صدرنشینی فوتبال ایران وضرورت های پیش رو/معادله نفت فوتبال را به فوتبال و فوتبال تبدیل کنیم

خبر پارسی -عبدالکاظم دریساوی – براساس اعلام آخرین رده بندی فیفادر روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ تیم ملی فوتبال ایران با یک پله صعود در رده بیست ونهم جهان قرارگرفت و در قاره آسیا به عنوان بهترین تیم این قاره معرفی شد .

ایران با کسب این موقعیت بالاتر از کره جنوبی و استرالیا و عربستان قرار گرفت و افتخاری دیگر در فوتبال قاره کهن آفرید. بدون شک جایگاه کسب شده در فوتبال جهان و قاره آسیا محصول برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها و تلاش های بی وقفه فدراسبون فوتبال و کادر فنی و مجموعه بازیکنان فوتبال ملی است .در کنار این مهم سهم رقابت های داخلی باشگاهی و درخشش بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های خارجی و ایرانی های دوملیتی سهم ارزشمند و قابل توجهی در کسب این مهم بوده است .بنابراین موقعیت و موفقیت کسب شده را نمی توان و نباید صرفا به یک یا دوعامل مرتبط دانست .

مجموعه عوامل ذکرشده تیم ملی ایران را در صدر آسیا و به عنوان تیمی قابل احترام قرار داده است.جا دارد به همه دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال کشور و همه بازیکنان تبریک گفته شود و برای این تیم آرزوی موفقیت های بیشتر نمود . برای حفظ و ارتقا این موقعیت باید از هم اکنون برنامه ریزی های جدید و منطبق با شرایط و توانمندی های بالفعل و بالقوه تدوین کرد .

فوتبال ایران این ظرفیت را دارد که از یک فوتبال پرهزینه به یک صنعت درآمد زا با درآمدهای پایدار تبدیل شود .این یک ضرورت اساسی است که باید همه ارکان ورزش و فوتبال را به فکر وادار کند . برای رسیدن به این جایگاه که نقطه مرکزی آن کسب درآمدهای ارزی است باید روش ها و منش هایی که بر مبنای تعاملات سازنده منطقه ای و فرامنطقه ای است، در دستور کار دولت قرار گیرد .اقتصاد ایران و صنعت فوتبال آن باید راهی را برگزیند که فرصت ها را خلق نماید و تهدیدات را به فرصت های سازنده  و درآمدزا تبدیل کند .باید از آرایش جدید و توازن های جدید سیاسی در منطقه نهایت بهره برداری کرد و معادله نفت فوتبال را به فوتبال و فوتبال و تعاملات گسترده اقتصادی و تجاری و فرهنگی تبدیل نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.