آزادسازی بستر و حریم چشمه “شش‌پیر” سپیدان

رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادسازی حریم و بستر رودخانه و چشمه “شش پیر” در شهرستان سپیدان خبر داد.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی سه‌شنبه ۲۴ اسفند با اشاره به تداوم اقدامات اجرایی در آزادسازی حریم رودخانه‌های شهرستان سپیدان، به خبرنگاران گفت: طی ۲ روز اخیر، ۸ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه و چشمه شش پیر این شهرستان آزاد شده است.

او با یادآوری اینکه این اقدام منجر به خارج شدن ۵.۲ کیلومتر از حاشیه این رودخانه شده است، گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی این اقدام موجب فراهم شدن زمینه برای بهره‌مندی مردم از طبیعت آن منطقه شده است.

رئیس دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه اقدام دستگاه قضایی تا پایان آزاد سازی حاشیه همه رودخانه‌ها ادامه خواهد داشت از نهادهایی نظیر هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی که داوطلبانه به رفع تصرفات اقدام کرده‌اند قدردانی کرد.

موسوی خاطرنشان کرد که خوبست بقیه متصرفان نیز اقدام داوطلبانه را به ورود قهری دستگاه قضایی ترجیح دهند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین به متصرفان حقیقی و حقوقی در حوزه قضایی شهرستان سپیدان به خصوص در مناطق سربست، رودبال، گُشنِگان و سایر مناطق هشدار داد تا نسبت به رفع تصرف به صورت داوطلبانه اقدام کند تا مشمول اجرای قهری قانون نشوند.

براساس اعلام دادگستری فارس، اجرای رفع تصرف در ۴۰ هکتار از اراضی امتداد رودخانه شش پیر سپیدان تداوم دارد.

“شش‌پیر” از چشمه‌های تاریخی استان فارس و شهرستان سپیدان است که در ۵ کیلومتری شهر اردکان و در ۶۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد و همواره شمار زیادی گردشگر به این منطقه سفر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.