تماشاگر مالک ایران نیست!

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی – حاشیه دیدار تراکتور سازی و استقلال در ورزشگاه آزادی بازتاب داخلی وخارجی تاسفباری داشته است .

عده ای تماشاگر طرفدار تیم تبریزی بدون توجه به مصالح ملی با بیان شعارهای انحرافی و سیاسی فضا را برای برتری طلبی قومی و سو استفاده رقبای کشور در منطقه فراهم کرده اند . این گروه از مردم با هر بینش و قومیتی حق ندارند تمامیت ارضی ایران را با چشمک زدن به اغیار به خطر بیاندازند. آحاد ملت ایران اعم از فارس وکرد و بلوچ و آذری و عرب و ترکمن ولر و شیعه و سنی و ارمنی و یهودی و زردشتی و …باید بدانندکه ایران متعلق به همه ایرانیان است و احدی نباید به خود این اجازه را بدهد که وحدت ملی و وحدت سرزمینی به خطر افتد . بنابراین تماشاگر فوتبال نیز نباید به خود این اجازه را بدهد که شعارهای انحرافی سیاسی علیه سرمایه های ملی داده و در آن سوی آبها به سوژه ای علیه ایران تبدیل شود .

واقعیت این است که مردم ایران با دیدگاه و روش خشونت پرهیز و مسالمت آمیز خود به خوبی میدانند که چگونه ودر عین رعایت قانون از مصالح ملی و اجتماعی خود دفاع کنند . مجموعه تحولات در سطح جهان و منطقه راه امنیت پایدار و رشد وتوسعه را دشوار کرده است . بنابراین نباید با رفتارهای نابخردانه وشعارهای بی پایه و احساساتی شرایط عبور از گردنه دشوار سیاست و نگاه های به ظاهرتعریف نشده سکانداران سیاست جهانی دشوارتر کرد .

فوتبال آمده است که تنش های اجتماعی را همراه با نشاطی دل انگیز کاهش دهد و غرور و امید و نشاط اجتماعی را نوازش کند .تاکید می کنم در هر شرایطی باید ایران را برای همه ایرانیان خواست و باتمام توش و توان ایران عزیز و زخم خورده تاریخ راحمایت کرد ودر دشوارترین لحظات بایدهمراه و همدل با شاعر انش اینگونه سرود، ایران وطن من از خلیج فارس نیلگونت تا کوههای سر به فلک کشیده مغرورت تاریخ جریان داشته و انسان ایرانی بر گستره این جغرافیای پر احساس باشندگی وماندگاری را حک کرده است .

کلام آخر اینکه همواره باید یادمان باشد دراین راه دام ها گسترده اند اما تماشاگر فوتبال نباید چشم بسته در دام حرامیان و شیادان بین المللی هوش و بیداری خود را به حراج بگذارد . میدان فوتبال را آگاهانه برای شادی و غرورو وحدت ملی بخواهیم ولاغیر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.