عارف:حق‌الناس دانستن رای مردم انتخابات را بیمه کرد/کمک کنیم روحانی دولتی شایسته‌سالار ایجاد کند

محمدرضا عارف با تاکید بر لزوم کمک به رییس‌جمهور جدید برای تشکیل دولتی مقتدر و شایسته‌سالار اظهار کرد: دولت جدید علاوه بر پاسخگویی به مطالبات و برنامه‌های خود، باید به مطالبات سایر کاندیداها پاسخ دهد.

به گزارش ایسنااین کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گردهمایی قدردانی از تلاش‌های اعضای کمیته‌های مرکزی و ستاد انتخاباتی خود، با اشاره به شرایط پیش از انتخابات مجلس در سال ۹۱ یادآور شد: در آن شرایط مشکلات زیادی وجود داشت که از جمله می‌توان به بی‌انگیزگی کامل بخشی از جوانان و دانشجویان کشور اشاره کرد. در آن شرایط بخش زیادی از دانشجویان از ارزش‌ها و مسئولیت‌ها فاصله گرفته بودند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در آن شرایط با آن مواجه بودیم، توهم شکستی بود که اصلاح‌طلبان احساس می‌کردند. من ماه‌های پایانی سال ۹۱ و حتی ماه‌های ابتدایی ۹۲ تلاش‌های زیادی کردم تا بتوانم تغییری در این توهم شکست که در برخی از نخبگان اصلاحات به وجود آمده بود، ایجاد کنم. در شرایطی که با توهم شکسته روبه‌رو بودیم، ما وارد صحنه شدیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای دانشگاه‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه جلسات دانشگاهی با شور و نشاط و صمیمیت همراه بود که این عظمت روحیه جوانان را نشان می‌داد. این جلسات به ما امید دارد که می‌توانیم و پیروز خواهیم شد.

عارف با بیان اینکه “اجماع را ضرورت حیات اصلاح‌طلبان می‌دانستم”، اظهار کرد: مبنای خود را در این انتخابات بر اجماع گذاشتم، چراکه اگر اجماع نمی‌کردیم معلوم نبود چه اتفاقی برای اصلاح‌طلبانی که توهم شکست داشتند، می‌افتاد. خدا را شکر می‌کنم که توانستم با کمک مشاوران و دوستانم این پروژه را دنبال کنم و پیروز شویم.

معاون اول دولت هشتم با اشاره به برخی از نکاتی که در این انتخابات مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و اینکه ایشان رای را حق‌الناس قرار دادند، نه تنها این انتخابات بلکه دوره‌های بعدی انتخاب را نیز بیمه کرد. ما نه تنها در این دوره از انتخابات شاهد برگزاری پرشور و نشاط بودیم بلکه در انتخابات بعدی شاهد این نشاط و سلامت خواهیم بود.

وی با اشاره به افرادی که در این دوره از انتخابات شرکت نکردند، خاطرنشان کرد: هدف ما آن تعداد افرادیست که رای ندادند. ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا این افراد وارد صحنه شوند و پای صندوق رای بیایند.

عارف با بیان اینکه “امروز در کشور فضای همدلی بوجود آمده است”، گفت: کشور وارد شرایط جدیدی شده و فضای همدلی بین مردم به وجود آمده است. شاید برای اولین‌بار است که ما شاهدیم مردم در جشن‌هایشان شعار “مرگ” سر نمی‌دهند. ما باید قدر این فضاها را بدانیم، چراکه برای ایجاد چنین فضایی هزینه‌های زیادی شده است. هم جریان‌های سیاسی و هم سیاستمداران باید قدر این فضا را بدانند و آن را حفظ کنند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه “اکنون وارد فضای برد – برد شده‌ایم”، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات هیچ گروهی احساس شکست نمی‌کند و ما باید قدر این فضا را بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه “همه وظیفه دارند با دولت جدید همکاری داشته باشند”، خاطرنشان کرد: همه باید دولت روحانی را کمک کنیم. باید کمک کنیم تا دولتی مقتدر روی کار آید، چراکه وظیفه دولت آینده فقط پاسخگویی به مطالبات خود نیست، بلکه دولتی بعدی باید به مطالباتی که سایر کاندیداها مطرح کردند نیز پاسخ دهد. همه باید کمک کنیم تا روحانی بتواند دولتی شایسته‌سالار و مقتدر ایجاد کند.

معاون اول دولت اصلاحات در پایان با تاکید بر اینکه “باید حق رییس‌جمهور در انتخاب همکارانش را به رسمیت بشناسیم”، اظهار کرد: این حق ذاتی رییس‌جمهور است و باید به رسمیت شناخته شود. این حق رییس‌جمهور است که بتواند همکارانی همراه، مقتدر و همدل را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.