انقلاب اسلامی اتفاقی فراتر از تغییر نظام سیاسی در داخل کشور است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در انقلاب اسلامی ما با یک اتفاق فراتر از تغییر نظام سیاسی یا انقلابی که منجر به تحولات درون قلمرو یک کشور می‌شود، روبرو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور که به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و معجزه بزرگ الهی در دوران معاصر است. در انقلاب اسلامی با یک پدیده مواجهیم که گاهی این پدیده به تغییر نظام سیاسی در یک محدوده جغرافیایی فروکاهیده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه واقعیتی که در انقلاب دیده می‌شود، هم از نظر تحلیل عرصه نظام بین‌الملل و هم از نظر دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی، این است که ما با یک اتفاق فراتر از تغییر نظام سیاسی یا انقلابی که منجر به تحولات درون قلمرو یک کشور می‌شود، مواجه‌ایم، افزود: در فرمایشات امام راحل(ره) این تعبیر فراوان است که قرار است انقلاب، مقدمه ظهور باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در میلاد پیامبر(ص) در ابتدای انقلاب فرمود: «اینکه چهارده کنگره از کنگره‌های قصر ظلم خراب شد، به نظر شما نمی‌آید که یعنی در قرن چهاردهم این کار می‌شود، یا چهارده قرن بعد این کار می‌شود؟ به نظر شاید بیاید این محتمل هست که این بنای ظلم شاهنشاهی بعد از چهارده قرن از بین می‌رود و به حمدالله از بین رفت.

وی پیرامون سیر فکری رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان یک سیر فکری دارند که دچار تغییر نشده است، یعنی فرمایشات ایشان از سی سال پیش حدود سال ۱۳۷۰ که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) داشته‌اند و حتی قبل از انقلاب تاکنون یک جریان به هم متصل است و معتقد است که ما در آستانه یک تحول بزرگ تاریخی هستیم. تحولی که دوره تاریخی را به قبل و بعد خود، تقسیم می‌کند، اما تفاوت آن با سایر تحولات تاریخی این است که همانند بعثت پیامبر(ص)، قبل و بعد آن با یکدیگر بسیار متفاوت است و از جنس تحولات بزرگی است که از درون جوامع و انسان‌ها آغاز می‌شود و آثار بیرونی هم دارد که از آن به عنوان یک پیچ تاریخی یاد می‌کنند. بخش مهمی از این پیچ‌های تاریخی، معطوف به انتخابات است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: قله‌ای که مقام معظم رهبری همواره به آن اشاره می‌کنند، حاکمیت حق و عدل است. با این نگاه، ما ناخودآگاه با دشمنی‌هایی مواجه می‌شویم، چون اهداف بزرگی داریم. اگر اهداف کوچک بود، خطری برای بیگانگان نداشت که با آن مقابله کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها، خود اعتراف دارند که دیگر قدرت برتر نیستند و جایگاهشان به چالش کشیده شده است، افزود: این صحنه آرایی‌ها و مواجهه‌ها که در جبهه طاغوت علیه انقلاب ما به راه افتاده است، در راستای بدبین کردن و ناامید کردن جوانان و به چالش کشیدن رکن اصلی جمهوری اسلامی، یعنی برخورداری از پایگاه مردمی قدرتمند است. بنابراین موضوع اصلی که باید به آن بپردازیم، رکن قدرت جمهوری اسلامی، همراهی و اتحاد جدی عموم جامعه با مقام معظم رهبری است. در فضای عمومی، جریان جدی بی‌انگیزه کردن جوانان، ناامیدسازی، سیاه‌نمایی، سلب اعتماد و به چالش جدی کشیدن رکن اصلی قدرت انقلاب اسلامی که همان حضور مردم در تمام این تحولات است را شاهدید.

رستمی اظهار کرد: عزیزان و فرماندهان عرصه جنگ نرم! آیا ما فرماندهیِ متناسب با این صف آرایی داریم یا خیر؟ ما متناسب با این صف آرایی ورود کردیم. لازم است هم خودمان و هم کسانی که در حوزه اثر و تأثر از ما هستند را مجدد بازخوانی کنیم. در یک جبهه‌ای قرار داریم که یک خاکریز بزرگ آن، انتخابات است. انتخاباتی که بعد از فتنه ۱۴۰۱ و بعد از جنگ بزرگ جهانیِ علیه انقلاب اسلامی و به دنبال مشروعیت‌زدایی از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است، اتفاق افتاد. آیا متناسب با آن آماده هستیم یا خیر؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان با بیان اینکه هر کجا که بشود کاری برای انقلاب انجام داد، اگر کوتاهی شود، فردا جوابی نخواهیم داشت، گفت: اساتید و اندیشمندان برای صحبت با دانشجویان و جوانان، باید مجهز باشند و  همه وسع و توانشان را برای کمک به جبهه‌ای که دارد در گرم شدن تنور انتخابات می‌دمد، به کار گیرند. به فضل خدا و امدادهای الهی همیشه امیدوار هستیم و ایمان داریم، چیزی که در نهایت رقم می‌خورد، نصرت الهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.