کامیاب: عده ای سازمان یافته به دنبال نفی خدمات دولت وایجاد ناامیدی در جامعه هستند

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: عده‌ای سازمان یافته به دنبال سیاه‌نمایی، نفی خدمات دولت و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند.

حیدرعلی کامیاب که شامگاه دوشنبه نهم مهرماه در نشست فصلی با روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان فارس سخن می گفت به خدمات دولت در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: بی انصافی است که اگر به عنوان مثال خدمات دولت در حوزه ورزش نادیده گرفته شود.

وی با طرح این سوال که آیا در حوزه ورزش شرایط استان فارس با چهار سال گذشته قابل مقایسه است یا خیر افزود: نباید فراموش کنیم که درگذشته زیرساخت‌های ورزشی در استان فارس حتی ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری در حد استانداردرا هم نداشت.

دبیر شورای عالی ورزش استان با اشاره به میزبانی صدها رویداد ملی، بین المللی، آسیایی و جهانی در شهر شیراز ودیگر شهرستانهای استان فارس گفت: بهره برداری از فاز نخست ورزشگاه بزرگ پارس ،احیای ورزشگاه پیر و تقریبا غیرقابل استفاده شهید دستغیب شیراز، ساخت بیش از ۳۰۰ زمین چمن شهری و روستایی ساخت و بهره‌برداری از ده‌ها سالن چند منظوره در شهرها و روستاهای استان تنها بخشی از خدماتی است که در این دولت در حوزه ورزش انجام شده است.

کامیاب با بیان اینکه برای ما مسجل است که چه کسانی و با چه هدفی موج سیاه‌نمایی و ایجادیاس را در جامعه رواج می دهند افزود: بهتر است این عده از خواب بیدار شوند و دست از رفتارهای نخ نما شده بردارند.

کامیاب در ادامه خدمات دولت را تنها به حوزه سخت افزار در ورزش فارس محدود ندانست و افزود: امروز استان فارس نمایندگان شایسته ای در لیگ های کشوری در رشته های مختلف دارد.

وی با اشاره به انتساب دائمی عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام به شهر شیراز، این اتفاق را یک رویداد تاریخی برای شیراز، فارس و ایران دانست و افزود: در کنار جذب توریست ورزشی در چهار سال گذشته، این رویداد نیز توانست زمینه‌ساز حضور تعداد زیادی از مهمانان خارجی در استان فارس باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نگاه توسعه محور در حوزه ورزش و جوانان را عامل افزایش سطح کمی و کیفی اتفاقات رخ داده در این حوزه دانست و گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌های ورزشی امروز در استان فارس ۱۳۰ سازمان مردم نهاد جوان فعال هستند و خانه های جوان در هفت شهرستان استان در حال احداث است .

کامیاب از احداث کمپ رهبران جوان به عنوان یکی از ماندگارترین طرح های دولت تدبیر و امید در استان فارس یاد کرد و افزود: در حال حاضر تنها ۴ هیئت استانی فاقد خانه تخصصی هستند که این یعنی زمینه سازی جهت توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان فارس.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تأکید بر اینکه این اتفاق‌ها تنها بخشی از اقدامات انجام شده در سطح استان است افزود: توسعه منابع نیروی انسانی و شناسایی ،تربیت و معرفی مدیران توانمند در حوزه ورزش و جوانان نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در چهار سال گذشته در استان فارس انجام شده است.

کامیاب انتخاب فارس به عنوان استان برتر در ارزیابی های وزارت ورزش و جوانان را حاصل یک کار تیمی دانست و افزود: رکورد بی سابقه کسب ۶ مدال از مسابقات المپیک آسیایی در کنار سعی و تلاش ورزشکاران و مربیان نتیجه حضور مدیران توانمند و توجه به توسعه منابع انسانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش ، توجه به اخلاق را یکی از ویژگی‌های بارز جامعه ورزش دانست و افزود: رعایت تواضع و مردم داری یکی از توصیه های سازمانی به پرسنل اداره ورزش و جوانان استان در برخورد با جامعه هدف است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه این رویه یک ضرورت رفتاری در اداره کل ورزش وجوانان است به اتفاقات روز برگزاری شهرآورد شیراز در ورزشگاه پارس اشاره کرد و افزود: این ظلم است که عده‌ای پس از وقوع یک اتفاق در برخورد با مجموعه ای که تواضع را از الزامات رفتارهای سازمانی خود می داند اقدام به سیاه نمایی کنند.

کامیاب با یادآوری این موضوع که مجموعه پارس یکی از بی نظیرترین مجموعه های ورزشی در سطح کشور است گفت: پس از ۲۲ سال که از کلنگ زنی این ورزشگاه گذاشته بود در این دولت زمین فوتبال آن به عنوان اولین فاز از یک ورزشگاه بزرگ افتتاح شد تا به عنوان یک پروژه ماندگار در تاریخ ورزش فارس ثبت شود.

وی قطع شدن برق در جریان یک بازی فوتبال را اتفاقی تکراری درجریان مسابقات فوتبال دانست و گفت: در فوتبال کشورمان بارها این اتفاق در ورزشگاه های بزرگی نظیر آزادی و نقش جهان رخ داده  اما هیچ کس با این حجم و ابعاد درخصوص آنها اقدام به سیاه‌نمایی نکرده است.

وی با بیان اینکه سابقه قطع شدن برق ورزشگاه در کشورهای خارجی و توسعه یافته نیز وجود دارد افزود: عده‌ای در این شهر منتظر هستند اتفاقی رخ دهد آنگاه همه کارهای انجام شده را فراموش کرده تاآن اتفاق را در بوق و کرنا کنند.

دبیرشورای عالی ورزش استان  با انتقاد از برخی مدیران شهرستانی که در خصوص قطعی برق ورزشگاه اظهار نظر غیر فنی و اصولی کرد ه اند افزود:این مدیران نباید اجازه دهند عده ای با هدف مایوس کردن مردم سناریوهای مختلف را طراحی کنند.

کامیاب در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری المپیاد ایرانیان در رشته‌های مختلف ورزشی در آذرماه آتی خواستار برنامه ریزی هیئت های ورزشی استان برای حضور قدرتمند در این مسابقات شد.

گفتنی است در ابتدای این نشست محسن سالاری معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل در سخنانی کوتاه با تأکید بر لزوم برنامه محور بودن هیئت های ورزشی نقشه راه توسعه ورزش  استان را تطبیق برنامه‌های هیئت با طرح آمایش ورزش استان دانست.

دراین نشست تعدادی از روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی به بیان دیدگاه های خود درراستای پیشرفت و توسعه ورزش استان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.