اعلام لیست شورای وحدت در فارس

قائم مقام شورای وحدت فارس به اعلام لیست مورد حمایت این شورا از کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان پرداخت.

جابر مهدیار در یک نشست خبری گفت: از سال‌های گذشته برای اینکه جامعه به یک هدف مشترک در انتخاب افراد برای حضور در مجلس شورای اسلامی برسد، لیست‌های متعددی مطرح و ارائه می‌شود.

او ادامه داد: امسال نیز لیستی طراحی شده و در معرض عموم گذاشته خواهد شد تا مردم براساس آگاهی، تصمیم به رای بگیرند.

قائم مقام شورای وحدت در فارس خاطرنشان کرد: مجموعه شورای وحدت به اتفاق بخش قابل از گروه‌های سیاسی، فعالان فرهنگی و.. …شورایی تشکیل و طی کاری مشترک با جمعیت رزما (جمعیت رزمندگان مدافعین انقلاب اسلامی) اقدام به ارائه لیست کرد.

مهدیار با اشاره به وجود ۲۱ حزب و گروه در مجموعه شورای وحدت، به ساز و کار انتخاب افراد در لیست شهرستان‌های شیراز و زرقان و سایر شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تهیه لیست شورای وحدت نه سفارشات، نه اعمال نفوذ‌ها و نه سهم‌خواهی‌ها نقشی نداشته است.

او خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از بین کاندیدا‌ها به نتیجه درستی برسیم از بین تایید شدگان نهایی ۹۰ نفر را انتخاب کردیم؛ کسانی که توانایی ورود به مجلس را داشته باشند.

رئیس جمعیت رزمندگان مدافعین انقلاب اسلامی فارس اضافه کرد: مصاحبه شفاهی و حضوری از کاندیدا‌ها انجام و یک آزمون کتبی برگزار شد و بررسی رزومه و سوابق عملکردی افراد را مورد مطالعه قرار دادیم.

مهدیار خاطرنشان کرد: برای سابقه عملکردی ۱۰ امتیاز، وزن رزومه فردی ۲۰ امتیاز، مصاحبه ۴۰ امتیاز و امتحان کتبی ۳۰ امتیاز پیش‌بینی شد و کسانی که بیشترین امتیاز را دریافت کردند به مرحله بعدی راه یافتند. کمترین امتیاز ۶۶.۵ و بالاترین امتیاز بیش از ۹۰ مدنظر قرار گرفت.

او همچنین تخصص، اعتقادات، منش و گفتار، توانایی ارائه طرح به مجلس، توانایی بررسی لوایح از دولت، جرات و جسارت، قدرت نظارت و… از جمله مصادیق‌هایی بود که در مصاحبه مدنظر قرار گرفت، عنوان کرد: در امتحان کتبی تشریح ابر مشکلات کشور و راهکار آن و تشریح راه‌های پیشران انقلاب اسلامی مدنظر قرار گرفت.

قائم مقام شورای وحدت در فارس گفت: شناخت افراد از گروه‌ها و مباحث سیاسی، تفکیک مرامنامه‌های سیاسی، مؤلفه‌های مربوط به قدرت ملی و …از دیگر مصادیق بود.

مهدیار اضافه کرد: بخشی از آزمون کتبی نیز به موضوع، ولی فقیه اختصاص داشت.

او ادامه داد: همه سربرگ‌ها رمزگذاری شدند و تصحیح اوراق به دانشگاه سپرده شد و بدون اعمال نفوذ معدل گیری انجام شد. نفرات اول تا ۹۰، با معدل‌گیری مشخص شدند.

قائم مقام شورای وحدت در فارس با تصریح بر اینکه علمی‌ترین روش و تخصصی‌ترین سوالات متناسب با رشته افراد در آزمون‌ها مدنظر قرار گرفت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از زنان کسی در لیست قرار نگرفت؟ گفت: ملاک را ارزش یابی در آزمون‌ها قرار داریم.

مهدیار تاکید کرد: شناخت وظایف نمایندگی، تقویت اطلاعات، تدوین، ترمیم، حذف قوانین و پیشگیری از وضع تبصره‌های متعدد، مباحث مربوط به نفت و گاز، درآمد دریاپایه، حمل و نقل و راه‌های مواصلاتی، اتصال شاهراه‌ها به یکدیگر، تکمیل مسیر‌های ریلی، توسعه وضعیت سومین حرم، گردشگری و… جزو خواسته‌هایی است که شورای وحدت از نمایندگان انتخابی مطالبه می‌کند.

رئیس جمعیت رزمندگان مدافعین انقلاب اسلامی فارس همچنین در پاسخ به چرایی مشابه بودن لیست شانا و شورای وحدت در استان، گفت: اگر لیست شانا مشابه لیست شورای وحدت است، نشان دهنده نگاه مشترک علی رغم روش‌های متفاوت انتخاب بوده است.

مهدیار اعلام کرد: همزمان با لیست کاندیدا‌های مورد حمایت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس، لیست کاندیدا‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری فارس که مورد تایید جامعه روحانیت استان نیز هست به ترتیب زیر به استحضار مردم می‌رسد.

حضرت آیات.
دکتر لطف‌الله دژکام
دکتر احمد بهشتی
علیرضا پیروزمند
علی‌اکبر کلانتری
سیدمحمد علی طباطبایی

او همچنین اعلام کرد: کاندیدا‌های مورد حمایت شورای وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس به شرح زیر است:

در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان؛ آقایان دکتر جعفر قادری، دکتر ابراهیم عزیزی، دکتر رحمت‌الله مرزوقی و دکتر سید اسماعیل حسینی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان؛ دکتر سیروس سجادیان

در حوزه انتخابیه شهرستان‌هاب داراب و زرین دشت؛ دکتر محمدجواد جواد عسکری

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های آباده، خرمبید، بوانات و سرچهان؛ دکتر روح‌الله دهقانی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های جهرم و خفر؛ محمدرضا رضایی کوچی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سپیدان و بیضاء؛ عبدالحمید شیروانی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان؛ محمدکاظم کاوه پیشقدم

در حوزه انتخابیه شهرستان فسا؛ حجت‌الله فیروزی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین؛ دکتر محمدمهدی فرودین

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ممسنی و رستم؛ دکتر امید نصیبی

در حوزه انتخابیه شهرستان اقلید؛ دکتر حمیدرضا گرامی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های کازرون و کوهچنار؛ دکتر شاهین محمدصادقی

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های خرامه، سروستات و کوار؛ غلامرضا توکل

و همچنین شورای وحدت فارس در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لار، لامرد و مهر سکوت اختیار کرده است.

معاون سیاسی احزاب و تشکل‌های شورای وحدت فارس نیز گفت: شورای وحدت مشکلات شهرستان‌های مختلف فارس را احصا کرده و مورد بررسی قرار داده و در مصاحبه‌ای که از نامزد‌ها انجام گرفت مباحث مختلف و مشکلات در سطح کلان از جمله مشکلات معیشتی مردم، معضلات بخش مسکن، کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی، امور جوانان و مباحث امنیتی دیده شد.

علی رهایی افزود: شورای وحدت تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات عادلانه با لیستی قوی و مورد تایید مردم به کار گرفت و افرادی که در لیست این شورا قرار گرفته‌اند می‌توانند در مجلس مطالبات مردم را پیگیری و برای رفع مشکلات استان تلاش کنند.

دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: از نظر شورای وحدت تمام افراد شرکت کننده در مصاحبه شایسته و قابل احترام بوده، اما به دلیل محدودیت تعداد کرسی‌ها، این شورا در نهایت تعدادی از افراد را در یک رقابت عادلانه و با خرد جمعی معرفی کرد.

رهایی اظهار کرد: بخشی از شرکت‌کنندگان نمایندگان فعلی مجلس بودند که با نگاهی متفاوت و تخصصی‌تر مصاحبه شدند، همچنین مصاحبه از جوانان نخبه و دیگر افراد هم با نهایت دقت و شایسته‌سالاری انجام شد.

او بر ضرورت برگزاری انتخاباتی پرشور در استان تاکید کرد و گفت: اولویت نخست همه گروه‌های حاضر در این دوره از انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.