سرپرست موقت ، آفتی برای فوتبال فارس/آیت اللهی به پایان سلام می کند

خبرپارسی-فرزاد صدری-حضور ۱۳ ساله سید محمد هادی آیت اللهی در مسند ریاست هیات فوتبال فارس با انتقاد و البته حمایت ها و تاییدهایی همراه بوده است. حال خبر می رسد وی در پی مشاوره با دوستان خود تصمیم گرفته کرسی ریاست فوتبال فارس را ترک کند . چرایی این موضوع شاید مهم باشد. اینکه وی در این شرایط و پس از تحمل فشارهای زیاد مقابل هجمه های بعد از انتخابات هیات فوتبال استان و به ساحل آرامش رسیدن کشتی این ماجرا ف تصمیم به رفتن کرده چه معنایی می تواند داشته باشد. گفته می شود آیت اللهی همان ابتدا هم قصد ماندن نداشت اما وقتی فشارها را دید تصمیم گرفت بماند تا استقلال فدراسیون و هیات ها حفظ شود و مبادا رویه عزل و نصب ها توسط اداره کل یا وزارت ورزش و دخالت در امور فوتبال به امری نهادینه و عادی تبدیل گردد.

حضور آیت اللهی در فوتبال فارس را با دید خاکستری نگریست. سیاه نمایی های ذاتی برخی منتقدان را نباید جدی گرفت و از سوی دیگر این مدیر را هم نباید عاری از ایراد دانست اما همین که دو دوره متوالی به عنوان عضو هیات رییسه و متعاقبا نایب رییس اول فدراسیون معرفی می شود نشان دهنده داشته های بسیاری است که مورد اعتماد اعضای مجمع فدراسیون قرار گرفته است. او برای فوتبال فارس هم زحمات زیادی کشید و حالا که به احتمال فراوان در نیم فصل لیگ برتر ، عطای ماندن را به لقایش می بخشد باید خسته نباشیدی جانانه و بلند بالا به او گفت و منتظر ماند و دید جانشین او چگونه کارها را پیش می برد. ضعف یا قدرت مدیر بعدی می تواند مبنای قضاوت در خصوص عملکرد آیت اللهی هم باشد.

از خبرهای محفلی این روزها اینگونه برمی آید که قرار است سرپرست موقتی به جای آیت اللهی کار را به دست بگیرد تا مجمع برای گزینش رییس بعدی آمده شود. داستان سرپرست های موقت در ورزش ما داستان های هزار و یکشبی هستند که معمولا هم سر انجام خوبی ندارند. موقت بودن آنها باعث می شود تا در تنگنای تصمیم گیری قرار بگیرند و هیچگاه نمی توانند به تصمیمات بلند مدت و ساختاری فکر کنند.

اگر بناست آیت اللهی در نیم فصل لیگ برتر از هیات برود همین امروز آگهی ثبت نام و تشکیل مجمع را منتشر نمایند تا روزی که آیت اللهی می رود فوتبال فارس دارای رییس قانونی باشد نه اینکه در پیچ و خم های سرپرست موقت و اثرات آن بماند و بعد هم با تغییرات احتمالی در اداره کل ورزش که ناشی از تغییرات در راس مدیریت ارشد استان و وزارت ورزش است همچنان موقت ها حکمرانی کنند.امیدواریم در این باره تصمیم گیری ها به شکل اصولی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.