دانش‌بنیان‌ها متولی واحدی ندارند/لزوم برنامه‌ریزی دقیق

استاندار فارس با تاکید بر اینکه هر چه سریع‌تر باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان یک هماهنگ‌کننده معرفی شود، گفت: به نظر می‌رسد شرکت‌های دانش‌بنیان هماهنگ کننده واحدی ندارند و این موضوع باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان مسئول مشخصی ندارد، گفت: در این شرایط امور آنها هم به خوبی پیگیری نخواهد شد و لذا دچار پراکنده‌کاری و موازی‌کاری می‌شود.

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه با درخواست از اعضای این ستاد جهت ارائه پیشنهادها و نظراتشان برای رسیدن به یک وحدت رویه، گفت: با ایجاد رابطه بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی، ایجاد وحدت رویه و شناختن متولی واحد، شورای تصمیم‌گیری و هیئت مدیره نیز شکل خواهد گرفت و پس از آن با ارائه یک برنامه سه الی چهار ساله کار دنبال می‌شود.

استاندار فارس، تشکیل کمیته‌های مختلف نیازسنجی، تامین مالی، حمایت قضایی و … را ذیل این مجموعه مهم دانست و افزود: به این صورت با نظمی خاص فعالیت جوانان در این واحدهای دانش‌بنیان و فناور دنبال خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان عدم اشتغال و استفاده نشدن از توانمندی‌های آنها است، گفت: تعداد قابل توجهی از جوان‌ها یا مشکل اشتغال دارند و یا معتقدند از توانمندی‌هایشان آنگونه که باید استفاده نشده است، لذا می‌شود با انجام اقدامات درست در این راه از ظرفیت این جوانان بهره برد.

وی در ادامه از دانشگاه‌ها خواست تا برنامه‌های خود را ارائه کرده و بر اساس آن تلاش کنند شرکت های دانش بنیان در سال اول به درآمد حداقل یک میلیارد تومان برسند و در سال بعد این درآمد به سه میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار فارس در این راستا الگوسازی را نیز مهم دانست و همچنین درباره فضاهایی که در اختیار پارک علم و فناوری است، گفت: مدیریت کنید تا از فضاهایی که حداقل زیرمجموعه دولت است و بیت‌المال محسوب می‌شود، استفاده ۲۴ ساعته انجام شود.

ایمانیه ادامه داد: نیازسنجی و استخراج نیازهای دانشجویان فارغ‌التحصیل نیز باید جهت پیشرفت کار در این حوزه مد نظر قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.