گل بود به سبزه نیز آراسته شد!/ زدو خورد در هیئت فوتبال فارس/پای پلیس هم به ماجرای برق شیراز کشیده شد!

خبر پارسی – خیلی ها اعتقاد داشتند که با رفتن هادی آیت الهی خون تازه ای در رگ های مدیریت فوتبال فارس جاری و اوضاع بهتر می شود ، این عده بر این باور بودند که هادی آیت الهی توفیقاتی در مسولیت ۱۲ ساله خود نداشته و در زمان خداحافظی خیلی از داشته های فوتبال استان فارس از دست رفته و نتوانسته امانت دار خوبی باشد . این فشارها و بعضا برخی از مسائل دیگر باعث شد تا هادی آیت الهی با فوتبال فارس خداحافظی کند و عطای کار را به لقایش ببخشد .

کاووس عباسی رئیس هیئت فوتبال شیراز اولین فردی بود که پس از هادی آیت الهی به عنوان سرپرست، متولی فوتبال بحران زده و بیمار فارس شد . او ۹ ماه سرپرست هیات فوتبال استان بود و این زمان فرصت خوبی بود تا اهالی فوتبال با هماهنگی مدیران ورزش استان فردی مناسب را که توان اجرای امور در این بخش را داشته باشد شناسایی کرده و راهی میدان انتخابات کنند که متاسفانه این کار انجام نشد ، اصولا  این ویژگی اهالی فارس است که برای رفتن تلاشی وافر دارند اما برای انتخاب و انتصاب خیر که البته این امر باعث شده است تا فارس بعضا در پاره ای از امور مثل همین فوتبال با سوء مدیریت مواجه شود .

به هرحال در بهمن سال گذشته ثبت نام از متقاضیان علاقمند به حضور در انتخابات هیات فوتبال استان فارس شروع شد و ۲۱ نفر برای کسب مسولیت فوتبال کاندید شدند ، ۲۱ نفر از هر صنف و هر سطحی ، در بین کاندیداها، افرادی بودند که مدیریت های سطوح بالایی و میانی دستگاههای اجرایی در استان را تجربه کرده بودند. کامیاب ، حاجی زاده ، منصوری ، سلطانی و هاشمی نژاد از جمله این افراد بودند که البته سابقه مدیریتی کامیاب در ورزش استان از همه بیشتر بود . متاسفانه در بررسی صلاحیت ها به مقوله مدیریت توجه آنچنانی نشد و به جز یک نفر که از نظر سنی شرایط احراز کاندیدا شدن را نداشت و کامیاب که ظاهرا مغضوب فدراسیون نشین ها و اداره کل ورزش و جوانان استان بودند همه تائید و قرار شد تا در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در انتخابات شرکت کنند .

 درطول یکی دوماه قبل از انتخابات بعضی از کاندیداها انصراف دادند تا جایی که تعداد آنها به ۹ نفر رسید ، فدراسیون فوتبال و شخص آیت الهی از هنرپیشه حمایت می کردند و طرفداران کامیاب از عبدالرضا منصوری ، در حقیقت همه اعتقاد داشتند که رقابت بین کامیاب و آیت الهی است و همینطور هم بود هر دو قبل از انتخابات تلاش های فراوانی برای رای آوردن کاندیدای خود کردند ، کاندیدای مورد حمایت کامیاب رای نیاورد اما امروز فرماندار لامرد است ، هنرپیشه با تفاوت چند رای رئیس هیات فوتبال استان شد ، ۷ ماهی است که از ریاست ایشان می گذرد اما هنوز آثار و شواهدی دال بر بهبود اوضاع شنیده نمی شود ، تکلیف برق تیم باسابقه استان در هاله ای از ابهام است ، بارها اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال در محافل مختلف اعلام کرده اند که متولیان فعلی برق را به رسمیت نمی شناسند اما در عمل به گفته خود پایبند نیستند ، همین چند روز پیش جلسه ای با حضور نماینده اداره کل ورزش و جوانان و هنرپیشه در دفتر ایشان با حضور نمایندگان باشگاه برق و حافظ تشکیل شده است تا برای تیم جوانان برق تعیین تکلیف شود که نتیجه آن جلسه به جز دعوای طرفین و زدوخوردهای فیزیکی و نهایتا حضور پلیس ۱۱۰ چیز دیگری نبوده است ، در سایر بخش ها نیز خبرهای خوشی به گوش نمی رسد ، دیر شروع کردن تیم فجر شهید سپاسی و نتایج ضعیف در چند بازی اول ، سردرگمی فوتسال و تغییر یکباره نام دایتی به صدرا  و بعد به شاهد ، نارضایتی روسای فوتبال شهرستان ها از بی توجهی به آنها و همچنین تغییرات پی درپی بعضی از مسولیت ها در هیئت فوتبال استان، حتی نیروهایی که ایشان دعوت به کار کرده است بیانگر این است که رئیس جدید تا فوت و فن مدیرت فوتبال را بیاموزد و جایگاهی مثل آیت الهی در فوتبال استان و کشور پیدا کند زمان فراوانی می خواهد . شاید علاقمندان به این رشته ورزشی امروز راحت تر از گذشته بتوانند بر کرسی قضا بنشینند و برای خود احکامی در خصوص فعالیت و تلاش های آیت الهی و کامیاب برای پیروزی کاندیدای خود در انتخابات گذشته صادر نمایند . هرچند این احکام دردی را دوا نمی کند اما قطعا می تواند چراغ راه آینده فوتبال استان شود . ظریفی می گفت آیت الهی از هنرپیشه حمایت کرد چرا که می دانست مدیر خوبی برای فوتبال نیست و عملکرد او بعد از ریاست هنرپیشه بیشتر به چشم می آید و حداقل به این دلخوش می کند که علاقمندان فوتبال فارس چراغ به دست دنبالش می گردند! تحلیلی که البته فقط یک گمان است اما اگر این گمان درست باشد سید فوتبال فارس به این رشته ورزشی در استان قطعا خیانت کرده است هرچند تاکید می کنیم که این موضوع را ما تایید نمی کنیم بلکه آن را  به قضاوت افکار عمومی و وجدان سید وا می گذاریم.

 این موضوعات انگیزه ای ایجاد کرد تا تلنگری به مدیر ورزش و جوانان استان بزنیم که از این رشته پرطرفدارو محبوب غافل نشود و هر از گاهی عملکردهای این هیئت به جد مورد بررسی قرار گیرد تا خدای ناکرده همین داشته های اندک نیز از بین نرود . شاید کمانه نیز نگاه نه چندان مهربان وزیر ورزش به فوتبال را الگوی خود قرار داده اما یادمان نرود فوتبال ویترین ورزش فارس بود این ویترین الآن شکسته است و باید نو شود.نبه امید روزی که فوتبال فارس به جایگاه اصلی خود بازگردد.