افزایش ۶۵ درصدی سود خالص برای قدیمی ترین کارخانه سیمان استان فارس

خبرپارسی – شرکت سیمان فارس به عنوان قدیمی ترین کارخانه فعال استان فارس تحت مدیریت کلان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) و شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) موفق شد در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد در شاخص سود خالص رشد داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، علیرضا بستانیان با اشاره به این که کارخانه سیمان فارس یادگار ماندگار پدر صنعت سیمان کشور زنده یاد مهندس سالور است و یکی از افتخارات صنعتی کشور به شمار می رود گفت: با اینکه کشور سخت ترین سال های اقتصادی را سپری می کند و مشکلات موجود تاثیر قابل توجهی بر روند فعالیت و سوددهی شرکت ها دارد، شرکت سیمان فارس موفق شد به سود خالص ۲۳ میلیارد تومانی در سه ماهه نخست سال جاری دست یابد که این رقم حاکی از رشد ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس با اشاره به اهمیت بحث های فنی در هلدینگ به فعالیت سه ماهه گذشته پرداخت و در این زمینه توضیح داد: کاهش بسیار قابل قبول در غلظت گرد و غبار خروجی از دودکش اصلی و کسب کمترین میزان در گروه در سه ماهه اول ۱۴۰۰، رسیدن به راندمان بیش از ۱۱۰ درصد در آسیای مواد خام و کسب بالاترین راندمان در گروه در سه ماهه اول ۱۴۰۰، کاهش فاکتور کلینکر از ۹۴ درصد در کل سال مالی قبل به ۹۱ درصد در سه ماهه اول ۱۴۰۰ از جمله مهمترین اقدامات فنی سیمان فارس به شمار می رود.

بستانیان گفت: از مهمترین دستاوردهای سه ماهه گذشته برای کل صنعت سیمان از جمله شرکت سیمان فارس می توان به عرضه کل محصولات تولیدی سیمان شرکت در بورس کالا از اواخر خرداد ماه سال جاری نام برد. خوشبختانه با عرضه سیمان در بورس کالا، شفافیت قابل توجهی بر معاملات سیمانی حاکم است و مردم نیز می توانند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند. علاوه بر این با ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر جلوگیری از سود غیرمتعارف دلالان، نظام قیمت گذاری نیز بر اصل عرضه و تقاضا بازگشته و قیمت دستوری که در تضاد با منافع سهامداران است، حذف شده است.

وی با اشاره به این که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) و سیتا در دو سال گذشته برای حفاظت از حقوق صاحبان سهام بر پروند های حقوقی تاکید قابل توجهی داشتنند، توضیح داد: در این راستا در سه ماهه گذشته تعداد یک پرونده حقوقی نیز با موفقیت و به نفع شرکت به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.