برای موضوعی که از ساخت ورزشگاه میانرود مهمتر است /برق شیراز و نشستی بی سرانجام!

خبر پارسی – عبدالصمد ابراهیمی – نشست هم اندیشی برای احیای برق شیراز.این تیتر خبری بود که هفته قبل رسانه ای شد و نوید برگزاری این نشست را در روز چهارشنبه می داد.چهارشنبه ای ورق خورد و به یکشنبه رسید.

یکشنبه ای که می توان درباره اش نوشت و البته بارها نوشت، بسیار نوشت و زیاد تحلیل کرد.

قاب تصویری که روی سایت اداره کل ورزش و جوانان استان منتشر شده یک قاب پر از تناقض است.قابی که البته حرف می زند و حرفهایش نیشگون می گیرند. حرفهای این قاب دست آدم را می گیرد و دور تا دور فوتبال فارس می چرخاند تا از بلندی سایه های دم غروب در همه این سالها روایت کند.

سپردن کارهای بزرگ به آدم های کوچک. تعارف و رودربایستی و مسامحه با خود، بی آنکه سری به دردها بزنیم و سر درد گرفته را به جای سری که استامینوفن لازم نیست دستمال ببندیم. طبابت با دردشناسی معنا پیدا می کند اما ما برای طبابت سرطان مهلک فوتبال فارس ، آب قند تجویز کرده ایم.

باز به همان قاب بر می گردیم و خبر منتشر شده روی سایت اداره کل را مرور و مرور و مرور می کنیم. یک نشست بی استراتژی ، بی هدف و البته که بی نتیجه و سرانجام! گلایه از عدم همدلی ها و نبس قبر اینکه مرده شوری که این جنازه را به گور فوتبال فارس خوابانده که بوده؟ قاتل کیست و مقتول کدام است. سرانگشت های خونین و رد اثر انگشت ها بر گلوی این پیر هفتاد ساله، بازبینی صحنه قتل نمی خواهد. دادگاه افکار عمومی سالهاست رای خود را صادر کرده و پرداختن مجدد به این موضوع فقط وقت تلف کردن است.

برای فرداها چه در چنته تدبیر داریم؟ نشستیم و حرف زدیم که به کجا برسیم و کدام دیوار ترک خورده را ترمیم کنیم و چه خشت کجی را اصلاح؟

با کامیاب حرف می زنیم.مدیر کلی که حالا حساسیت موضوع را خوب درک کرده و این درک شایسته تقدیر است وقتی که می گوید ” برای شهروندان شیرازی ، احیای برق از تکمیل ورزشگاه میانرود مهمتر است” یعنی می داند که دکمه داشتن و کت دوختن، خیاطی بیهوده ای است.

گفته اند چهل نفر دعوت شدند و حتی چهارتای شان هم نیامد.چرا؟دلیلش را پرسیدیم؟ طرح مان چه بود که چهل تا را دعوت کردیم و در غیاب شان خروجی منتشر شده روی سایت اداره کل به انشایی روایی شبیه شد ولاغیر؟ در آن جمع غیر از توتونچی و محمد عباسی و هنرپیشه که البته حالا سمتی ورای پیشکسوتی دارد کدام چهره در برق توپ زده اند؟ پیشکسوتان کجا بودند؟

اداره کل و متولی آن اول باید تکلیفش را با یک چالش اساسی مشخص می کرد تا بدانیم با کدام موضع مواجهیم. آیا مالکیت فعلی مورد تایید اداره کل هست یا خیر؟ شیروانی و همایونفر امروز در ثبت شرکتها هر کدام مالک ٢۵ درصد سهام هستند و فارسی غایب از نظر و هادی منصوری هم به ترتیب ۴٨ و دو درصد سهم. فارسی کجاست؟ مرد خوش سیمای محاسن سیاهی که آمده بود آبراموویچ فوتبال فارس باشد و برق ریشه دار را دو دستی و بی هیچ ریالی تقدیمش کردند کجاست؟ این را دقیقا از جناب کامیاب می پرسیم تا در ادامه بپرسیم قرار بود برای باشگاهی که مالک نیمی از سهامش ماهها و مدتهاست در پس پرده غیب است و مالک بیست و پنج درصد سهامش محروم از حضور در ورزشگاه چه تصمیمی بگیرید که هم مورد وثوق پیشکسوتها و هواداران باشد و هم مالکان را راضی نگه دارد؟

به راستی هادی شیروانی که می گوید مجموعه برق زیان ده است می تواند به ما و افکار عمومی بگوید چرا بر سر این مزرعه آفت زده و مجموعه زیانبار مانده است؟ امیدوارم نگوید فقط از سر دلسوزی که سالهاست اولین کبریت سوخت و سوز این فوتبال با همین کلمه دلسوزی گُر گرفته است.

موضوعی که از ساخت آن پروژه عظیم میانرود با اهمیت تر است را در این نشست سر سری گرفتیم اما برای فردایش چه برنامه ای داریم؟ بازهم دعوت می کنیم و نمی آیند و می گذریم؟

کامیاب به درستی گفته که امروز اوضاع فوتبال فارس مانند ایام جنگ است و در جنگ دعوتنامه لازم نیست.قبول، اما جنگ فرماندهی می خواهد، استراتژی پشت جبهه و تدبیر عملیات و نقشه خط مقدم لازم دارد. بی خاکریز و طرح و برنامه اگر خود را وارد معرکه جنگ کنیم چیزی جز از کشته پشته ساختن نصیب مان نمی شود.

جناب کامیاب، فرزاد هنر پیشه و اسلام موسوی گفته اند وظیفه هیات فوتبال و اداره کل تیمداری نیست.این هم قبول اما وظیفه اش پاسخگویی به خواست شهروندانی که احیای برق را با اهمیت تر از ورزشگاه میانرود می دانند که هست؟ هیات فوتبال استان فارس زمانی که دو تیم در لیگ برتر داشتیم و چند تیم در فوتسال و لیگ یک ، رییسش نفر دوم فوتبال کشور شد و مربیانش راهی تیم های ملی. امروز که به همین داشته ها قانعیم تکلیف مان مشخص است. اوج گیری تیم های فوتبال یعنی دیده شدن ورزش فارس در ویترین ورزش ایران.وظیفه ای اگر غیر از این برای خودمان تعریف کرده ایم قناعت به سطح و نادیده گرفتن سقف است.

آقای کامیاب بازهم برای برق جلسه بگذارید برای فجر جلسه بگذارید،

برای فوتبال فارس جلسه بگذارید و حتما این بار با برنامه و طرح و هدف.وگرنه می شود یک دورهمی ساده که سایت اداره کل هم برای نتیجه گیری اش به بن بست می رسد.

بازهم در این باره خواهیم نوشت.

1 دیدگاه برای “برای موضوعی که از ساخت ورزشگاه میانرود مهمتر است /برق شیراز و نشستی بی سرانجام!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.