امدادرسانی به یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر توسط هلال احمر فارس در دو سال اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس با تشریح اقدامات و فعالیت‌های شاخص جمعیت هلال‌احمر این استان طی دو سال گذشته، گفت: در این هفته ۱۶ کاروان سلامت شامل تیم‌های درمانی به روستاهای کم‌برخوردار استان اعزام شدند تا خدمات رایگان به روستاییان ارائه دهند.

حسین درویشی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی داوطلب، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان فارس ۳۴ شعبه شهرستانی، ۷۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات و مرکز پاسخگویی در رسته‌های مختلف عملیاتی و ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در بخش‌های مختلف دارد که ۱۷۵ هزار نفر از آنها طی دو سال اخیر به عضویت آن در آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ هزار عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر داشته‌ایم که امسال این عدد به ۹۳ هزار رسیده است، گفت: بیش از ۳۸۰ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که فعالیت آن‌ها در مناطق دوردست است.
درویشی افزود: نوسازی و تجهیز تیم‌های بهداشت و درمان به مبلغ ۳۶۴ میلیون تومان، راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال شیراز و افزایش ۱۲۹ درصدی ارائه خدمات دارویی از خدمات ارائه شده معاونت درمان و توانبخشی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه تا پایان روز گذشته ۱۵۷۵ مورد حادثه در سطح استان اتفاق افتاده است، گفت: بیشتر این حوادث جاده‌ای بوده و ۸۲۶ نفر مصدوم برجای گذاشته است. از این تعداد نیز۵۹۴ نفر به مراکز درمانی منتقل و بعضی سرپایی درمان شدند.

امدادرسانی به یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر در دو سال اخیر

درویشی با اشاره به امدادرسانی به بیش از یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر طی دوسال اخیر تاکنون توسط جمعیت هلال احمر، یادآور شد: هلال احمر فارس مقام اول در مراکز پاسخگویی و امدادرسانی به تمام حوادث را کسب کرده است.

وی ادامه داد: نوسازی و تجهیز تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری، راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در شیراز ، افزایش ۱۲۹ ارائه خدمات دارویی، تکمیل ۷ پایگاه امداد جاده‌ای و کوهستان در گلگون نورآباد ممسنی، پاسارگاد، کمارج کازرون، شهرستان رستم، دالین سپیدان و امداد کوهستان شهرستان (داراب)، تکمیل انبار امدادی شهرستان‌های کازرون، داراب و مهر و فعالیت عمرانی در ۴هزار و۵۶۰ مترمربع از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر فارس از سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از بهره‌مندی ۲۶۰ هزار و ۸۸۸ نفر از آموزش‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر فارس خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر آموزش همگانی و عمومی و ۱۶ هزار و ۲۵۶ نفر آموزش تخصصی دیده‌اند.

درویشی افزود: همچنین با مشارکت خیرین و نیک‌اندشان فارسی، در قالب طرح‌های مختلف مددجویی درمانی‌بهداشتی و حمایتی به ۱۵۰ هزار و ۶۰۰ نفر به ارزش تقریبی ۴۲۰ میلیارد ریال در حوزه داوطلبان خدمت‌رسانی شده است.

وی به دارا بودن ۳۳۰ خانه هلال در سراسر استان اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات ویژه معاونت داوطلبان در سال گذشته، کمک‌هزینه درمانی و مددجویی درمجموع مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ، ۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض درمانی و ۴۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه بوده است.

در طرح هلال رحمت اول شدیم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: اجرای طرح هلال رحمت با توزیع بیش از ۲۰۰هزار بسته معیشتی و پوشاک میان نیازمندان در طی ماه مبارک رمضان، عید نوروز و همچنین برنامه‌های مختلف دیگر توسط هلال احمر فارس برگزار شده است که در این بخش مقام اول را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

درویشی از اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه برنامه هفته داوطلب سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: اجرای ۱۶ کاروان سلامت در ۱۶ شهرستان فارس با حضور ۱۲۰ پزشک، پرستار و کادر درمان در تخصص‌های مختلف، اجرای پویش بشردوستی کمک به مردم مقتدر و مظلوم غزه و تهیه ۱۲۰ هزار جفت‌کفش بخشی از برنامه‌های این هفته بوده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های هلال احمر فارس طی دو سال اخیر یادآور شد: کسب مقام مدیرعامل برتر در کشور در سال ۱۴۰۲ ،کسب مقام اول امداد و نجات کشور در نوروز ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، کسب مقام اول آموزش همگانی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ ، کسب مقام اول معاونت داوطلبان در حوزه‌ کمک‌های درمانی و پویش هلال رحمت ۱۴۰۲ ،کسب مقام برتر معاون درمان و توانبخشی در حوزه فعالیت‌های داروخانه، کسب مقام برتر روابط عمومی در سفر هیات دولت در سال ۱۴۰۲، کسب مقام برتر فعالیت‌های بشردوستانه و آموزشی مرتبط با جوانان ۱۴۰۲، فعالیت هلال‌احمر ویژه اصحاب رسانه، برگزاری دوره آشنایی و آموزشی مخاطرات برای نخستین‌بار در کشور، ایجاد شبکه خبرنگار داوطلب و صدور کارت خبرنگاری داوطلب مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته و افتخارات جمعیت هلال احر استان فارس بوده است.

وی  افزود: امسال ۵ میلیارد تومان تجهیزات امدادی خریداری و بین پایگاه‌های مختلف توزیع و  همچنین ۴هزار و ۵۶۰ مترمربع پایگاه و انبار امدادی ساخته شده است.

مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس نیز در این نشست از امدادرسانی به ۵۹هزار و ۲۰۱ حادثه دیده توسط ۲۱هزار نفر از نیروهای عملیاتی خبر داد و گفت: این امدادرسانی‌ها در حوادثی نظیر سیل بر اثر پدیده مانسون در ۲۶ شهرستان، زلزله فین هرمزگان، زلزله بندر خمیر هرمزگان، سیل جنوب و فارس، زلزله ترکیه و … بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.