استاندار فارس: ارتقا زرقان به شهرستان با هدف تمرکز زدایی انجام شد

خبرپارسی – استاندار فارس: اظهار کرد: هدف از ایجاد شهرستان رفتن به سمت و سوی تمرکززدایی و دسترسی آسان مردم به خدمات است.

استاندار فارس عصر پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت با اشاره به موقعیت استراتژیک زرقان در مسیر بزرگراه شیراز به اصفهان و نزدیکی این شهرستان به کلان‌شهر شیراز، گفت: شاخه‌ای از بزرگراه شیراز، اصفهان نیز از زرقان می‌گذرد که همین امر در توسعه و پیشرفت این شهرستان تاثیر زیادی دارد.

عنایت‌الله رحیمی درحاشیه افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی، با اشاره به ارتقای این شهر به شهرستان، اظهار کرد: هدف از ایجاد شهرستان رفتن به سمت و سوی تمرکززدایی و دسترسی آسان مردم به خدمات است.

او با بیان اینکه وجود صنایع بسیار در این شهرستان باعث شده که نرخ بیکاری پایینی داشته باشد، عنوان کرد: نرخ بیکاری فارس نیز از ۱۶.۵ به ۷.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار فارس با تاکید بر رعایت الزمات محیط زیستی در تمام پروژه‌های عمرانی، صنعتی استان، تاکیذ کرد: تمام فعالیت‌ها باید همخوان با محیط زیست باشد تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

رحیمی با بیان اینکه امروز ۷ پروژه عمرانی از جمله پارک فرهنگ و هنر، بلوار شهدای دودج، استخر و جکوزی، سالن ورزشی، گذرایام در بافت قدیم شهر زرقان و غیره با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان زرقان افتتاح شد، عنوان کرد: بخشی از اعتبار این پروژه‌ها از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار عوارض آلایندگی که به شهرداری زرقان اختصاص یافته تامین شده است.

افتتاح هفت طرح عمرانی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در زرقان

شهردار زرقان نیز در این مراسم بیان کرد: بخش زرقان در دولت تدبیر و امید به شهرستان ارتقا یافت و با تلاش مسئولان این شهرستان طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زیر ساخت‌های عمرانی و شهری این شهر رخ داده است.

غلامحسین فروزان ادامه داد: امروز شاهد بهره برداری از چندین طرح در این شهرستان هستیم که می‌تواند نقش مهمی در عمران و آبادانی شهرستان ایفا کند.

او افزود: شهرستان زرقان یک شهرستان صنعتی، کشاورزی، تاریخی و مذهبی است و باید در همه زمینه‌ها توسعه یابد.

شهردار زرقان پیگیری شهرداری، شورای شهر، درخواست‌های مردمی و همکاری فرماندار این شهرستان از بدو تاسیس تاکنون را بسیار تاثیر گذار در پیشرفت این شهرستان برشمرد و افزود: هفت طرح عمرانی و خدماتی شامل؛ ساخت بلوار شهدای محله دودج به طول یک و هفت دهم کیلومتر، سالن ورزشی چند منظوره شهرداری متشکل از سونا و جکوزی با ۲۵۰متر مربع، سالن ورزشی بدنسازی به متراژ ۳۵۰مترمربع، بوستان  ۴هزار متری فرهنگ و هنر و میدان استاد شهریار جمعا با اعتباری بالغ بر۲۰۰میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

فروزان با بیان اینکه اجرای این طرحها تاثیر بسیارژرفی در رشد و ارتقای شهرستان خواهد داشت، عنوان کرد: به جز طرح بلوار شهدای دودج که حدود ۱۵ماه طول کشید، مابقی پروژه‌ها ظرف ۷ماه گذشته اجرا شده و در آینده نزدیک سینمای شهر زرقان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.