتیم.

  2. سلام
    واقعا از شنیدن این خبر شوکه شدم و نمی تونم علت همچین کاری رو درک کنم!

  3. مسءله اینه که اگر قراره تغییری انجام شه باید به تدریج باشه اینجور ضربتی تغییر ایجاد کردن همین تبعات هم داره.واقعا کی جوابگوی دانشجوهاییه که وقت و اعصابشونو برا درس خوندن برا کنکور گذاشتن و حتی از نظر مالی هم سرمایه گذاری کردن و الان مطمءن هستن هرچقدر هم تلاش کنن نمیتونن با رقیبای جدیدشون رقابت کنن.واقعا فکر میکنن شش تا درس جدید که تو دوره کارشناسی تدریس نشده رو تو سه ماه میشه خوند و تست زد و اماده شد برا کنکور؟اصلا زندگی و اینده این دانشجوها برای اقایون مهم هست؟

  4. یعنی سازمان سنجش این همه بی برنامه هست که میذازه ۲ ماه مونده به کنکور درس عوض میکنه ؟
    واقعا کارشناسی واسه بررسی این مسائل نداره ؟

  5. خواهشمند است گرایش هاى مربوط به it رو برگردونید سرجاش. با این کار خیلى از دانشجوهاى it انگیزه ى خودشون رو از دست دادن.کاملا به ضرر بچه های it و به نفع رشته مهندسى کامپیوتر شده.با این کار ظلم خیلى خیلى بزرگى به بچه اى it شده.
    اطلاع دادن تغییر این گرایش ها هرچند که کار درستى نیست اما خیلى زودتر از الان باید اطلاع رسانی مى شد.

  6. من نمیخوام با این دوستان مخالفتی داشته باشم ولی مواد امتحانی هر رشته باید متناسب با اون رشته باشه. از طرفی نمیدانم چرا بعضی دوستان فکر میکنند دروس و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد توسط چند کارشناس تعیین میشه. معمولا” اینکار شورای تخصصی داره و اساتید بنام در اون رشته این تغییرات را انجام میدهند.
    از طرفی رشته ای حذف نشده بلکه دو رشته مواد درسی اش کمی تغییر کرده که این تغییر را حتما” اساتید پیش نیاز اون رشته دانسته اند و با بازخوردی که از دانشجویان ارشد سالهای قبل گرفته اند باین نتیجه رسیده اند که باید اینگونه باشد. البته درست است که دیر اعلام شده است ولی اتفاق عجیبی نیست.
    بهر حال فرق دانشجو با دانش آموز این است که دانش را میجوید.
    رشته آیتی یا فنآوری اطلاعات اصولا” زیرمجموعه مهندسی است . سالها گرایشهای شبکه و امنیت اطلاعات از ضعف دانشجویان این گرایشها در دروس ریاضی و پایه مهندسی رنج می برده است. این تغییر بجا ومناسب بوده فقط بهتر بود زودتر اطلاع داده میشد.
    ا یک استاد دانشگاه.

    1. آقای فربد عزیز
      شما ظاهرا چند نکته رو فراموش کردین :
      اولا اینجا ایرانه و دانش جو با دانشجو فرق داره ، وقتی کنکور میزارن و سوالات محدود هست به یک سری منابع مشخص ، دیگه دانش را نباید جویید بلکه باید خوند و حفظ کرد .
      دوما دیر اعلام نشده ، خیلی خیلی خیلی دیر اعلام شده …
      سوما درسته که بچه های کامپیوتر دروس ریاضی بیشتری رو پاس کردن ولی بعضی درسای مربوط به آی تی مثل دروس مربوط به شبکه اشون از ما آی تی ها کمتره …
      چهارم اینکه شما نفستون از جای گرم بلند میشه و چون الان استاد دانشگاه هستید ، به فکر این همه دانشجویی باشید که تمام زندگیشون تحت الشعاع این مسئله هست و عمرشون به باد رفته …
      ضمن اینکه اگر می خوان این کار رو بکنن ، یعنی شبکه و امنیت بره زیر مجموعه ی کامپیوتر ، باید اول در کارشناسی و در دروس آن یک سری دروس تخصصی و اختیاری مرتبط را بیارن و بعد این قضیه رو کم کم بیارن تو ارشد ، نه اینکه اینجوری انتحاری عمل کنن …
      از شما به عنوان یک استاد دانشگاه بعید بود به نظر من این حرفا

      1. آقای احسان ع حمایت حمایت
        درود بر شرف تو ای ایرانی
        درود بر روان پاکت

    2. دوست عزیز اگر شما مثل ما از تابستون تمام زندگیت و وقت و انرژیت رو گذاشته بودی صرف خوندن منابع کنکور امنیت این همه شوکه میشدی !
      در ضمن شما نگاه به سرفصلای کنکور IT و تجارت کنید خیلی بهش ربط داره ؟؟ یا واقعا مسخرست توی کنکور نرم افزار درس نرم افزار نیست ولی تو کنکور تجارت هست و ….

      الان بحث سر این هست که این همه بی برنامه بیان بگن منابع عوض شده ۶تا درس جدید اضافه شده شما با درس انتقال داده آشنایی دارین که به این راحتی نظر میدین ؟

  7. سلام شما میتونید اعتراض و استرس سایر بچه ها را در http://manesht.ir/forum/index.php که یک انجمن علمی برای دانشجویان مرتبط با کامپیوتر شوید که چگونه از طریق سنجش و وزارت علوم پیگیر هستند ولی کسی جوابگوی واقعی نیست و فقط دانشجویان را سرکار میذارن برای بررسی این وضعیت میتونید در پست های گروه درسی آبان ماه از صفحه حدود ۳۰ الی ۶۰ نگرانی بچه ها را ببینید البته در تایپیک های دیگری هم ابراز نگرانی کرده اند
    با تشکر

  8. با عرض سلام و خسته نباشید!
    متاسفانه امسال شاهد گزارش هایی از طرف سازمان سنجش بودیم که بسیار جای.افسوس دارد!از جمله حذف رشته it!!! در صورتیکه کشور های جهان سوم برپایه فناوری اطلاعات می‌چرخد و روز به روز به دلیل اهمیت این رشته باید به دانشجو های این رشته اهمیت دهند باید شاهد حذف این رشته از دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد باشیم!از آنجا که سازمان سنجش همیشه با هدف پیشرفت جامعه پیش رفته است امیدواریم در حذف رشته it و منابع کنکور ارشد تجدید نظر کند! و از این پس شاهد پیشرفت های جامعه توسط مهندسان it باشیم!با تشکر

    1. آدم تعجب میکنه واقعا” . دوست عزیز کجا رشته آی تی حذف شده؟ رشته آی تی وجود داره فقط تو دفترچه کنکور تحت یک نام دیگه نوشته شده. هر رشته ای مهم محتوایش هست.
      درسته که شماها ناراحت هستید ولی وقتی مدام میگید رشته آی تی حذف شده اون مسئول سنجش فکر میکنه بقیه حرفهاتون هم مثل اینه.

      1. دوست عزیز آقای فرید امسال در مقطع کارشناسی رشته ای مستقل تحت عنوان IT وجود نداشت ! ورودی IT دانشگاه ما تحت عنوان مهندسی کامپوتر و با چارت درسی مهندسی کامپیوتر آغاز به تحصیل کردن.

  9. به نظر من خیلی کار درستی کردن و بایستی از اول این دو رشته از ای تی جدا میشد. از طرف یک دانشجوی دانشگاه صنعتی

    1. همان دانشجوی دانشگاه صنعتی شما اصلا در جریان موضوع هستین ؟؟؟!!!
      بحث ما الان سر اینه که چرا این همه دیر اطلاع دادن !!

    2. من به بقیه ی سهمیه ایا کاری ندارم ولی تو آخه عقلتم کمه.
      سهمیتو ۵۰ میل میخرم.

    3. دوست عزیزی که گفتی کار درستیه،
      فارغ از درست بودن یا نبودن این کار به ضرر داوطلبان امسال تمام میشه، من که از تابستون کلی وقت و هزینه گذاشتم واسه قبولی در گرایش شبکه، مسخره بازی نیست که آیندمه، کی مسئوله بیاد جواب بده

    4. اصلا بحث سر این نیست که این دو تا گرایش به رشته آی تی مربوط بود یا نه.بحث سر عمر دانشجوهاییه که برا کنکور امسال درس خوندن و الان میبینن همه زحمتاشون داره به باد میره.
      در مورد امنیت بحثی نیست ولی غیر از اینه که دانشجوهای آی تی ۷ واحد شبکه و آز شبکه گذروندن؟به نظرتون آی تی پیش زمینه بیشتری برای شبکه نداره به نسبت کامپیوتر؟

  10. با فاصله ۲ هفته از پایان ترم به چه امیدی شروع می کنی به درس خوندن… خستگیها و مشقتها رو به هر قیمتی تحمل می کنی با آرزوی یه روز خوب که همه اینها جبران شده.. اما بعد از ۶ ماه بی خوابی و بدون هیچ تفریحی درس خوندن یه دفعه می بینی بزرگترین اشتباهت می شه درس خوندن…تو بدترین شرایط،زمانی که بین امتحانای میان ترم و پایان ترمی و فقط ۲ماه مونده به کنکور ۶تا کتاب جدید به قبلیا اضافه می شه… خیلیایی که به امید شبکه ۱سال نشستن پشت کنکور فقط وقتشون رو تلف کردن… وقتی دنبال حقت می ری می گن حالا برو دفترچه رو بخر ولی امیدی نداشته باش که درست شه!!!
    این جواب دانشجویی که ۶ماه زحمت کشیده نیست!اگه دانشجو هنوزم بیداره برای حق خودش هم که شده صدای اعتراضشو به گوش مسئولان برسونه.

  11. اصلا معلوم نیست کی این تصمیم ها رو میگیره.فکر هم نمی کنن حداقل زودتر اعلام کنن ما تکلیف خودمون رو بدونیم!

  12. از مسیولین خواهشمندیم از تصمیم خود صرف نظر نمایند یا حتی اگر به دلالیلی مصر ب اعمال این تغییر هستند آن را برای سال تحصیلی آینده اعمال نمایند نه اکنون ک کمتر از سه ماه به کنکور کارشناسی ارشد باقی مانده و رقابت کاملا ناعادلانه ای بین متقاضیان کامپیوتر و آی تی ایجاد شده است…

  13. معلوم نیس کی تو سازمان سنجش نشسته و اینجور تصمیمات رو میگیره و روزگار و اعصاب این همه دانشجو رو که کلی هزینه کردن و وقت گذاشتن و به جای هزار تا کار دیگه که می تونستن بکنن ، وقتشونو صرف کنکور کردن خراب و ناراحت می کنه !!!
    اگه وضعیت هر چه زودتر برنگرده به قبل ، دیگه کسی واسه سازمان سنجش تره هم خرد نمی کنه و ترس از کنکور چند برابر میشه چون واسه هر رشته ای ممکن هست اینجور اتفاقایی بیافته ..،
    مسئولی که فکر نمی کنم باشه این وسط ولی اگه هست به فکر این همه دانشجو و خانواده هاشون باشه لطفا …
    مردم اعصاب و وقتشونو از سر راه نیاوردن .
    راه رو واسه اونایی که می خوان برخلاف بعضیایی عمل کنن که مدرک تقلبی گرفتن و مردم رو چاپیدن ،و اونایی که بازم برخلاف بعضیا می خوان با زحمت خودشون به اونچه لایقشن برسن سخت نکنید و از خدا بترسید …
    الان اصلا وقت این مسخره بازیا نبود …

    1. دوست گرامی .
      سازمان سنجش در شرح وظایفش این نیست که دروس یا ضرایب اونها را تعیین کنه. یا سوال طراحی کنه. سازمان سنجش فقط برگزار کننده کنکور است. سازمان سنجش در حدود ۱۴۰ رشته ارشد امتحان میگیره . فقط امتحان میگیره و کارهای اجرایی مثل برگزاری آزمون با سوالاتی که بهش داده میشه ،تصحیح پاسخنامه با کلیدی که در اختیارش گذاشته میشه و استخراج نتایج و رتبه ها را انجام میدهد.
      هر رشته تحصیلی دارای یک شورای تخصصی در وزارت علوم است که تعدادی از اساتید اون رشته که درجه علمی بالاتر دارند و صاحبنظر هستند دروس و ضرایب آنها ،تعداد سوالات و زمان و اینجور چیزها را تععین میکنند . حتی واحدهای مقاطع را هم کاری دستکاری میکنند مثلا” یه درس اختیاری یا درس دیگه اجباری میشه. معمولا” هم در رشته های مهندسی با نگاهی به دانشگاههای معتبر خارجی انجام میشه. بنابراین این تغییر چیزی نیست که یک شبه انجام شده باشه. .
      حالا هم که بصورت دفترچه ثبت نام اعلام شده امکان تغییرش نیست. چون اگر تغییر داده شود باید دوباره ثبت نام کارشناسی ارشد را از اول شروع کنند تا همه اونهایی که بر اساس منابع جدید ثبت نام کرده اند دوباره ثبت نام کنند. یعنی اگه تغییری داده بشه اگه حتی یک نفر هم شکایت کنه که براساس دفترچه قبل از تغییرات ثبت نام کرده سازمان سنجش باید پاسخگو به مراجع قانونی باشه.
      با همه این توضیحات از بی برنامگی سازمان سنجش نمیشه گله کرد. ولی بهتر از هر چیز اینه که وقت تان را تلف نکنید.

      1. بالخره هر مرجعی که این وسط این تصمیم رو گرفته کاملا بد موقع اینکار رو کرده و هر دلیلی هم داشته چه درست و چه غلط ، باید عواقب و شرایط رو هم در نظر می گرفت .
        من خودم امسال ارشد آی تی قبول شدم و اصلا برای من تاثیری نداره که چی شده و چی می شه ولی حس همدردی من با اونایی که عمرشون رو گذاشتن و ضرر کردن طبیعی و غیر قابل انکار بود و خیلی خیلی ناراحتم …
        به هر حال من با شما بحثی ندارم و از ته قلبم از خدا می خوام که یا همه چی به حالت قبل برگرده و یا خدا به این دانشجوها صبر بده …
        پرچم آی تی هم بالاست ، چه سنجش و غیره بخوان چه نخوان …
        همین و بس ، والسلام …

      2. شما به سایت سازمان سنجش نگاه کنید اصلاحیه داده که کد رشته اگه اشتباه نکنم ۱۵۰۷ حذف شد این نشون دهنده این هست که قابل اصلاح و تصحیح در هر زمانی هست ! دوم اینکه شما مسئله پارسال رو یادتون نیست که شریف سهمیه ارشد شبکش رو برداشت همه اعتراض کردند با وجد اینکه انتخاب رشته شده بود سازمان سنجش شروع کرد از رتبه ۱ تا یه رتبه مشخصی تماس گرفت و پرسید آیا تمایل دارن در رشته شبکه شریف درس بخونن یا نه ؟ اینا نشون دهنده ی این هست که تو هر مرحله ای اگه اعتراض باشه قابل بازبینی و اصلاح هست فقط به شرطی که یه آدمایی هم عقیده شما مسول نباشن که به راحتی تلاش آدما رو به باد میدید.

      3. من یک بار دیگر کامنتهای شما رو به دقت خوادندم بد نیست گاهی وقتا آدم حرفای خودش رو بهش گوش زد کنن شما میگین اگر سازمان سنجش اکنون سرفصلهایش را عوض کند و کسی شکایت کند باید جوابگوی اون نفر باشه پس چرا جواب گوی این همه دانشجویی که الان شب وروزشان یکی شده نیست ؟!! اون مسول وقتی این تصمیم گرفت به ما فکر کرد ؟ الان ذره ای وجدان درد نگرفته ؟!! من به عنوان یک دانشجوی IT به هیچ وجه از حقم نمیگذرم و همچنان دعاگوی اون مسول هستم که باسرنوشتم بازی کرد و امیدوارم خدا در مسیر زندگیش بیاره که دنیا دیار با همون دست دادی با همون دست پس میگیری هست !

        به عنوان حرف آخرم با شما ! زیر کامنتهایتان نوشتین یک استاد من واقعا از صمیم قلب برای جامعه ای متاسفم که استاتیدش با گفتارشون بیان میکنن که باید جلوی ظلم و بی عدالتی سکوت کرد و به قول خودتان” وقتتان را تلف نکنید !” وقت ما از وقتی تلف شد که مسولانی مانند شما کل کشور را احاطه کردن که روز به روز باعث خروج نخبگان علمی و استعدادهای درخشان از کشور شدن و همچنان جهان سومی باقی بمانیم !!!

        به راستی که در تصمیم هایمان به سرنوشت هم نوعانمان توجه میکنیم ؟؟؟

      4. با عوض شدن ضرایب متوجه شدین که سازمان سنجش جز وظایفش بیان اعتراض دانشجویان به وزارت علوم حداقل هست !!!
        امیدوارم این بازگشت ضرایب نشون دهنده این به شما باشه که حق گرفتنی هست و ما حقمون رو گرفتیم 🙂

    2. آقاى احسان-ع ممنون از صحبت هاى واقعا جالبى که کردید،کاملآ درست و منطقی.
      با نظرتون کاملا موافقم.

  14. داقعا برای سازمان سنجش و وزارت علوم متاسفم الحق که جهان سومی برازنده ما می باشد … واقعا چرا کمی فکر نمیکنن که همچین کاری تو این مقطع زمانی میتونه چه تاثیرات منفی برای دانشجوها داشته باشه … بعد بگین چرا میریم خارج

  15. واقعا تاسف داره . اینهمه زحمت کشیدیم , پشت کنکورى شدیم . فقط واسه گرایش مورد علاقه مون . چرا قبلش اعلام نمیکنن ؟؟؟ مگه مسخره بازیه ؟؟؟ با آینده بچه هاى مردم بازى میکنید. حالا چطورى ۶ تا کتاب اضافه بخونیم ؟؟؟

  16. حالا از ما آیتی ها گذشته وقتی نرم افزار فقط ۳ واحد شبکه پاس میکنه و پایگاه داده اصلا نداره چرا شبکه و امنیت بآید زیر گروهش باشه? از مسؤولین میخواهیم که این دو زیر رشته رو به آیتی برگردونن

  17. من رشتم آی تیه ولی خوشبختانه قصدی برای ارشد نداشتم، ولی الان همه همکلاسیام که وقت گذاشتن برای کنکور ارشد واقعا الان داغون شدن.
    فک کنم این هم جزئی از اون شیب ملایم باشه که می گن

  18. به جز همه مواردی هم در نامه ذکر شده این هم باید بیان بشه که الان ظرفیت روزانه همون دو گرایش باقی مونده در کل کشوربه صد نفر نمیرسه!و شانس قبولی همه تقریبا نصف شد!

  19. این کارشون بی عدالتی هست، اگه میخواستن تغییری ایجاد کنن باید زودتر اطلاع میدادن .اگه اصلاحاتی ایجاد نکنن لعنت مردم همیشه پشت سرشونه…

  20. آقاى فربد ما اعتراض میکنیم و این دو جنبه داره اول اینکه نتیجه اینهمه تلاش رو بگیریم و دوم اینکه حتى اگه نتیجه نداد دفع بعد مسئولین این آگاهى رو داشته باشن و زودتر تغییرات رو اعلام کنن و فک نکنن همه ساکت میشینن . به قول دوستاى عزیزمون شما نفستون از جاى گرم در میاد مثل اینکه نمیدونید موقع اعمال یک تغییر باید همه ى عواقبش سنجیده بشه . مرسى که نگران ما هستید . اصلا ما دلمون میخواد وقتمون تلف بشه. 🙂

  21. بچه های IT تو دوره کارشناسی درسای شبکه شون خیلی بیشتر از بچه های کامپیوتره بعد رو چه حسابی شبکه رو میدن به کامپیوتر؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما ITها ترک تحصیل کنیم راحت!!!!!!! همه جا رشته های جدید اضاف میکنن اینجا رشته های موجودم حذف میکنن!!!!!!!!!!

  22. با سلام
    لطفا جهت اعتراض به این تصمیم با وزارت علوم به شماره ۰۲۱۸۲۲۳۱۰۰۰ و سازمان سنجش به شماره ۰۲۱۸۸۹۲۳۵۹۵ الی ۹ تماس بگیرید.

  23. من به خاطر شبکه اومدم IT بعد شبکه رو میخوان حذف کنن؟این دیگه چه وضعشه…مگه الکیه همینجوری رشته حذف میکنن برا خودشون!

  24. من به خاطر شبکه اومدم ای تی بعد میخوان شبکه رو از ای تی حذ ف کنن?????????????!!!!!!!!!!!! مگه رشته ها و گرایشا اهدایی هست که گرایشای ای تی رو میبخشن به کامپیوتر????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!! پس بچه ها ی ای تی چر تئ دوره کارشناسی باید شبکه ۱ شبکه ۲ ازشبکه امنیت شبکه و….. رو بخونن??????????????? درساشو ما میخونیم دانشگاهشو اونا برن ما هم راحت ترک تحصیل کنیم!!!!!!!!!!!!! واقعا که خجالت اوره…..

  25. با سلام و احترام
    سازمان سنجش برگرفته شده از دو واژه زیر است:
    ۱٫سازمان : بستر نظم و فرایندهای سیستماتیک
    ۲٫سنجش: مسئول سنجش عیار علمی
    با رویه هایی که این سازمان در چند سال اخیر مشاهده نموده ام به نظرم این نام گذاری در مقایسه با رفتار این سازمان یک پارادوکس(متناقض نمای) صد در صدی است وحذف و انتقال این دو رشته از زیر مجموعه فناوری اطلاعات برای مسئولین این سازمان و مراجع ذیربط عملا نمایانگر این است که اشراف کامل به سرفصل رشته ها و حتی دید کوتاهی از آن را ندارند، چراکه زیرشاخه های شبکه ها و امنیت در تمام مراتب دنیای اکادمیک زیر مجموعه فناوری اطلاعات است.

  26. ما بچه های آیتی چه گناهی کردیم که ۲ ماه مونده به کنکور باید برنامه رو تغییر بدین؟؟؟چجوری ۶ تا درس اضاف شده رو بخونیم؟چرا با آینده جوووونا بازی میکنین ؟؟؟؟

  27. سلام …واقعا نمیدونم کی باید جوابگوی این سوالات ما دانشجوها باشه؟
    من حرفم با مسئول این کارهاست که اطلاع رسانی نکردن و انتظار دارن ما ساکت بمونیم…آیا جناب مسئول شما حاضری که با آینده فرزندت هم این جور معامله ای بشه ؟ واقعا خجالت نمی کشن..
    متاسفم برای مسئولین مربوطه…

  28. سلام
    مسئولین محترم اگه تلاشتون برای برطرف کردن مشکلات جوان هاست پس گرفتن این تصمیمات که دلیل موجهی براش وجود نداره اونم دو ماه مونده به کنکور چه معنی میتونه داشته باشه جز تصمیم برای به بازی گرفتن آینده ی تعداد زیادی جوان…؟!!!!
    لطفا صرفنظر کنید از تصمیماتون…

  29. از مسوولین مربوطه خواهشمندم هرچه سریع تر بررسی کنند و نهایتا این تصمیم را به سال بعد موکول نمایند

  30. اگر ما میخواستیم برای ارشد بریم رشته های مدیریتی بخونیم از اول میرفتیم مدیریت. پس تکلیف ۴ سال کارشناسی IT و زحمت های قبل از کنکور چی میشه؟!!!! کی میخواد جواب بده؟!!!!! کی این تصمیم جاهلانه رو گرفته؟ یعنی بعد از ۴ سال کامپیوتر خوندن برم مدیریت بخونم؟!!! جواب آرزوها و برنامه و تصمیم های من و بقیه رو کی میده؟!!!

  31. دلیل این عمل چی بود؟؟؟ نه جدا؟؟ تو این مدت کی میتونه این همه منبع جدید بخونه؟؟ اونم منابعی که تو این چهار سال نخوندیم!!! خیلی مسخره هست من اگه می خواستم مدیریت بخونم چرا رفتم آی تی؟؟؟ امگه بچه های کامپیوتر پایگاه داده دارند؟؟؟؟

    الان جواب گو کیه؟؟؟؟
    مثل همیشه کسی جواب نمیده راحت!!

  32. برای اعتراض به این تصمیم با دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم به عنوان تصمیم گیرنده این قضیه تماس بگیرید که شمارش ۰۲۱۸۲۲۳۳۹۷۵ هست. سنجش میگه ما تصمیم گیرنده نیستیم و هرچی از وزارت علوم حکم کنند ما اجرا می کنیم.

  33. بهتره به آینده ی تمام بچه هایی که در مقطع لیسانس در رشته ITدرس خوندن و امسال با تلاش شبانه روزی از اول تابستون وقت گذاشتن واسه درس خوندن به امید قبولی در کنکور کارشناسی ارشد برای آیندشون کلی برنامه ریزی کردن فکر کنین… الان جای اجرای این تصمیم نیست… رشته فناوری اطلاعات امسال به یکی از گرایشات رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع لیسانس تبدیل شده پس هرگونه تغییری باید در ۳سال آینده و برای ورودی های سال ۹۳ اعمال بشه نه الان…….. یکم انصاف داشته باشین خوندن این همه منبع جدید در عرض دو ماه غیر ممکنه…

  34. سلام. از تمام دوستانی که تهران هستند تقاضا میکنم شنبه ساعت ۱۱ صبح جلو سازمان سنجش حضور داشته باشند و حق خود را بگیرند
    نگذارید حقمان را با یک تصمیم ناعادلانه ضایع کنند

  35. چرا اینقدر بی حساب و کتاب اقدام به چنین کار عجولانه ای زدند؟
    امیدوارم نظرشون خیلی زود برگرده یا لااقل برای این کنکور دست نگه دارند…که متاسفانه به بچه های IT داره ظلم میشه
    حتی اگر گرایش خیلی غیر مرتبطی هم برای IT بود ، تو این فرصت کم که مونده به کنکور کار عاقلانه ای نبوده…
    بچه ها دیگه از چه را هایی سعی کردین به گوش مسئولین مرتبطش برسونین؟

  36. بحث کار کارشناسی این قضیه نیست که درسته یا غلط
    فقط اطلاع رسانی دیر انجام شده
    باز خوبیش اینه که فناوری اطلاعات کنکور ارشدش شناوره و میشه همزمان کامپیوتر هم امتحان داد.
    اینکه ارشد فناوری اطلاعات در برخی گرایش ها در ارشد سطح دانشجویاش پایین بوده درست ولی چرا زودتر برای ارشد بچه ها اطلاع رسانی نشد.
    ضمنا در کنکور سراسری ۹۳ هم گروه ریاضی فیزیک خیلی از دانشگاه هایی که کارشناسی فناوری اطلاعات یا سخت افزار کامپیوتر میگرفتن در سال ۹۳ دیگه پذیرش در این دو گرایش نداشتن و بجاش فقط نرم افزار میگیرن.

  37. اگه قرارشون به حذف بود باید ۴سال قبل اعلام میکردن.نه الان که خیلیا واسه شبکه تغییر رشته دادن یا براشبکه و امنیت کلی برنامه ریزی کردن!!!!دمتون گرم مسولین بنازم به مدیریتتون که ننازید به ناز خود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.