باهنر: روحانی یک هفته پیش از انتخابات به رهبری نامه نوشت/ او آدمی است که خودش است/

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد که حسن روحانی فردی نیست که از سیاست‌های کلی نظام عدول کند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، انتخابات اخیر را موجب تحقق حماسه سیاسی دانست و با تبریک این مساله گفت: حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری انتظارشان را داشتند به لطف خداوند به نظر می‌رسد محقق شد و حضور مردم در پای صندوق‌های رای بسیار خوب و چشمگیر بود.

وی افزود: در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران داخلی و خارجی اینگونه می‌خواستند تحلیل کنند که افراد چندانی پای صندوق‌های رای نمی‌آیند و دلایل متنوعی را در این زمینه ذکر می‌کردند که از جمله آن مشکلات اقتصادی یا رد صلاحیت برخی چهره‌ها بود، ولی ما دیدیم که مردم حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای داشتند.

این نماینده مجلس همچنین به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بد نیست که این انتخابات (انتخابات شوراها) نیز در یک فرصت مناسب مورد تحلیل قرار بگیرد. همزمانی این دو انتخابات در کلان قضیه به سود بود و هم‌افزایی خوبی داشت و ما شاهد جنب و جوش و حضور مردم در انتخابات شوراها بودیم. البته نمی‌خواهیم قضاوت قطعی در این مورد انجام دهیم و خوب است که در یک فرصت مناسب نقاط ضعف و منفی همزمانی این دو انتخابات مورد بررسی قرار بگیرد. در برخی از شهرها انتخابات شوراها تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت ولی در بعضی از جاها هر دو انتخابات بیسار پرشور و پررنگ بود.

باهنر در ادامه با بیان اینکه “انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوبی داشتیم و الحمدالله فردی که انتخاب شده مشخصه‌های خوبی دارد”، اظهار کرد: روحانی ظاهرا نقاط قوت تعدادی از دولت‌های گذشته را دارد و نقاط ضعف کمتری را داراست. البته این تحلیل ابتدایی است و باید منتظر بمانیم تا کارها جلو برود و شکل بگیرد.

وی با اشاره به همکاری ۱۶ ساله خود با حسن روحانی در مجلس گفت: من می‌خواهم چندین جمله در مورد آقای روحانی بگویم و باید تاکید کنم برخی از مباحثی که ایشان مطرح می‌کردند شعار نبود بلکه در ساختار و سبک فکری ایشان نهادینه شده است که از جمله این مسائل، فراجناحی بودن ایشان است. آقای روحانی ذاتاً فردی فراجناحی است و سعی می‌کند از تمام جناح‌ها استفاده کند. وی از تندروها و رادیکال‌ها استفاده نمی‌کند و به سمت افراد معتدل و میانه‌رو تمایل دارد.

این فعال سیاسی افزود: روحانی آدمی است که خودش است و در واقع خودش، خود را مدیریت می‌کند و البته با افراد مختلف مشورت می‌کند به نظرات توجه دارد اما در نهایت با توجه به مشورت‌ها خود تصمیم می‌گیرد. اگر ما نگرانی داشته باشیم که آقای روحانی ممکن است تحت تاثیر برخی از افراد رادیکال از سوی هر دو جناح قرار بگیرد، واقع قضیه اینگونه نیست و نباید چنین نگرانی وجود داشته باشد.

وی در ادامه به دیگر خصوصیات حسن روحانی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور منتخب فردی ستادی است. من معتقدم که رئیس جمهور آن هم در حد رئیس جمهور ایران که بالاترین قدرت بعد از مقام معظم رهبری است، باید فردی ستادی باشد اما چون در کشور ما ساختارها شکل نگرفته و در سالهای اخیر برخی از ساختارها بهم ریخته، رئیس‌جمهور علاوه بر اینکه کار ستادی انجام دهد باید کار میدانی نیز انجام دهد. برعکس آقای احمدی‌نژاد فقط کار میدانی می‌کرد؛ البته ان‌شاءالله خدا عاقبت ایشان را نیز به خیر کند و ما امیدواریم رئیس جمهور منتخب با کمک همه بتواند برخی از اشتباهات را جبران کند. البته آقای احمدی‌نژاد کارهای خوبی هم کرد و نباید نمک‌نشناس بود ولی اعتقادی به کار ستادی نداشت و فقط کار میدانی می‌کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه “ضروری است آقای روحانی معاون اجرایی قدرتمند و استراتژیکی را انتخاب کند که بتواند برخی از مشکلات را برطرف کند”، به برخی تحلیل‌های خارجی در مورد انتخابات و نیز تحلیل بنی‌صدر اشاره کرد و در ادامه افزود: من آقای روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانم. البته صددرصد اصولگرا نیز نیست.

وی به مشکلات کشور طی ۱۶ سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۸ سال کشور درگیر افراطی‌گری‌های شدید اصلاح‌طلبان بود که ما همه یادمان است و آقای هاشمی رفسنجانی نیز یادشان است که بیشترین ضربه را از اصلاح‌طلبان تندرو خوردند؛ کسانی که حرمت شکستند و مطالب و مسائلی همچون خاکستری و سرخ‌پوش را مطرح کردند. ۸ سال بعد نیز ما شاهد نوع دیگری افراطی‌گریی در کشور بودیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه “آقای احمدی‌نژاد از همان روز اول اعلام کرد که به هیچ دسته و گروهی وابسته نیست و خود را از جریان اصولگرا نیز جدا می‌دانست” تصریح کرد: ولی افکار عمومی اینگونه قضاوت نمی‌کند که آقای احمدی‌نژاد جدا از اصولگرایان بوده و ایشان را نیز جزو این جریان می‌دانند.

باهنر در ادامه با تاکید بر اینکه “مردم در این دوره به یک جریان معتدل همراه با تدبیر و خردگرایی رای دادند و یک امیدواری در کشور ایجاد شده است”، گفت: روحانی آدمی نیست که از سیاستهای کلی نظام تخطی و عدول کند و نباید در این زمینه نگرانی وجود داشت، چراکه او کسی نیست که به دنبال این بحث‌ها و مسائل باشد.

وی افزود: آقای روحانی ۷-۸ روز قبل از برگزاری انتخابات نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشته بودند و تکرار کرده بودند که ما همواره مطیع و همراه بوده‌ایم و اکنون نیز همراه هستیم.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه اکنون اداره اجرایی کشور به شدت کار سخت و طاقت‌فرسایی است و همه باید به رئیس‌جمهور منتخب جهت پیشبرد امور کمک کنیم، تاکید کرد: ما همه باید کمک کنیم که جناب آقای روحانی از این پیچ تند تاریخی به سلامت عبور کند و باید تمام ظرفیتها در این زمینه کمک کند.

باهنر در ادامه اظهار کرد: روز شنبه در مورد رای آقای روحانی استرس زیادی داشتیم و شمارش آرا را پیگیری می‌کردیم. کمک الهی بود که رای آقای روحانی بیش از ۵۰ درصد رسید و دیگر احتیاجی نبود که انتخابات به مرحله‌ دوم برسد و از سوی دیگر برای دنیا و مردم نیز معلوم شد که نظام جمهوری اسلامی ایران حساسیت بالایی برای آراء مردم دارند و حتی دو عدد رای نیز برایش مهم است و از آن مراقبت می‌کند.

وی با بیان اینکه “خوشبختانه فضای همدلی و آرامش در کشور حاکم است”، گفت: البته برخی دارند از همین الان شروع می‌کنند که بگویند کی چه کار بود و کی چه کار کرده است، در حالی که باید فضای کشور را به سمت امید و سازندگی و جلو حرکت داد تا بتوانیم از پیچ تاریخی که در پیش داریم به سلامت عبور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.