آغاز هفته خبرنگار با گلباران مزار شهدای عرصه سلامت در شیراز

خبرپارسی – هفته خبرنگار در شیراز با حضور اهالی رسانه و مسوولین فرهنگی بر سر مزار شهدای عرصه سلامت و گلباران قبور ایشان آغاز شد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سه‌شنبه ۱۲ مرداد در مراسم گل‌افشانی بر مزار شهدای عرصه سلامت که به مناسبت آغاز برنامه‌های بزرگداشت هفته خبرنگار در شیراز و در محل گلزار شهدای دارالرحمه شیراز برگزار شد، از خانواده شهید حاج سعید شفاعت، با اهدای لوح سپاس و گل، قدردانی کرد.

صابر سهرابی، در حاشیه این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مدیران برگزار شد، گفت: امسال شرایطی متفاوت از سال های گذشته داریم و شهدای مدافع سلامت هم به جمع شهدای ما اضافه شده‌اند.

سهرابی با یادآوری اینکه بزرگداشت هفته خبرنگار به یاد اولین روزنامه نگار کشور «میرزا صالح شیرازی» برگزار می شود، اصحاب رسانه را اصحاب همیشه حاضر در صحنه های سخت و دشوار کشور دانست که بدون چشم داشت در خط مقدم سختی‌ها حضور داشته‌اند، افزود: به پاسداشت خون شهیدان که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جانفشانی و از خودگذشتگی کردند و بر خود واجب می دانیم در روزهای متفاوت ملی و مذهبی به زیارت قبور شهدا بیاییم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه اگر در کشور ما آرامش و آسایشی هست از برکت خون این شهدای والا مقام است، اظهار کرد: بنابر این چراغ را در دست می گیریم و دنباله رو شهدا خواهیم بود و امیدواریم همه مردم و اصحاب رسانه، قدر این عزیزان را بدانند که هرچه داریم از این عزیزان داریم.

وی با اشاره به اینکه شهید مدافع سلامت در راه دیگری جانفشانی کردند، افزود: شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس و امروز هم شهدای مدافع سلامت به جمع شهدای ما اضافه شده است که بر اساس اذن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کسانی که در پاسداشت سلامت جامعه کار کردند، مثل دیگر شهدا هم شهید محسوب شدند و امیدوارم ما هم بتوانیم ذره ای در راه این عزیزان گام برداریم.

سهرابی با اشاره به اینکه در این هفته دیدار با اصحاب رسانه و تجلیل از آنان را خواهیم داشت، تاکید کرد: امسال هفته خبرنگار به یاد اولین روزنامه نگار کشور «میرزا صالح شیرازی» برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که بین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی منعقد شده است و قولی که سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب رسانه برای تامین مسکن آنان دادند، این قول عملیاتی شد روز گذشته ابلاغیه آن به استان رسید که در هفته خبرنگار موارد آن را به اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و جامعه هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهیم کرد که این عزیزان هم خانه دار شوند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ما از چند روز قبل با همکاری مرکز بهداشت «شهدای والفجر» هماهنگی ها را انجام دادیم و چیزی در حدود ۱۸۸ نفر از عزیزان اصحاب رسانه دوز اول را دریافت کردند، تاکید کرد: برای جاماندگان از این لیست هم اعلام شد تا فهرست را رسانه ها به ما اعلام کنند تا ما به مرکز بهداشت اعلام کنیم و آنان هم دوز اول دریافت کنند و این آمادگی از سوی مرکز بهداشت وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در برخی شهرستان های فارس هم واکیسناسیون اصحاب رسانه آغاز شده و برخی از شهرستان ها هم که هنوز کار را آغاز نکرده اند تا آخر هفته واکسن را دریافت خواهند کرد.

خبرننگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.