سخنان بی پرده دو جوان اصلاح طلب خطاب به استاندار فارس : فتنه “هیاهوی کاذب اصولگرایان ” است! / جنس استانداری از نوع هزینه دادن است

خبر پارسی – پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور و شعار تشکیل دولت فراجناحی از سوی وی همه نگاهها به چینش کابینه او معطوف شد.چینش کابینه دولت تدبیر و امید اگرچه در مجموع نشان از کابینه ای فراح جناحی داد اما چربش او به سمت اصلاح طلبان بود.در این میان خیلی ها انتخاب مهمترین وزیر کابینه – وزیر کشور – از دل اردوگاه اصولگرایان را واگذاری امتیاز برای انتخاب وزرایی تندرو از میان اصلاح طلبان دانستند.این انتخاب البته باعث بروز نگرانی هایی در مورد اصلاح طلبان استان های کشور شد و طیف وسیع اصلاح طلبان استانی چشم به انتخاب استانداران دوختند تا ببینند آیا مدیر ارشد استان آنها از همفکرانشان هست یا نه؟در استان فارس این نگرانی در میان قاطبه اصلاح طلبان موج می زد و از میان حدود ده یا دوازده اسمی که برای انتخاب استاندار مطرح بود،بالآخره نام “سید محمد احمدی ” بیرون کشیده شد.استانداری که پیش از این تجربه حضور در فارس را به عنوان معاون سیاسی – امنیتی استانداری در دوره اصلاحات داشت و  چون استاندار همین دولت در ایلام هم بود خیلی ها را قانع کرد که برای فارس یک استاندار اصلاح طلب انتخاب شده است.موردی که سایت خبر پارسی نیز پیش از این انتخاب، به آن صحه گذاشته بود.با مستقر شدن دکتر احمدی در ساختمان استانداری فارس گمانه زنی ها برای انتخاب مدیران استان روز به روز شدت یافت.از طرفی اصلاح طلبان منتظر شنیده شدن نام های درجه اول همفکران خود برای تصدی سمت های مختلف مدیریتی در استان ماندند،از طرف دیگر جریان مقابل با مطرح کردن وقایع پس از انتخابات ۸۸ و نسبت دادن این وقایع به جریان اصلاحات فشار مضاعفی را بر استاندار فارس آغاز کرده اند تا از انتخاب نیروهای توانمند و خوشفکر اصلاحات دراستان صرفنظر کند.
خبرنگار خبر پارسی به همین منظور به بیان نظر ۲ جوان اصلاح طلب می پردازد.
امین یک جوان فعال اصلاح طلب است که در مدت انتخابات ریاست جمهوری حضوری فعال در فضای مجازی به نفع دکتر روحانی داشته است.او در بیان توقع خود از استاندار فارس برای انتخاب مدیران استان به فرازی از نهج البلاغه اشاره می کند و می گوید:مولی علی در نامه معروف خود به مالک اشتر او را به مشورت در انتخاب کارگزارانش پند می دهد و می فرماید: “در کار کارگزارانت ‌بنگر و پس از آزمایش به کارشان برگمار، نه به سبب دوستی با آن‌ها. و بی‌مشورت دیگران به کارشان مگمار، زیرا به رای خود کار کردن و از دیگران‌ مشورت نخواستن، گونه‌ای از ستم و خیانت است. کارگزاران شایسته را در میان‌ گروهی بجوی که اهل تجربه و حیا هستند“.
امین ادامه می دهد:در اینکه استاندار محترم فارس مدیرانش را با مشورت انتخاب می کند تردید ندارم اما نکته ای را که می خواهم به جناب استاندار یادآور شوم،انتخاب مدیران با تجربه است.سفارشی که مولی علی (ع) هم به مالک می کند.شنیده ام آقای استاندار جایی گفته اند :در تجربه مدیران دوره اصلاحات تردید ندارم اما از انتخابشان معذورم!اگر این سخن درست باشد که امیدوارم درست نباشد از ایشان سئوال می کنم:چرا معذورند؟ اگر قرار است این مدیران با تجربه در دولت احمدی نژاد در حاشیه باشند و در دولت روحانی هم در حاشیه باشند،اساسا نباید نام این دولت را “تدبیر و امید” گذاشت!آیا معنای تدبیر جز استفاده از تخصص و تجربه مدیران موفق و امتحان پس داده است؟آیا معنای امید جز تغییر رویه غلط انتخاب مدیران در ۸ سال گذشته است؟
این جوان اصلاح طلب با بیان اینکه انتخابات سال ۸۸ و وقایع پس از آن خیلی وقت است گذشته و اگر چیزی به نام فتنه هم بوده تمام شده و آدم های مرتبط با آن داستان هم اگر خلافی مرتکب شده اند،هزینه آن را داده اند،گفت:نمی شود تا قیام قیامت همه را متهم به فتنه و خیانت کنیم.اگر هم فتنه ای بوده بالآخره هزینه آن پرداخت شده است چرا که یا آدم های مرتبط با این داستان زندان هستند یا نیستند اگر زندان باشند که همچنان دارند هزینه می دهند اگر هم آزاد شده باشند که جریمه شده اند و قرار نیست این آدم ها تا آخر عمرشان از فعالییت بازبمانند و قرار نیست مملکت از تخصص آنها بی بهره بماند،ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب هم در موضع گیری های به جایی که در طول انتخابات داشتند خواستار وفاق و همدلی برای توسعه و پیشرفت و آبادانی مملکت شدند پس خواهشی که از استاندار محترم دارم این است که توجهی به هیاهوی کاذب اصولگرایان تندرو نکند هیاهوی کاذبی که اتفاقا خود مصداق بارز فتنه است! لذا از ایشان می خواهم زمینه ایجاد یک آشتی همگانی را در استان بوجود بیاورند و در انتخاب های خود فقط تخصص و تجربه و صد البته سابقه انقلابی و اسلامی را ملاک قرار دهند سابقه ای که اکثریت قریب به اتفاق نیروهای اصلاح طلب از آن برخوردارند.
امین در پایان سخنان خود به خبر پارسی گفت: از استاندار معزز فارس تقاضا دارم به رای دهندگانی که در ۲۴ خرداد با انتخاب دکتر روحانی حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری را خلق کردند احترام بگذارد که بی توجهی به این خواسته به معنای پایان حماسه سیاسی قبل ار پایان سال مزین به این نام است!
نغمه یک دختر جوان چند آتیشه اصلاح طلب است که در بی پروا سخن گفتن دست پسرها را از پشت بسته است! او می گوید سایت خبر پارسی را نمی شناسد اما اگر جرات دارد سخنان مرا منتشر کند!
وی که بسان آدم های کارکشته سیاسی حرف می زند هیچ ابایی ندارد که ابتدای سخنانش را با حمله آغاز کند! این دختر اصلاح طلب با خطاب قرار دادن استاندار به عنوان یک دیپلمات می گوید: به استاندار دیپلماتی چون دکتر احمدی یادآور می شوم”جنس استانداری هزینه دادن است”! وی در بیان منظورش از این جمله به ما گفت: شنیده ام استاندار به این دلیل از انتخاب برخی مدیران توانمند سر باز می زند که معتقد است انتخاب این افراد،برای من هزینه دارد،به استانداری که دیپلماسی می داند یادآور می شوم اگر استاندار هزینه ندهد چه کسی باید هزینه پرداخت کند؟
این دختر جوان ادامه داد:استاندار نیازمند اقتدار است و او در تصمیم گیری های خود باید مقتدر باشد.نوع گزینش نیروها ،چیدمان نیروها و حمایت از نیروها اقتدار یک استاندار را نشان می دهد.او نباید اجازه دهد نمایندگان طیف شکست خورده انتخابات به بهانه “فتنه” و “اصحاب فتنه” و قصه های واهی از این دست در کارش و تصمیم گیری هایش دخالت کنند ،معتقدم استاندار فقط به ندای قلبش گوش کند هرچند انتخاب قلبی او یک اصولگرا باشد.
او در پایان خواسته هایش از استاندار برای انتخاب مدیران گفت: طبیعی است که انتخاب مدیران شایسته باید اولویت اول استاندار فارس باشد .معتقدم شایستگی به خط و گروه و جناح نیست اما پشت کردن به یک مدیر شایسته به بهانه اصلاح طلبی ظلم و خیانت به استان است.همین جا یاد آور می شوم که همه مدیران زیر نظر استاندار کار می کنند قرار نیست کسی زیرآبی برود و فتنه گری کند،مملکت قانون دارد و همه بر محور قانون حرکت می کنند طبیعی است کسی که قانون را زیر پا بگذارد کنار گذاشته می شود لذا خواهشمندم زود قضاوت نکنیم و به مدیران جریان پیروز انتخابات فرصت خدمت گزاری بدهیم اگر قدر این فرصت را ندانستند و یا خلاف جریان آب شنا کردند،آن وقت به راحتی آنها را کنار بگذاریم با این توضیح که به قطار ایستاده سنگ نمی زنند همیشه قطار در حال حرکت است که سنگ می خورد!

3 دیدگاه برای “سخنان بی پرده دو جوان اصلاح طلب خطاب به استاندار فارس : فتنه “هیاهوی کاذب اصولگرایان ” است! / جنس استانداری از نوع هزینه دادن است

  1. برادران اصولگرا اگر این شعار را نداشتند هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.ولایت جایگاه والایی در دین اسلام دارد نباید برای هرچیزی هزینه شود این دوستان اگر باران نبارد شعارشان مرگ بر ضد ولایت فقیه است حاضرم قسم بخورم ولی فقیه از این آدم ها و نوع بینششان دل خون است.اینقدر سطحی و در مقیاس گسترده این شعار را می دهند که عموم مردم را از ولایت پذیری زده می کنند.تقی به توقی خورد این شعار را می دهند از احمدی نژاد انتقاد کنی این شعار را می دهند از ذوالانوار انتقاد کنی این شعار را می دهند از اصولگرایان انتقاد کنی این شعار را می دهند بخدا شما به ولی فقیه توهین می کنید با این رفتارتان بس است دیگر سطح ولایت را تا ذوالنوار هم پایین می آورید – اه

  2. نغمه و امین جان, کاش باز هم از درد دل و در خواست های نادیده گرفته شده اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آقای استاندار میگفتید شاید معجزه ای میشد و اثری میکرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.