امداد رسانی به بیش از ۸ هزار حادثه دیده در سیلاب فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اعلام کرد که در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۲۴ شهرستان استان، ۲ هزار و ۳۵۱ خانوار دچار حادثه شدند و به ۸ هزار و ۱۹۴ نفر حادثه دیده امداد رسانی انجام شد.

حسین درویشی بیان کرد: در پی بارش باران از هشتم دی ماه در استان فارس ٢۴ شهرستان از جمله؛ ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، رستم، زرین‌دشت، سپیدان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، لارستان، لامرد، ممسنی، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، گراش، کازرون، مرودشت، خرمبید و اوز دچار سیل و آبگرفتگی و در برخی نقاط هم درگیر برف و کولاک شدند.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۵۱ خانوار در این بازه زمانی دچار حادثه ناشی از آبگرفتگی و سیلاب شدند، افزود: در این بارش‌ها به ۸ هزار و ۱۹۴ نفر حادثه دیده امداد رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین با بیان اینکه متاسفانه ۵ نفر در سیلاب و آبگرفتگی جان خود را از دست دادند و به ۵ مصدوم هم امداد رسانی شد، گفت: به ۲۲ خانوار نیز اسکان داده شد.

درویشی با اشاره به حضور ۱۸۳ تیم عملیاتی با ۷۰۰ نیرو و ۱۴۲ خودرو امداد رسانی، عنوان کرد: متاسفانه در این بارش‌ها ۳۵۱ منازل شهری و روستایی استان دچار آسیب شدند که با کمک نیروهای امدادی تخلیه آب از این منازل انجام شد.

مدیرعامل هلال احمر فارس خاطرنشان کرد که میان خانوار حادثه دیده ناشی از این سیلاب اقلامی همچون؛ چادر، پتو، موکت، ظروف، نایلون، والور، کنسرو، بسته غذایی، برنج، چای، حبوبات و قند و شکر توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.