پایان حکومت ۸ ساله روزیطلب بر آموزش و پرورش فارس،سلام دوباره آذری بر این سازمان

خبر پارسی – فرزاد صدری – نه واقعه آتش سوزی مدرسه درود زن و سوختن ۸ دانش آموز بی پناه،نه مخالفت های فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش و نه تلاش های روح ا…احمدزاده استاندار اسبق فارس هیچکدام نتوانست محمد حسین روزیطلب نماد حزب موتلفه در فارس را از سمت خود برکنار کنند که لابی حزبی او و سنگر گرفتنش پشت سر ۳ برادر شهیدش همواره مانع از تغییر مدیر کلی می شد که ضعف در کلام داشت و  در برنامه!
وی که از جمله مدیران جمهوری اسلامی است که بسیاری از بستگانش در منصب های مختلف خدمت می کردند در زمان مجید روزیطلب (شوهر خواهر و پسر عموی محمد حسین روزیطلب) معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش بود.

روزیطلب همچنین عموی محمد حسن روزیطلب مشاور اسبق امورجوانان استانداری فارس و از جمله گردانندگان سایت تندرو رجا نیوز است.

پس از دوم خرداد ۷۶ روزیطلب در مرکز آموزش عالی ضمن خدمت تدریس کرد،و در ۲ سال پایانی ریاست مهندس عبدالحمید معافیان بر سازمان آموزش و پرورش فارس،(که بعدها رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان فارس شد)ریاست ناحیه ۲ این سازمان را بر عهده گرفت تا مشخص شود مدیران اصلاح طلب آن گونه که تبلیغ می شود عرصه را بر رقیب خود تنگ نمی کردند.
روزیطلب که به گفته خود بواسطه سفارش آیت الله حائری شیرازی به موتلفه پیوند خورد و به دبیری این حزب در فارس رسید اما در مراسم تودیع اش مدعی شد « در دوره اصلاحات مدتی از کار برکنار و به تحصیل و سفرهای معنوی مشغول شدم تا دوباره در دولت احمدی نژاد من را برای مدیریت آموزش و پرورش فارس برگزیدند.» در حالی که پس از دوم خرداد ۷۶ ایشان در تربیت معلم آب باریک تدریس می کرد و به مدت ۲ سال هم در زمان معافیان رئیس ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز بود.
همفکران روزیطلب که اتفاقا در باشگاه فرهنگیان جلسه خود را در حمایت از «لاریجانی» برای ریاست جمهوری تشکیل دادند پس از پیروزی احمدی نژاد به شکل عجیبی و با حمایت معنوی آیت الله حائری سکاندار فارس شدند تا بسیاری از اداره های کلیدی استان از جمله آموزش و پرورش،برق منطقه ای فارس،مسکن و شهرسازی ،اداره کار و امور اجتماعی و دانشگاه شیراز را مدیریت کنند.
محمد حسین روزیطلب تنها مدیر آموزش و پرورش فارس بود که حداقل پس از انقلاب ۸ سال دوام آورد و نه استاندار و نه وزیر نتوانستند او را جابجا کنند تا جایی که وقتی به اتفاق «سعید نظری» برای یک گفت و گوی تفصیلی خدمت حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه محترم فارس رسیدیم و جریان مخالفت ایشان را با برکناری روزیطلب سئوال کردیم حضرت ایشان پاسخ دادند «من نه گفتم مخالف برکناری وی هستم،گفتم حرمت خانواده شهید را حفظ کنید».منظور آیت الله ایمانی این بود که اگر استاندار بر تغییر ایشان اراده کرده این تغییر با احترام صورت گیرد.در هر حال روزیطلب همچنان بر مسند آموزش و پرورش فارس ماند تا در رقابت با احمد زاده که در روز خبرنگار به خبرنگاران چک پول صد هزارتومانی هدیه داد،او نیز که پیش از این از خبرنگاران با فلاسک چای تقدیر می کرد،با کاسه پر از سکه و نیز پتو تقدیر به عمل بیاورد،اقدامی که هرگز هیچ خبرنگار حوزه آموزش و پرورشی در زمان روزیطلب آن را به خاطر نمی آورد!
ضعف در مدیریت و برکناری بسیاری از مدیران با سابقه و متخصص آموزش و پرورش در زمان وی و برخورد سیاسی با نیروهای این سازمان در این دوره از جمله نکات منفی کارنامه کاری روزیطلب در آموزش و پرورش فارس است.
آگاهان مسائل آموزش و پرورش فارس می گویند: در زمان مدیریت روزیطلب بر این سازمان بسیاری از خیرینی که با آموزش و پرورش کار می کردند،از این سازمان فاصله گرفتند.
منتقدین وی معتقدند:بسیاری از مدیران وی ساعت ها به بهانه برگزاری نماز جماعت از رسیدگی به کار ارباب رجوع خودداری می کردند و ساعاتی از اول صبح نیز به بهانه برگزاری زیارت عاشورا از انجام کار مراجعین سرباز می زدند.
تصویب احداث ۵۵ سالن ورزشی در سفر دوم محمود احمدی نژاد به فارس برای شهرستان ها و تخصیص اعتبار آن از محل اعتبارات وزارت نفت که دست به نقدترین نوع اعتبارات است،فرصت خوبی برای توسعه ورزش مدارس استان بود که ضعف در مدیریت روزیطلب این فرصت را از استان گرفت. او حتی به همراه گرامی سرپرست وقت اداره کل تربیت بدنی استان، در برنامه بازتاب شرکت کرد و گرامی اعلام کرد این سالن ها را می دهیم آموزش و پرورش فارس خودش بسازد اما این اتفاق هرگز نیفتاد و فرصت خوبی برای توسعه سالن های ورزشی مدارس فارس از کف رفت.
مشهور است که روزیطلب در بحث به کارگیری مدیران یک رویکرد خیلی بدی داشت و بیشتر از نیروهای بازنشسته برای پست های مدیریت استفاده می کرد.
با این همه بسیاری از اصلاح طلبان از محمد حسین روزیطلب به عنوان یک رقیب حزبی با ریشه یاد می کنند.چه به لحاظ سوابق حزبی و چه به لحاظ سوابق خانوادگی.این طیف از اصلاح طلبان معتقدند که تیم کاری «روح الله احمدزاده» اصالت حزبی نداشت و از خانواده های معروف شیراز و استان نیز نبودند،به همین دلیل هرچند روزیطلب از دوران اصلاحات به عنوان «عصر یخبندان اصلاحات» نام می برد و از خدمات این طیف حزبی به او ناحق یاد کرد اما آنها به احترام سوابق حزبی و اصالت خانوادگیش کلاه از سر برمی دارند.
مدیر جدیدی که ظاهرا قرار است فردا معارفه شود،یک اصلاح طلب نام آشنا به اسم «حمید رضا آذری» است.آذری که از جمله اصلاح طلبان مارک دار اما بی حاشیه و ساکت استان فارس است،سابقه معاونت مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد را به همراه خود داشت. او پس از دوم خرداد ۷۶ معاون پشتیبانی و اداری و مالی «محمد علی اکبری» مدیر کل وقت آموزش و پرورش فارس شد.آذری در سال ۸۰ سرپرست مدارس خارجی ایرانیان در سوریه شد و پس از اینکه «طاهری» مدیر پس از اکبری عملکرد ضعیفی در آموزش و پرورش فارس از خود بر جای گذاشت توسط دکتر انصاری لاری استاندار دوره اصلاحات به فارس فراخوانده شد،تا مدت ۳ سال بر آموزش و پرورش استان مدیریت کند و اغلب فرهنگیان از او راضی باشند.خیلی از فرهنگیان پیش از مدیریت آذری بر این سازمان ساخت مجموعه شیک رفاهی فرهنگیان را نتیجه تلاش او در زمان معاونت پشتیبانی اش می دانستند.
آذری پس از پایان دوره اصلاحات از آموزش و پرورش فارس رفت و پس از مدتی برای یک ماموریت ۲ ساله به امارات رفت تا سرپرستی مدارس ایرانیان را در این کشور بر عهده بگیرد.تلاش های او در این سمت و احداث یک مدرسه ایرانی در شهر «العین» امارات به نام «توحید» که چیزی حدود ۷ هزار متر زیربنا داشت وزیر وقت آموزش و پرورش را مجاب کرد تا او به مدت ۳ سال دیگر در امارات ماندگار شود.
آذری مهر ۸۹ به شیراز برگشت و در مدرسه غیر انتفاعی «علوی» واقع در تپه تلویزیون مشغول به کار شد.او سپس به تاسیس مدرسه غیر انتفاعی «علم و زندگی» در فرهنگ شهر همت گماشت که به صورت هیات امنایی اداره می شود.
بسیاری از فرهنگیان استان فارس آغاز دوره جدید مدیریت آذری بر آموزش و پرورش استان را پایان بی برنامه گی های ۸ سال گذشته در آموزش و پرورش فارس می دانند.گذشت زمان داور خوبی برای قضاوت در این مورد است.

20 دیدگاه برای “پایان حکومت ۸ ساله روزیطلب بر آموزش و پرورش فارس،سلام دوباره آذری بر این سازمان

  1. کاش عکس آدری رو هم گذاشته بودی دلمون خیلی براش تنگ شده بود از استاندار محترم برای این حسن انتخاب متشکریم . خداحافظ حاج حسین !!!!

  2. حاج حسین فقط به احترام وضعیت خانواده ات مردم فارس تحملت کردند و لا غیر. برو به کاری که بلدی بپرداز. در آموزش و پرورش باید کار علمی کرد نه گروه بازی و حزب بازی!!!

    1. از این به بعد نظراتی که حاوی توهین و تهدید باشد منتشر نخواهد شد

      1. من بیست سال کارمند اداره کل بودم و تحلیل برادر گرامی نویسنده را قبول ندارم . و اما نقد اگر قرار است باشد برای همه یکسان باید باشد . نویسنده نقد همراه با نسره را بخورد کاربران داده اند و اگر کسی خرده بگیرد مطالب را منتشر نمی کنید . این حرکت شما عدالت شماست . لااقل کمی از ما یاد بگیرید . که خاک آموزش وپرورش را خورده ایم .

  3. حاج حسین بلبل ((لقبی که همکاران وی به او اختصاص داده بودند)) دوران حکومت بی ثمرت به پایان رسید! دیدار بعدی در پل صراط !در جلسه معارفعه 8 سال پیشت گفتی همانند حضرت علی(ع ) که منتظر به قدرت رسیدن بود من هم منتظر بودم،نمیدانستی که نه تو علی(ع) هستی و نه برای ابد مدیر کل!!!!!!!

    1. خودت نیز که ادعای پل صراط را میکنی مواظب پل صراط باش که پات سر نخوره گلم

  4. امیدوارم در دروه مدیر کلی اقای اذری مشکل معلمان گزینشی تحقیر شده به خاطر مسایل حاشیه ای حل شود

  5. چرادر این مملکت مدیران تا بر منسب حکومت هستند خوبند وتا میروند توهین ها شروع می شود چرا این قدر چاپولسی می کنید.چرا فقط منافع خودرا در نظر می گیرید وخدا را در نظر نمی گیرید مگر چقدر عمر می کنید؟ روزی طلب شخص بسیار محترم وبا ایمانی بود عیب آن این بود که به افراد باج نمی داد.مگر آذری در دوره قبل چه گلی برسر خود زده که حال بزند .متاسفانه در این مملکت قحط الرجال است.وفقط سیاسی عمل می شود ومردم بازیجه دست آنان.تاسف .تاسف.تاسف………….

  6. خیلی جالبه
    مگه میشه مدیری بیاد و هیچ کار خوبی انجام نده مث عاغای روزیطلب!!!!!
    و مدیر دیگه ای بیاد و هیچ خطایی انجام نده مث عاغای اذری!!!!!
    از حرفاتون همه چی مشخصه

  7. برادر محترم مبدأن را براى خودت بزرگ فرض نموده و از بى اطلاعى خودت لذت بر ده اى اگر عالم بودى حد اقل. تحقیقات مىکردى بعد دست. به قلم مىگشتى تادربند عصبىت جناهى
    گرفتار نشوى
    حاضرم
    باخودت
    اقاى
    ادرى وکل
    معاونین آبشان سر کلمه به کلمه بافته هاى دهنىتان مناظره وقضاوت نرا به اهل فهم بسپرىم

  8. آقای روزیظلب , یادتان هست ؛ چقدر به کارشناسانی که در مسیر فکری شما قرار نداشتند فشار آوردید . یادتان هست که واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان عریض و طویل را به جناب آقای نعمتی که در بی توجهی یه شان و حدود کلام زبان زد خاص وعام بود سپرده بودید و او از هرکس که با نظرات عوام پسندانه او و شما مخالفت میکرد با شیوه های غیر اخلاقی انتقام می گرفت. یادتان هست در سازمان تحت مدیریت شما کارشناسان با تجربه عزل و جایشان را به تعدادی که به ظاهر جانماز آب میکشند دادید. از ما که گذشت اما کارنامه کاریتان نشان میدهد اینها گوشه ای از بی تدبیری و نابسامانی فکری شما و اطرافیانتان بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. حالا مشخص خواهدشد که جناب اذری چه گلی به سر ما فرهنگیان می زند حتما ایشان هم بعدا که کاری انجام ندادند گویند نگذاشتند ما کار کنیم و این ماجراها تا ابد ادامه دارد اگر راست می گو یید به جای خراب کردن دیگران به فکر مشکلا ت معلمان باشید و دست از کارهای بیهوده بردارید .

  10. ایا حجالت نمیکشید این درسایت می نویسید وان بر نمی دارنید حکومت ۸ساله این شهیدان بودند برای شما اسایش اوردند که بنگارید توهین از بازماندگان خانواده شهیدان کنید حالا اذری ادعا دارد اجرای عمل نشان دهد درمیان مدارس دانش اموزان بی بضاعت فقط شعار درراخبار اینترنت ویک نمونه نمایشی بدلی نشان ما میدهد وحالا حتما سانسور کند بلا نسب ما خر نیستیم می دانیم وهمه چیز از بازرسین مخفی می سازد

  11. با سلام خدمت مدیر سایت
    جانا سخن از زبان ما می گویی

    بنده آموزش و پرورشی نیستم .ولی بخاطر جابجایی دخترم از مدرسه تیز هوشان ناحیه ۴ به دلیل انتقال منزلم به صدرا بارها به آموزش وپرورش مراجعه کردم. آقای قاسمی مسئول سمپاد من را بیچاره کرد. به آقای حسینی یکی از معاونین آقای روزیطلب مراجعه نمودم .برخوردش غیر فرهنگی بود .ابروی سعادت شهریها را برد .واقعا مستاصل شده بودم. اقای روزیطلب مدیر نبود. واقعا مدیر نبود. برای هشت سال فرصت سوزی ایشان متاسفم.چه جوابی به خدا خواهد داد.
    آذری واقعا مرد خداست.مدیر قوی و به روز هست .خدا حفظش کند.درود بر روحانی و درود بر همه کسانی که دلشان برای این مرز و بوم می تپد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.