استاندار فارس: افزایش سازمان‌های مردم نهاد باید منجر به کاهش مشکلات شود

خبرپارسی – استاندار فارس با بیان اینکه افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان باید منجر به کاهش مشکلات شود، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است جوانان به عنوان محور تحقق پیشرفت جامعه اسلامی مطرح شده‌اند.

عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید بر اینکه جلسات این ستاد باید منجر به حل مشکلات حوزه جوانان بشود، افزود: هر یک از کمیته‌های این ستاد باید تصمیماتی اتخاذ کنند که این تصمیمات مباعث رفع مشکلات تعداد مشخصی از جوانان شود و این اقدامات قابل اندازه گیری و درج در آمار و ارقام باشد.

 نماینده عالی دولت رفع مشکلات حوزه جوانان را در گرو شناخت و احصاء این مشکلات دانست و عنوان کرد: هدف‌گذاری و برنامه ریزی در این حوزه باید بر اساس آسیب‌ها و توانمندی‌ها تبیین شود و این برنامه ریزی برای رفع محدودیت‌ها و بهره گیری از پتانسیل‌ها به کار گرفته شود.

 وی ادامه داد: سند و برنامه عملیاتی نیازمند مشخص شدن اهداف و سیاست‌های تعیین شده  است چرا که در این صورت پس از سپری شدن زمان تعیین شده امکان ارزیابی عملکرد و ارائه نتایج وجود دارد.

  رحیمی با تاکید بر اهمیت جایگاه تشکل‌ها و سازمان‌ های مردم نهاد در رفع مشکلات حوزه جوانان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی باید هدایت و نظارت  را بر عهده گرفته و اجرا را به سمن‌ها بسپارند.

 استاندار فارس اظهار کرد: باید همبستگی و رابط مثبتی بین افزایش تعداد سمن ها و کاهش معضلات حوزه جوانان وجود داشته باشد تا بتوانیم عملکرد این سمن‌ها را مثبت ارزیابی کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان فارس  با تاکید  بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از جوانان در  ۳۰ درصد ظرفیت‌های  مدیریتی، خاطرنشان کرد: در  بیانیه گام دوم  انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری  ابلاغ شده است جوانان به عنوان  محور تحقق پیشرفت جامعه اسلامی مطرح شده‌اند.

  وی با بیان اینکه بهره گیری از توانمندی جوانان راهگشای حل مشکلات امروز کشور است، ادامه داد: این بیانیه به عنوان راهبرد کلان کشور باید به برنامه عملیاتی تبدیل شود و  تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.