ورزش جای سیاسی‌کاری نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ورزش عرصه سیاسی کاری و بازی‌های سیاسی نیست، بر لزوم بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت جامعه برای انجام و رشد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف کاستن از آسیب‌ها، تاکید کرد.

اسماعلی محبی‌پور در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ورزش و جوانان استان فارس، گفت: ورزش چپ و راست نمی‌شناسد، برای ورود به عرصه ورزش کارت شناسایی سیاسی افراد کنترل نشده و نمی‌شود؛ باید همه افراد امکان حضور و بروز در عرصه‌ فعالیت‌های ورزشی و مدیریتی حوزه ورزش را داشته باشند.

محبی‌پور با قدردانی از اقدامات انجام شده در زمان مسئولیت مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس، گفت: فارس استان فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است که اگر به خوبی از آنها استفاده شود، زمینه ارتقاء و رشد فراهم می‌شود و اگر از آنها بهره مناسب برده نشود، شاهد آسیب خواهیم بود.

او با اشاره به ظرفیت بالای مشارکت مردمی در استان فارس، تاکید کرد که بی‌توجهی به ظرفیت‌های جغرافیایی، مردمی و … این استان منجر به فراهم شدن مسیر انحراف خواهد شد و همین امر عامل جایگاه نه چندان مناسب فارس در بعضی از عرصه‌ها بوده است.

محبی‌پور با بیان اینکه مهمترین حوزه مسئولیتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حوزه فرهنگی و اجتماعی است، گفت: نگاه من به این عرصه غلبه جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی به امنیتی و سیاسی است زیرا هرچه به فرهنگ و اجتماع توجه شود، از آسیب‌ها و هزینه‌ها کاسته خواهد شد.

او، مدیرکل جدید ورزش و جوانان فارس را از ظرفیت‌های مدیریتی جوان این استان دانست و تصریح کرد: موفقیت‌های آقای صفرپور در سالهای مدیریتی گذشته، انتظارات زیادی را ایجاد کرده و امیدواریم که این انتظارات با درایت و منطق و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، محقق شود؛ زیرا موفقیت برای مدیر جدید یک الزام است نه آرزو.

محبی‌پور همچنین خواستار توجه به موضوع استعدادیابی برای شناسایی نیروهای مستعد، فکور، جهادی و انقلابی شد و گفت: انقلابی به آن معنی که در مسیر بهتر شدن حرکتی مداوم داشته باشد و متوقف نشود.

حوزه جوانان و مسائل فرهنگی اولویت است

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان فارس نیز در این مراسم، توجه به حوزه جوانان و مسائل فرهنگی را از اولویت‌های اصلی برشمرد و تاکید کرد که قطعا برنامه‌های مثبت و تاثیرگذار اجرایی شده توسط مسئولان در گذشته، امروز هم دنبال و تقویت خواهد شد.

حیدر صفرپور با بیان اینکه جوان و ورزش ۲ موضوع منفک از هم نبوده و در هم عجین است، گفت: ورزش در وجود جوان تجلی پیدا می‌کند و جوان با ورزش رشد و تعالی می‌یابد و این ۲ رکن اساسی می‌تواند اساس رشد و تعالی نظام مقدس اسلامی را فراهم آورد.

صفرپور با بیان اینکه مسئولیت اداره ورزش و جوانان یک امانت نزد او خواهد بود، گفت: به حتم در سایه همدلی و تعامل و همکاری، مسیر رشد و تعالی هموار خواهد شد و برای اجرای برنامه‌های مورد نظر در حوزه‌های ورزش و جوانان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد که اداره کل ورزش و جوانان استان فارس از این پس بیش از گذشته هموار کننده مسیر وفاق و همدلی بیشتر در استان باشد و منجر به رشد و اعتلای همه جانبه استان شود.

در پایان این مراسم با قدردانی از عباس حاجی‌زاده به واسطه ۱۸ ماه تصدی مسئولیت در اداره کل ورزش و جوانان فارس، حکم سرپرستی حیدر صفرپور که به امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده بود، به وی اعطاء شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.