اعلام چند برابری عوارض سخنی گزاف بیش نیست

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز، از راه‌اندازی پلیس ساختمان در راستای نظارت بیشتر بر روند ساخت وسازها خبر داد و گفت: کنترل و نظارت بر حوزه ساخت وسازها دغدغه مهم شورا است.

غلامعلی ترابی سه‌شنبه ۴ مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیگیری تحقق سرانه خدمات زندگی بهتر ومطلوب در دستور کار قرار دارد، گفت: در حوزه شهرسازی و معماری نگاه‌ها باید جامع، کامل و بر مدار برنامه و توسعه کلان باشد.

او افزود: در همین راستا کمیسیون سه برنامه مصوب که شامل طرح‌های تفضیلی، موضوعی و موضعی می‌شود را محور قرار داده و به دنبال تدوین طرح جامع ر راهبردی شهر شیراز در حوزه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی است تا رصد آینده شهر بر اساس این محورها دنبال شود.

ترابی در خصوص اختلاف نظر شورا با استانداری پیرامون مصوبه عوارضی سال ١۴٠١ شهرداری شیراز هم گفت: به نظر می‌رسد موضوع را سیاسی کرده و قصد تخریب شورا را دارند، زیرا چیزی که واقعیت خارجی ندارد را اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: عوارض در سال ١۴٠١ به صورت میانگین افزایش ٣٠ درصدی داشته و اعلام می‌کنم هر گونه اعلام چند برابری عوارض سخنی گزاف بیش نیست.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: افزایش سهم خدمات یا کسری پارکینگ نیز مطابق ماده یک قانون شهرداری‌ها تعیین تکلیف شده و اصلا در زمره مباحث عوارضی نیست.

ترابی خاطرنشان کرد: در واقع با افزایش قیمت زمین که به دلیل تورم حاکم بر کشور انجام شده، این عوارض چند برابر شده است.

او ادامه داد: سهم خدمات و کسری پارکینگ جزو کدهای عوارضی نیست اما شورا در راستای تسهیل و کمک به مردم به این موضوع ورود کرده و دو طرح مصوب کرده اما مجموعه فرمانداری و استانداری آن را تایید نکرده‌اند.

ترابی عنوان کرد: در آخرین جلسه شورا نیز طرح تقسیط پرداخت‌ها در این دو کد در شورا مصوب شده که منتطر نظر فرمانداری در این خصوص هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.