در نقد گفتار فوتبالی استاندار/اینجا تایید نشده ها صف کشیده اند!

خبرپارسی-« انتخابات هیات فوتبال استان تایید نشده  و در این میان معاونت ورزش وزارت ورزش و جوانان کوتاهی کرده است.از طرفی فدراسیون فوتبال بنا به دلایلی تمکین نمی کند در حالیکه وزارت ورزش و جوانان وجود تقلب در انتخابات هیئت فوتبال فارس را تایید کرده است. انتخابات هیئت فوتبال استان فارس باید برگزار شود.»

این ها عباراتی است که اخیرا” استاندار فارس در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها مطرح کرده و جای تامل و تعمق بسیار دارد.اینکه استانداری که در کارنامه اش مدیریت ورزشی هم دارد از مقررات بی اطلاع است و اینگونه اظهار می کند را باید چگونه توجیه کرد؟ دخالت فردی دولتی در امور فوتبال و اینگونه صریح رای به تجدید انتخابات دادن چه تبعاتی به همراه دارد؟

او می گوید انتخابات تایید نشده و مامی پرسیم کدام نهاد و مرجع باید آن را تایید کند؟در ماده یک اساسنامه هیات های فوتبال که به تایید وزارت ورزش، فیفا و هیات دولت هم رسیده در تعریف این هیات ها می گوید«هیات های فوتبال نهادی غیر دولتی هستند که به عنوان جانشین فدراسیون در استان ها فعالیت می کنند» آیا استاندار می تواند برای نهاد غیر دولتی تصمیم بگیرد یا معاون وزیر ورزش چه نقشی می تواند در این داستان داشته باشد؟

سازو کار انتخابات هیات ها مشخص است و اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد می توان در چارچوب ماده ۱۱ همان اساسنامه در پی برگزاری مجمع فوق العاده بود. اعضای مجمع هم مشخص هستند و هر گونه اظهار نظر غیر از این نمی تواند گره گشا باشد. طبق همان اساسنامه حکم رییس هیات را رییس فدراسیون صادر می کند و حکم رییس هیات فوتبال هم به امضای کفاشیان رسیده و نمی دانیم تایید نشدن انتخابات از نظر جناب استاندار چه معنا و مفهومی دارد.

حالا که استاندار پا به دایره فوتبال گذاشته بد نیست چند کلامی فوتبالی با او در میان بگذاریم.نام برق را شنیده اید؟ برق شیراز ریشه دارترین تیم فوتبال کشور این روزها چه وضعیتی دارد؟ واگذاری عجیب و غریب آن بدون یک ریال چگونه صورت گرفت و به تایید رسید؟ درباره تخلفات یکی از اعضای هیات مدیره در سال قبل ،اخبار و حرف و حدیث هایی مخابره شد که بدون تایید یا رد آن می پرسیم چرا برق به این حال و روز افتاد؟

مالک باشگاه که در صنعت ساری کارنامه خوبی برجای نگذاشته بود چگونه به شیراز آمد؟ آنها همواره از نقش مستقیم شما در برق سخن گفته اند. آیا این را تایید می کنید؟

مجموعه ورزشی برق در قبال کدام تضمین در اختیار مالک برق قرار گرفته که طبق آن اعلام شده ظرف دو سال باید بدهی ها را بپردازد و البته مجموعه را ۷ سال در اختیار داشته باشد؟ اگر بعد از دو سال ، بدهی را پرداخت نکرد تکلیف این دوسال و درآمدهایی که از مجموعه داشته اند چه می شود؟

اگر در بحث انتخابات هیات فوتبال فارس ، معاونت وزارت ورزش کوتاهی کرده و اگر حکم صادر می کنید که انتخابات باید باردیگر برگزار شود در باب برق و دل سوخته هوادارانش چه کسی یا کسانی کوتاهی کرده اند؟ احیانا” نحوه واگذاری آن نیاز به بازنگری و تجدید ندارد؟

مدیرعامل فجر سپاسی بارها از تعهدات و وعده های استانداری برای حمایت از آن تیم سخن گفته.وعده هایی که محقق نشده اند. این را تایید می کنید؟

جناب استاندار؛ اینجا تایید نشده های زیادی صف کشیده اند که شمردن آنها از حوصله این مقال بیرون است و امیدواریم بعد از فراغت از مسئله انتخابات هیات فوتبال استان، به آنها هم سر بزنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.