اجرای پویش “نجات طبیعت” برای مقابله با حریق مراتع و جنگل‌ها در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با هدف مقابله با حریق عرصه‌های طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها طی فصل گرما، پویشی با عنوان “نجات طبیعت” اجرایی شده است.

هادی عیدی‌پور ک در یک کنفرانس خبری، گفت: امسال و با توجه به افزایش بارندگی زمستان و رشد بوته‌ها در عرصه‌های مختلف مرتعی و جنگلی، احتمال وقوع حریق در این اراضی پیش‌بینی می‌شود.

عیدی‌پور جنگل‌ها و مراتع را میراث ملی برشمرد و بر لزوم امانت‌داری نسل کنونی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی نسبت به این عرصه‌ها تاکید و اضافه کرد: راه‌اندازی پویش “نجات طبیعت” یکی از اقدامات هدفمند در راستای آموزش پیشگیری از وقوع و مقابله با حریق در عرصه‌های طبیعی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه اجرای پویش چهارشنبه‌سوری، منجر به کاهش ۵٩ درصدی حوادث در آن ایام نسبت به سال گذشته شد، گفت: موفقیت در پویش کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری، انگیزه‌ای برای راه‌اندازی پویش “نجات طبیعت” شده است.

عیدی‌پور تعداد حوادث آتش‌سوزی مراتع سال گذشته در محدوده شهرستان شیراز را ١۶٨ مورد اعلام کرد که منجر به حضور ۷۰۱ آتش‌نشان و بیش از ١۵٠ ساعت عملیات شد و گفت: خارج از کلانشهر شیراز نیز ۴۶ عملیات حریق مراتع با حضور ١٩۵ آتش نشان داشتیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: ۴٧ مورد حریق در ارتفاعات شیراز نیز داشتیم که با حضور ۱۷۸ آتش نشان عملیات مهار آنها انجام شد اما در ارتفاعات خارج از شهر شیراز نیز عملیات به ١٢ مورد کاهش پیدا کرد.

عیدی‌پور با ابراز امیدواری از اینکه امید است امسال با همت و تلاش و همدلی ایجاد شده شاهد کاهش بیشتر باشیم، عنوان کرد که پویش نجات طبیعت شیراز در سه بخش پیشگیری، آمادگی و مقابله دنبال خواهد شد.

معاون شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد سه راس یک مثلث برای جلوگیری از آتش سوزی و سایر بحران ها محسوب می‌شوند.

غلامرضا غلامی، با بیان اینکه با فرهنگسازی و اجرای این پویش باید به آمادگی لازم برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی برسیم، گفت: امسال از نظر پوشش گیاهی طبیعت شیراز به گونه‌ای است که اگر آتش سوزی رخ دهد، قطعا وسعتی چندین برابر خواهد داشت و مهار آن هم سخت تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.