یک اتفاق فرهنگی در پایتخت فرهنگی/ تقدیر شورای شهر شیراز از یک نذری خاص

خبر پارسی – کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، از یک بانوی فرهیخته شیرازی تجلیل کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز درحاشیه تجلیل از بانوی شیرازی که در روزعاشورادراقدامی نمادین اقدام به جمع آوری پسماندهای نذورات هئیات مذهبی کرده بودگفت:با کمک خود مردم است که می توان یک فرهنگ را در شهر نهادینه کرد.
محمدرضا هاجری نذر جالب این بانوی شیرازی را الگوی رفتاری برای یک شهروندبا فرهنگ دانست و افزود:کمیسیون فرهنگی شورا براساس وظیفه ذاتی خود می بایست از اینگونه اقدامات تقدیر به عمل آورد.
علی راستگو دیگر عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی نیز با تقدیراز اقدام این بانوی شیرازی گفت:شیرازمهدفرهنگ و ادب ایران زمین است،لذا از تمامی شهروندان این شهر انتظارآن می رود تا با رفتار فرهنگی خود الگوی مناسبی برای یک شهروند فرهیخته باشند.
سیدکمال پاک فطرت ، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیزازعملکرد این بانوی شیرازی تقدیرکردو افزود:وجود شهروند فرهنگی لازمه وجود یک شهر فرهنگی است.
وی ادامه داد: فرهنگ شهروندی مجموعه ای از ارزش ها ، نگرش ها ، قوانین مشترک بنیادی است که در بردارنده احساس تعلق ، تعهد و احترام می باشد . پاک فطرت افزود:همه ما باید تلاش کنیم تا مجموعه این مفاهیم در وجود تک تک شهروندان تجلی کند.
براساس این گزارش ساناز رودکی بانوی شیرازی که درروزعاشورای امسال نذرجالب خودمبنی برجمع آوری پسامدهای نذورات را اداکرده بود نیز در این مراسم گفت:اصلا انتظارنداشتم تا با ادای نذرم مورد تقدیرنهادیادستگاه خاصی قراربگیرم.
این بانوی شیرازی بابیان اینکه دردین ما نظافت نشانه ی ایمان است افزود:همیشه باخودم فکر می کردم که سهم من ازپاکیزه کردن شهرم در جریان توزیع نذورات چیست؟
وی ادامه داد: اگر قراراست شهر شیراز به عنوان یک شهر فرهنگی و مردم آن به عنوان مردمی فرهنگ دوست الگوی دیگر شهرهای کشور باشد باید تلاش کنیم تا توصیه دین اسلام به حفظ نظافت و پاکیزگی نیز در این شهر به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
دراین مراسم زهرایقطین نماینده مردم شیرازدرشورای اسلامی این شهر به نمایندگی از دیگر اعضای این شورا لوح سپاس و هدیه ی نمایندگان شورای شهر رابه این بانوی شیرازی اهداکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.