پاسخ حسین علی قهرمانی به اتهامات:دامپزشکی قشم شیرها را در قفس نگه داشت/در بندر عباس حیوانات باغ وحش را کشتند و تاکسیدرمی کردند صدای کسی بلند نشد!

خبر پارسی – مدیر مجموعه توریستی تفریحی باغ وحش شیراز با انتقاد از برخی مدعیان دوستداری حیوانات گفت:برخی مدعیان دفاع از حقوق حیوانات در حالی دفاع از حیوانات را نوعی فخر فروشی تلقی می کنند که حاضر نیستند کوچکترین حمایت مالی از آنها کنند.

حسین علی قهرمانی در گفت و گو با خبر پارسی اظهار داشت:در تمام مدتی که متهم به اذیت و آزار شیرها در قشم شدم کسی نگفت مگر می شود در مملکتی که قانون بر آن حاکم است و سازمان محیط زیست به عنوان مهمترین سازمان دولتی که وظیفه دفاع از حیوانات را بر عهده دارد،به شما اجازه دهد در ملاء عام به اذیت و آزار حیوانات بپردازید و هیچ عکس العملی هم نشان ندهد؟

وی با بیان اینکه برای حمل شیرها به شهرستان قشم مجوز رسمی محیط زیست فارس و شبکه دامپزشکی این استان را داشته،به انتقاد از شبکه دامپزشکی استان هرمزگان پرداخت و گفت:متاسفانه وقتی قصد خروج از هرمزگان را داشتیم به بهانه تست مشمشه از خروج شیرها جلوگیری شد و آنها را در شرایط بد آب و هوایی در محیطی نامناسب نگهداری کردند.

قهرمانی گفت:نکته تاسف بار اینجاست که دامپزشکی هرمزگان درحالی که شرایط تست مشمشه را نداشته،شیرها را مجبور به ماندن در قفس برای انجام تست می کند در صورتی که ما قبل از سفر به قشم این مجوز را از دامپزشکی فارس گرفته بودیم و چون سلامت شیرها تایید شده بود محیط زیست فارس نیز به ما مجوز سفر داد اما متاسفانه دامپزشکی استان هرمزگان این مجوزها را نادیده گرفت و شیرها را در شرایط بد آب و هوایی در قفس محبوس کرد.در این وضعیت از سازمان محیط زیست کشور که زیر مجموعه اش در فارس به ما مجوز سفر داده بود توقع حمایت داشتیم اما آنها در این قضیه منفعلانه برخورد کردند تا انگشت اتهام به سوی صاحبان شیرها نشانه رود!

مدیر مجموعه توریستی تفریحی باغ وحش شیراز عدم تعامل سازمان محیط زیست و دامپزشکی استان هرمزگان را علت اصلی نگهداری شیرها در شرایط نامناسب دانست و گفت:ما هیچ حرکت خلاف قانون انجام ندادیم.دامپزشک سیرک شیرها را واکسناسیون کرده بود و به همین دلیل در استان فارس از سوی محیط زیست و دامپزشکی به ما مجوز سفر دادند این مجوز در بازگشت ما از قشم نیز اعتبار داشت اما مشکل از زمانی شروع شد که رئیس صید و شکار محیط زیست تغییر کرد و رئیس جدید مجوز قبلی را لغو کرد!

به گفته وی، آقای مسعود علیخانی مدیر کل جدید اداره حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست بدون در نظر گرفتن مسائل حقوقی مجوز سلامت را لغو کرد،در حالی که قانون عطف به سبق نمی شود و با تغییر یک مدیر، مجوز سلامت حیوانات نباید لغو شود.

وی گفت:علیخانی از ما تعهد گرفته که مسائل زیست محیطی و حقوقی حیوانات را رعایت کنیم وگرنه مجوز باطل می شود.حرف درستی است اما آیا لغو مجوز که منجر به نگهداشتن  شیرها در شرایط نامطلوب قشم شد حمایت از حقوق حیوانات بود؟آیا محیط زیست که خود مدعی حمایت از حیوانات است نباید بیشتر از ما دل می سوزاند؟چگونه است که رئیس سازمان محیط زیست قشم از برنامه ما و رفتارهایی که با حیوانات داشتیم در این شهرستان ابراز رضایت می کند اما مجوز خروج به مانمی دهند،آن هم به بهانه نامه سلامت؟یعنی کارشناسان مرتبط با این موضوع در شیراز مجوز بیخودی به ما داده بودند؟اگر اینگونه بود چرا با آنها برخورد نشد؟می بینیدکه کار ما قانونی بوده و کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی استان فارس،نیز به درستی وظایف خود را انجام داده اند لذا نگهداری شیرها در قفس پرسروصدا مقصرش دامپزشکی هرمزگان بوده و ما انتظار داشتیم مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست از حقوق شیرها دفاع کند نه اینکه مجوز رسمی ما را باطل کند.طرفداران محیط زیست و مدعیان دفاع از حقوق حیوانات چرا از این زاویه به مسئله نگاه نمی کنند؟یکی به ما بگوید دامپزشکی هرمزگان ابندا چرا مجوز رسمی ما را قبول نکرد و بعد بگوید چرا وقتی امکانات تست مشمشه را ندارند شیرها را مجبور به ماندن در فضای نامناسب کردند؟نقش سازمان محیط زیست در این میان چه بود؟مدعیان دفاع از حقوق حیوانات چرا از ما دفاع نکردند؟مگر نه اینکه سازمان محیط زیست در این موارد باید نقش وکیل ما را داشته باشد؟

وی ضمن اینکه از دست اندرکاران محیط زیست فارس به دلیل همکاری های خوبشان تشکر می کند،می گوید:به صورت کلی تا الآن هیچ خیری از محیط زیست ندیدیم و هیچ تسهیلاتی در اختیار ما گذاشته نشده است.

Jpeg

قهرمانی ضمن اینکه توسعه حیات وحش را برای حیوانات مفید می خواند،می گوید :سازمان محیط زیست در این مورد خاص از حق حیوانات دفاع نکرد در حالی که امثال من که اتفاقا تعداشان زیاد هم نیست حیات وحش را توسعه می دهیم.به عنوان مثال می گویم:عمر متوسط شیر در طبیعت ۱۸ سال است اما در باغ وحش تا ۳۵ سال هم عمر می کند دلیل آن هم این است که ما برای او هزینه می کنیم و شکمش را سیر نگه می داریم اما در طبیعت به دلیل سوء تغذیه عمر او کوتاه است.در حالی که هر شیر نزد ما روزانه ۲۵ تا ۳۰ کیلو گوشت مصرف می کند و تازه این فقط غذای شیرهای ما است و در مجموع بستگی به فصل روزی ۵ تا ۱۵ میلیون برای حیوانات باغ وحش هزینه می کنیم چرا کسی این هزینه ها را نمی بیند؟غذا دادن به حیوانات،تر و خشک کردن آنها و کمک به زادولدشان نوعی دلسوزی و حمایت از آنها نیست؟لذا هرکس ادعا می کند از حق و حقوق حیوانات دفاع می کند به لحاظ مادی هم باید حمایت کند.

وی گفت :برای انتقال حیوانات از قشم به کرج، ۱۲ تریلی اجاره کردیم که فقط هزینه اجاره تریلی ها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان برای هر تریلی بوده است.بنابراین باغ وحش داری و سیرک داری که امری مرسوم در دنیا است هزینه دارد و هزینه هایش هم سرسام آور است در حالی که در ایران روزانه ۳۰ هزارتومان هم فروش بلیت باغ وحش ندارید و شما اگر سرمایه تان را در بانک هم بگذارید سودی چندین برابر دارد و دردسر هم نخواهید داشت اما باید بگویم خانواده قهرمانی دوستدار حیوانات هستند و در عمل این دوستی و علاقه را ابراز کرده اند وگرنه با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود!

مدیر مجموعه گردشگری و تفریحی باغ وحش شیراز با بیان اینکه در حال ایجاد یک شکارگاه بزرگ خصوصی است،گفت:باغ وحش شیراز را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل و به حیات وحش احترام می گذاریم،بنابراین اجازه نخواهیم داد سال ها خدمات خانواده قهرمانی به حیوانات نادیده گرفته شود.اکنون هم به دنبال استانداردهای باغ وحش در ایران هستم و شش سال است که در این مسیر تلاش می کنم چرا که می خواهم کار پایه ای انجام دهم.

وی افزود:برای احترام به حیات وحش به ۳۰ میلیارد تومان پول احتیاج دارم تا حیوانات را در بهترین شکل نگهداری کنم که فعلا و در مرحله اول به ۵ میلیارد تومان احتیاج داریم که به دنبال اخذ این وجه از طریق وام هستم و امیدوارم با این وام موافقت شود تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.نگهداری درست از حیوانات هزینه دارد و دولت باید در این مسیر ما را حمایت کند.

به گفته وی در دنیا متولی امر باغ وحش داری شهرداری ها هستند اما در ایران کار برعکس است و شهرداری بعضا مانع تراشی هم می کند.

Jpeg

مدیر مجموعه گردشگری و تفریحی باغ وحش شیراز مدعی شد :بزرگترین پرورش دهنده گربه سانان(شیر) در دنیا است و خوشحال می شود که از او انتقاد کنند اما منتقدین باید انتقاد اصولی و منصفانه داشته باشند در حالی که برخی از منتقدین در مسئله شیرها در قشم نوشته بودند:در نزدیکی قفس شیرها استخوان سگ پیدا شده و معلوم شد که به شیرها سگ داده اند بخورند! این منتقدین که گویا مدرک استخوانشناسی هم داشتند حتی نمی دانند که اصولا شیر گوشت سگ را نمی خورد مثل این می ماند که شما به الاغ گوشت بدهید بخورد!

وی همچنین خاطرنشان کرد:در حالی که وظیفه دولت حمایت از حیوانات است اما عملا این ما هستیم که از لباس خودمان می زنیم و به حیوانات کمک می کنیم.

او با یادآوری کمک هایی که پدرش – سیروس قهرمانی- به مردم کرده گفت:برخی از سیرک داران وقتی انقلاب شد به ایتالیا رفتند اما پدر من ماند برای آزادی خرمشهر و به جبهه ها کمک کرد .او باغ وحش قدیمی اش را در چهارراه حافظیه به بیمارستان(شهید دستغیب) اهداء و ۱۲ هکتار زمین برآفتابش را وقف مردم کرد و ۵۲ زندانی را نیز آزاد و در ۶۰ منطقه از ایران به نفع زندانیان و زلزله زدگان سیرک اجرا کرد.این آدم با این سابقه چطور می تواند حیوانات را آزار دهد؟متاسفانه همانگونه که این روزها همه کارشناس فوتبال شده اند ظاهرا همه دوستدار حیوانات هم شده اند و نقش وکیل آنها را بازی می کنند! این در حالی است که من وقتی به باغ وحش می روم چندین کیلو موز با خودم می برم و به حیوانات می دهم.حتی به شامپانزه ها برنج کامفیروزی که مرغوبترین نوع برنج در استان هست می دهیم!در حال حاضر نیز به شیرها مرغ می دهیم چرا که گوشت امثال الاغ فعلا برای شیرها ممنوع است(به دلیل بیماری مشمشه).از طرف دیگر از موزه یزد آمدند یک شیر پیر را ۳ برابر قیمت برای تاکسیدرمی خواستند اما قبول نکردیم چون دوستدار واقعی حیوانات هستیم.

قهرمانی اضافه کرد: طرف نشسته کنار بخاری یا زیر کولر به واتساپش سر می زند فیلمی از بهترین باغ وحش اروپا برایش می رسد بعد در صفحه فیس بوکش می نویسد :خاک بر سر ما و باغ وحشمان!این دوستان نمی دانند در اروپا چطور از باغ وحش داران حمایت می شود اینجا اما مجوز رسمی یک سازمان را مثل آب خوردن لغو می کنند!

وی در پایان عنوان کرد: در باغ وحش استان هرمزگان در شهر بندر عباس در پارک دباغیان یک بچه فضول رفته دست کرده تو قفس خرس،طبیعی است که خرس انگشت او را گاز بگیرد اما به جای اینکه به والدین بچه بگویند باید از فرزند خود مراقبت می کردید،تمام حیوانات را کشتند و  تاکسیدرمی کردند!صدای هیچ کس هم بلند نشد اما برخی رسانه های بیگانه که از یک کاه کوه می سازند، نگهداری شیرها در قفس را در حالی که مقصرش ما نبودیم فاجعه تلقی کردند و با حیتیت ایران و ایرانی بازی کردند جماعتی هم جوگیر و بر موج سوار شدند اما چرا در همه این سال ها موج حمایتی از «قهرمانی» ها و لحظات شادی که برای مردم آفریدند و افتخاری برای این مرزوبوم بودند،شکل نگرفت شاید ریشه در فرهنگی دارد که نیاز به بازنگری است.

63 دیدگاه برای “پاسخ حسین علی قهرمانی به اتهامات:دامپزشکی قشم شیرها را در قفس نگه داشت/در بندر عباس حیوانات باغ وحش را کشتند و تاکسیدرمی کردند صدای کسی بلند نشد!

  1. درود
    امیدوارم دوستان مدافع حقوق حیوانات در این زمینه حد اقل بتوانند کمک کنند تا حیوانات را از اون شرایط بد اب و هوایی در بیارید

  2. سلام بر همه مخصوصا خانواده محترم و طبیعت دوست قهرمانی
    من خودم زمانی بازرس بهداشت منطقه زرقان بودم و از این مجموعه بازدید کردم ، شرایط نامناسب بود ولی بجای بدگویی و پیگیر شدن برای نابودی این باغ وحش علت را دنبال کردم و برای هرکدام راه حلی ارائه دادم اما هنوز پس از ده سال از ان راهکارها میبینم نه تنها از باغ وحش شیراز حمایتی نشده است، بلکه متاسفانه روز به روز بجای راهکار مناسب و قابل اجرا دادن، فانتزی های خیالی را مطرح میکنند، انهم توسط چه کسانی؟ افرادی که حتی نمیدانند باغ وحش درست نوشته میشود یا باق وحش، متاسفانه امروزه افرادی دم از حمایت از حیوانات میزنند که بلد نیستند در خانه از مرغ نگهداری کنند!جای بسیار تاسف و ناراحتی است.امیدوارم پس از ده سال مجموعه باغ وحش شیراز ابرسانی شده باشد،کاش خط واحدی که قولش را داده بودند عملی شده بود، ای کاش خیابان کنار پل را درست برنامه ریزی کرده بودند، کاش اجازه نصب تابلوی مناسب را بدهند، کاش و ای کاش و……….

  3. ما خودمان بارها به باغ وحش سر زده ایم و حیواناتی که از تشنگی و گشنگی له له میزدند را دیدیم.کمترین شرایط بهداشتی را نداشتند. وای بر شما و بر سازمان محیط زیست ایران.باغ وحش شیراز قطعا برزخ حیوانات است و ما جلوی این ظلم و ستم شما را خواهیم گرفت. اقدام بین المللی خواهیم کرد.

    1. با تشکر از شما انسان طبیعت دوست
      شما اگر می خواهید از حقوق حیوانات دفاع نمایید خواهشمند است تعاونی تشکیل دهید و به جای احساسی شدن به این مسئله با تدبیر و اندیشه مثبت این موضوع را بررسی کنید که کمک مالی برای تغذیه و نگهداری حیوانات شود تا آنها از گرسنگی نمیرند. من و خانواده ام (قهرمانی) همه اموال اعم از مادی و معنوی را صرف مراقبت از حیوانات کردیم. حیواناتی که با پول خود ما تهیه، خریداری و نگهداری شده است.من و خانواده ام عاشق حقیقی حیوانات هستیم و بیش از نیم قرن در کنار و حامی حیوانات بوده و هستیم و با توجه به وضعیت مالی و امکاناتی که در اختیار داریم از شما خواهشمندم به این موضوع منطقی بنگرید و قضاوت منصفانه داشته باشید. ایا ما امکانات وحمایت مشابه در کشورهای توسعه یافته را در اختیار داریم .
      خواننده محترم همه امکانات این مملکت را در نظر یگیرید که آیا تسهیلاتی در خصوص توسعه و نگهداری حیات وحش تعریف شده است؟ چه بسا افراد سرمایه داری هستند به جای اینکه سرمایه خود را در کشور های خارجی به صورت راکد بلوکه نماییند بیایید تعامل و همکاری داشته باشیم به فکر مملکت خودمان ایران باشیم.

  4. دوستان عزیز! عمر باغ وحش در دنیا به سر آمده کسی که می‌خواهد شیر ببیند فقط دو راه دارد یا تصویرش رو ببیند یا برود در طبیعت. بیچاره شیر بر سرش منت هم می‌گذارند که عمر ۱۸ ساله او را کرده‌اند ۳۵ سال. چرا نمی‌گویید شیری را که ۱۸ سال با عزت و افتخار در طبیعت زندگی می‌کند را ۳۵ سال زجر کش می‌کنید؟ برادر من دست از زجر دادن این حیوانات بیچاره بکشید و آنها را به خانه اصلی‌شان که طبیعت است بازگردانید

  5. جالب شد حالا کار به جایی رسیده که آقای قهرمانی شاکی هستند انهم با چه استدلال هایی

    آقای قهرمانی, اگر این سیرک ها و باغ وحش ها هزینه اش اینقدر بالاست و درآمدش به این کمی پس چرا شما ادامه میدید ؟ نذر کردید ؟

    آقای قهرمانی , طولانی کردن عمر شیر در باغ وحش به چه قیمتی ؟ به قیمت زندانی کردن و جدایی از طبیعت ؟ اگر شما را در یک قفس حبس کنند ولی غذای کافی بدن هم حتمن عمر بیشتری میکنید آیا حاضرید به این صورت زندگی کنید ؟ اصلان کی از شما خواسته که عمر شیر را طولانی کنید ؟ کی خواسته که دست در قانون طبیعت ببرید ؟ این طبیعت قبل از اینکه اشراف مخلوقات ظهور کند بدون مشکل بود و فقط انسانها هستند که فکر میکنند صاحب مطلق کره زمین هستند و در هر کاری دخالت میکنند و کمر به نابودی طبیعت بستند.

    آقای قهرمانی شما از کدام کانال و بازار سیاه و غیر قانونی این ١١٠ شیر آفریقایی را خریدید ؟ این شیر ها در حال انقراض هستند وزیر نظر حفاظت بین المللی ؟

    آقای قهرمانی باغ وحش شیرازشکنجه گاه حیوانات , اسارت گاه حیوانات و غیر انسانی ترین محل و ننگ شیراز و ایران است همینطور آمل , بابل , مشهد و دیگر باغ وحش ها در ایران , شما از کدام باغ وحش که عمر شیر را با غذای خوب به ٣۵ سال میرساند صحبت میکنید ؟ در باغ وحش مشهد مردم با کبریت یال شیر اسیر را میسوزند و کسی نیست که آتش را خاموش کند در باغوحش آمل خرس بیچاره هدف سنگ بچه ها شده آیا این مردم برای آشنایی با حیوانات و ارج به آنها به باغ وحش میروند ؟ و در باغ وحش افراد آگاه مسئول هستند ؟

    آقای قهرمانی میشه که ما از شما خواهش کنیم اینقدر برای حیوانات زحمت نکشید وضرر مالی متقبل نشید و به شغل شریف خاتمه بدید ؟

    به امید برچیده شدن این امآکن و کوتاه شدن دست سود جویان از سر حیوانات .

    1. با سلام و تشکر از روحیه لیطف شما
      اولا در زندگی همه چیز مادیات نیست، من خودم شرکت راه سازی و باشگاه بدن سازی و در امور مختلف در امد زایی دارم و تا حدودی هزینه نگهداری حیوانات را بدست می اورم.من برای عشقم ، طبیعت و حیوانات به پول فکر نمیکنم. کامنت شما کاملا با سوال شما متناقض است از یک طف معیار شما مادی بود که برای شما نگهداری حیوانات حتما باید توجیه اقتصادی داشته باشد ثانیا به جای نق زدن و انتقاد غیر اصولی ، عموم مردم نیازمند سیرک و باغ وحش، می باشند. پژوهش و تحقیقات انجام گرفته نشان داده است که انسانها نیازمند داشتن الفت با طبیعت و حیات وحش میباشند. جالب است زمانی که شیرها در باغ و حش تولید مثل می کنند شما سوال مضحک امیز می کنید که این شیرها از کجا امدند تو صییه من به شما و دوستان امثال شما این است به جای داشتن شخصیت نمایشی و ژست مجازی حیوان دوستی که مد شده است و بازار داغ امثال شما را گرم کرده است بییایید و وارد عمل شوید اولین قدم حمایت مالی از حیوانات نمایید. شعار بس است کار به عمل براید به سخندانی نیست.

      1. جواب کلمات قصار شما در مورد علم و پژوهش گری در پایین دادم ولی اگر خدایی میپرستید, اگر وجدانی دارید , اگر به پدر و مادر خود عشق میورزید اگر جگر گوشه ای دارید شما را به همه اینها قسم میدم که لطفآ به حیوانات عشق نورزید, دست از سر این موجودات خدا بردارید , آنها را نادیده بگیرید و به همان بدن سازی که اتفاقن کاملا برازنده شماست بپردازید , کسی که فکر میکند انسان مقدر است و برای این اقتدار باید حیوانات را در چنگ خود بگیرند نه خدا میشناسد نه مهرو احترامی به حیوانات دارد . شما چه اقتداری در برابر خواست خداوند دارید ؟ کجای قرآن نوشته شده انسان باید حیوانات را در اقتدار خود بگیرید ؟ قادر مطلق فقط خداوند است و شما در قوانین و آفریده های خداوند دست برده اید, یادتان نرود مقتدرتر و زورگو تر شما هم مورد خشم خدا قرار گرفتند گذشته از قوانین بشری, دوره شما هم بزودی سر خواهد رسید فقط دعا کنید که با قانون طرف باشید و نفرینهای شبانه روزی مردم گریبان شما را نگیرد که اگر شما میدید که مردم چطور شما را نفرین میکنند, اشک ها بخاطر قساوت و سنگدلی درحق حیوانات باغوحش شما جاریست .

      2. دوست عزیز شما طاهرا خواست کی حیوان واست مهم نیست
        اونی که میخواد با طبیعت انس بگیره میره تو طبیعت
        شما نمیخاد به فکر کردم باشید
        مردم دیگه اگاه شدن و میدونن نیازی نیست حتما حیوان را تو شکنجه گاهی به نام باغ وحش ببینن
        واقعا حرف هاتون خنده داره

      3. با سلام و عرض خسته نباشید به شما وهمکارانتان
        اقای قهرمانی اولا خدا به شما و برادر گرامیتان و همکاران ارجمند در امور سیرک و نگهداری حیوانات به شما صبر دهد.
        دوم شما خوب میدانید مردم هم خوب میدانند که کار شما خیلی خیلی سخت و دشوار است این را بدانید که همیشه ودر همه جا این صحبتها هست وهمیشه 4 نفر پیدا میشن و سنگ جلوی پای ادمها می اندازند خواهشی که از شما دارم این است که توجهی به هین ارهجیف نکرده وبا یاری خدا به راه..کار..عقیده واعتقاد خود هدامه دهید با ارزوی موفقیتهای جدید مسعود فیروزبخت از کرج

  6. ما در ایران اصلا” چیزی به نام باغ وحش نداریم . در بعضی از شهرها…یمان یک محوطه هایی را درست کرده اند و چند قفس تنگ و تاریک را ساخته اند و تعدادی حیوان بدبخت و زبان بسته را هم آنجا برده اند و در شرایطی سخت و بی رحمانه و جانفرسا و و زجرآور و در محیطی کثیف و غیربهداشتی ، با تغذیه ای بسیار بد ، زندانی کرده اند . آنوقت اسم این محیط های وحشتناک را گذاشته اند باغ وحش . این باغ وحش ها در کشور ما نه بودجه ای دارند ، نه سود دهی دارند ، نه درآمدی دارند ، نه بازدید کننده ای دارند ، نه نیروهای متخصص و ورزیده ای دارند ، نه مدیریت درستی دارند ، نه عموما” کارمندان دلسوزی دارند ، نه قانونی دارند ، نه ناظری دارند ، نه کارکنانشان عموما” درک و فهم و شناختی از حیات وحش و جانوران دارند ، نه شکل و شباهتی به باغ وحش های واقعی دنیا دارند و نه اصلا” خودشان هم می دانند که برای چه وجود دارند؟
    وب سایت روزنامه نگار آزاد
    عبداللطیف عبادی

    1. به حال چنین خلق باید گریست که أمثال این بابا شدن کارگزار سیرک… أصلا این خبرگزاری پارسی چی هست که باهاش مصاحبه شده… اینم مثل بانک های خصوصی هست ؟

    2. با سلام و درود به دوست عزیز انشالله در اینده نزدیک برای مردم عزیزمان باغ وحشی بسازیم که شایسته مردم باشد

  7. یک تعداد جانور بی زبان و بی پناه و بیچاره را در گرسنگی و مریضی و تعفن و کثیفی و درد و رنج و زجر و زنجیر و عذاب و قفس های ی تنگ و تاریک نگه داشته اند که چه شود؟ مگر مجبورمان کرده اند که باغ وحش داشته باشیم؟ باغ وحش و فلسفهء وجودی باغ وحش و علت پیدایش باغ وحش در دنیا در واقع پاسخی طبیعی و منطقی و عقلانی بود به احساس علاقه و کنجکاوی تاریخی مردمان مغرب زمین نسبت به نگهداری حیوانات مختلف و وحشی و شگفت انگیز و پرورش و تماشای آنها . یک چنین علاقه ای هیچگاه در بین ما ایرانی ها و در فرهنگ ما وجود نداشته است . صد و بیست سال پیش مرحوم ناصرالدین شاه قاجار که به فرنگ رفته بود ، باغ وحش پاریس را هم دید و خوشش آمد . بعد از برگشتنش دستور داد که برایش در تهران
    یک باغ وحش اختصاصی بسازند
    وب سایت روزنامه نگار آزاد
    عبداللطیف عبادی

    1. با سلام دوست عزیز
      من به نظر شما احترام میگذارم. همه پژوهشگران زیست محیطی و دانشمندان در خصوص بیماریهای ناشناخت مجبور شدند دست به دامان طبیعت شوند انسانها برای اقتدار خودشان در کره خاکی نیازمند آن هستند که حیوانات را از نزدیک لمس کنند و بتوانند به این حکمت الهی احترام بگذارند که هر جنبنده ای بی حکمت نبوده و باید بدانیم که همه موجودات شامل انسان و طبیعت و ….مکمل و نیازمند هم هستیم ما برای نیاز خود مجبوریم به حیوانات نزدیک شویم که شاید در مواردی مانع از انقراض و نابودی آنها شویم..
      بییایید کمک کنیم که مانند کشورهای پیشرفته جهان بهترین ها را داشته باشیم

      1. شما را به خدا قسم دیگه از علم و خدا چیزی نگید که شما فقط پول را میشناسید , این صحبت شما توهین بزرگی به شعور و سواد دیگران است , انسانها باعث انقراض صدها حیوانی که خدا آفریده شدند , انسانها دست در چرخ گردش خداوند برده اند , شما که اطلاعات علمی بسزا دارید هنوز مطالعه نکردید که دانشمندان وجود حیوانات را در سیرک بشدت مضر و تخریب گر میدانند ؟ آنها بارها اعلام کردند :شیری که به دستور رام کننده روی پا بلند میشود و میرقصد در طبیعت دروغ محض است و تصویری غلط به خصوص به کودکان از طبیعت وحش میدهد , همینطور خرسی که دوچرخه سواری میکند دامن مپیوشد و میرقصد یا پلنگی که از حلقه آتش میپرد و یا شیری که اجازهمیدهد جناب عالی سر با ارزش خود را داخل دهانش بگذارید و سر شما را لقمه چپ خودش نمیکندهمه اینها با طبیعت وحش کاملا مغایرت دارد و نه تنها آموزنده نیست بلکه انحراف فکری ایجاد میکند, به همین نسبت باغ وحش های شما که شیری بیمار در گوشه ای افتاده و لاشه بز جلویش آیا این طبیعت شیر است ؟ آیا دویدن و شکار یکی از بزرگترین خصوصیات شیر نیست ؟ خرسی که در باغ وحش شما با شکمی زخمی و چرکین گوشه ای گز کرده و در نگاهش التماس و زجه است نشان دهنده خرس در طبیعت است ؟ شما جرات دارید در طبیعت سر گرامی را در دهان شیر بگذارد ؟ شما دندانهای شیر بیچاره داریوش را تا انتها سوهان کشیدید تا هنر نمایی کنید و این شیر توانا را به بچه گربه تبدیل کردید این دیدن طبیعت حیوانات است ؟ شما خرس تنومند را به خاله خرسه قصه ها تبدیل کردید که پشت میز میشنه ولی جرات این را ندارید که دهان بند این زبان بسته را باز کنید این خرسیست که در طبیعت دیده میشه ؟ عقاب نشانش پرواز است شما زندگی عقاب را از او گرفتید و در قفس کثیف و متعفن ٢ متری زندان کردید که برای همیشه پرواز را فراموش کند شما حتا بال شکسته و زخمی این بیچاره رو علاج نمیکنید . حداقل صداقت داشته باشید و بگید این حیوانات وسیله کاسبی شما هستند و خواهشن صحبت از علم و خدا و پژوهشگران نکنید.

      2. دوست عزیز من حیوانات را دوست دارم ولی حاضر نیستم واسه نگهداری شون تو باغ وحش پول بدم
        اونها نیازی به پول ما ندارن
        اگر در طبیعت باشن خدا خودش غذای اونها را هم می رسونه
        حرف هایی می زنید که به شعور خوانندگان توهین میشه

  8. سالی چهار هزار نفر فقط در تهران به دلیل آلودگی هوای این شهر می میرند . با این اوصاف ما حتی نمی توانیم از خودمان نگهداری کنیم چه رسد به نگهداری از جانوران بدبخت شرق و غرب آفریقا . مگر مجبورمان کرده اند که این جانوران زبان بسته را بیاوریم در قفس بیندازیم تا از گرسنگی و مریضی بمیرند؟ محبت کردن به حیوانات اصلا” جزو فرهنگ ما نیست . البته همیشه استثناء ها و یک اقلیت بسیار کوچک و اندکی هم بوده اند که دوستدار محیط زیست و جانوران آن هستند . اما اینها استثناء هستند. ما که طبق استثناء ها و اقلیتهای بسیار اندک قضاوت نمی کنیم . عموم ما ایرانی ها همینی هستیم که داریم می بینیم . ما حیوانات را فقط به دو دستهء حلال گوشت (قابل خوردن) و حرام گوشت (غیر قابل خوردن) تقسیم بندی می کنیم . با یک چنین دیدگاهی که ما داریم جانوران بیچاره از دستمان گریزان هستند و نمی دانند که باید به کجا پناه ببرند . باغ وحش جایی هست که حیوانات در آن به دلیل برخورداری از محبت انسانها و نگهداری بهتر و مراقبت بیشتر و فضای راحت تر و رفاه و آزادی و امنیت و آسایش بیشتری که نسبت به محیط زیست طبیعی شان در آن دارند ، عمر بیشتری می کنند و از زندگی شان لذت بیشتری می برند . اما ما که یک چنین باغ وحش هایی را نداریم و نمی توانیم چنین محیطی را برای این حیوانات بیچاره فراهم کنیم . پس دیگر چه لزومی دارد که باغ وحش داشته باشیم؟ اصلا” ما را چه به این کارها؟ ما را چه به دارالفنون؟ ما را چه به باغ وحش؟

    وب سایت روزنامه نگار آزاد
    عبداللطیف عبادی

  9. حقیقتا اقلیتی ازمردم شاید لذت ببرن از دیدن زجر حیوانات اونم نه حیواناتیکه در قفس باید باشن منجمله سگ این حیوان درهیج جای دنیا درقفس نگهداری نمیشه مگر به عللی که صاحب تشخیص بده که اونم قابل قبول دید اجتماعی نیست اصلا اگر موقعیت برای نگهداری در باغ وحش منجمله غذا یا مکان مناسب وجودنداره چه لزومی داره که حیوانات رو در شکنجه گاهی بنام باغ وحش نگهداری کرد و زحرکش نمود ویا حتی بدرفتاری با زبان بسته ها بشه چه ازطرف ببیندگان که از زندانی بودن این حیوانات دیدن می کنند چه ازطرف بنیانگذاران این نوع مراکز آیا جز این نیست که هدف کسب درآمد است به چه قیمتی به قیمت آزار دادن زبان بسته های بی دفاع در همه جای دنیا حیات وحش موجوده اما به شکلی گسترده بهداشت و غذای مناسب اصلا قانون وجودداره برایب این مراکز و خود مردم اگر کوتاهی درحق حیوانات ببیند شکایت می کنند و سریعا قانون رسیدگی می کنه به امیدروزی که بشنویم مملکت ماهم قوانینی برای نگهداری حیوانات در مراکز ایده آل وضع کرده و دبگه لازم به اینهمه درگبری نباشه

  10. واقعا آقای قهرمانی شما خودتون از این همه دروغی که میگین خجالت نمی‌کشین؟مگه مردم کور و نادان هستن چیزی را که با چشم میبینن و با جون و احساسشون لمس می‌کنن شما جور دیگه تعبیر می‌کنین این همه سگا زبون بسته که همه هزاران بیماری دارن و تو فیلم تازه گرفته شده مشخص و هیچکدوم هم سگای ولگرد نیستن چی‌ این هم به خوبی‌ ازشون نگهداری می‌شه ؟همه از مریضی و ضعف و گشنگی دارن می‌میرن از حد عقل امکانات که آب و غذا هست محرومان اونوقت شما دارین دم از عدد و ارقام میلیونی می‌زنین غذای این زبون بستها که به ۱۰۰،۰۰۰ تومن در روز هم نمیرسه حتا اگه بخواین بهشون نون خشک و آب بدین ولی‌ همین هم ندارن چه برسه به شیر و حیوانهای بزرگتر،،،چیزی بگین که توهین به عقل و شعور مردم نباشه الان دیگه اون زمانهای قدیم نیست که مردم امکانات نداشتن و پاشونو از شهرشون بیرون نذاشته بودن و شما و جّد تون اگر چیزی میگفتین باور میکردن الان زمان ارتباطات به قول معروف نخوردیم نون گندم دیدیم دست مردم هیچ کجا مثل ایران اینقدر حق این زبون بستها زیر پا گذاشته نمی‌شه شما چی‌ فکر کردین پیش خودتون مگه شما این زبون بسته هارا آفریدین که به خودتون اجازه میدین براشون تکلیف معلوم کنین خدا که آفریده خودش هم میدونه که اینها باید چطور و کجا زندگی‌ کنن البته اگه شما خدارو قبول داشته باشین که فکر نمیکنم اینطور باشه چون تو هیچ کدوم از کتابهای فرستاده خدا در مورد اینکه ما انسانها حق داریم هرطور که دوست داریم و دلمون می‌خواد به حیونا ظلم کنیم نیومده پس شما حرف خدا را هم قبول ندارین از انسان بودم فقط زور گفتن و ستم کردن به ارث بردین و اینکه نامه انسان را یدک می‌کشید امیدوارم که خدا همه کسا‌ئی که به نوعی باعث زجر و آسیب به مخلوقات بی‌زبون دارن از زندگیشین خیر نبینن و بدترین بالا سر خودشون و عزیزانشون بیاد هرکی‌ که می‌خواد باشه.

  11. با سلام اگر قدری چشمانتان را باز کنید جامعه حیوان دوست جامعه کمی نیستند و بنا به تفسیر شما که ما ایرانی ها حیوان دوست نیستیم باید بگویم اگر اصل و نسب ما را به اعراب نسبت بدهی کاملا حق با شماست اما ما آریایی هستیم و نوادگان کورش کبیر عشق و معرفت مرام ماست و هیچ آزار و اذیت را به هر جانداری که خداوند افریده مردود میدانیم ، دوست عزیز رابطه برقرار کردن با حیوانات و همزیستی با انها ( به شرطی که حق و حقوق حیوانات را نیز رعایت کنی روح سالم و درک بالایی می خواهد که ما انتظار نداریم شما این موضوعع را درک کنید…از این به بعد نظرات شخصی خود را به ایرانیان نسبت ندهید اینها نظرات شخصی شماست .
    آراد – تهران

  12. ناصردین شاه بعد بازگشت از فرانسه دستور ساخت باغ وحشی را در دوشان تپه (پیروزی) صادر کرد بنا به حکم ایشان تعداد 4 عدد شیر در انجا نگهداری و سهمیه غذای انها در روز 4 عدد گوسفند تعیین شد .سرایدار باغ وحش روزی نصف گوسفند را بالا کشیده و بفروش میرساند خبر به دستگاه ناصری رسید قرار بر فرستادن ماموری بابت تحقیق و تفحص شد .بعد از اعزام مامور سرایدار با یک بساط بافور و منقل و یک کباب حسابی سیبیل مامور را چرب کرده وقرار به دادن سهمیه یک گوسفند در روز برای بسته نگاه داشتن دهان مامور شد شیرها روز به روز لاغرتر شده و دوباره بازرس جدیدی فرستاده که همین قضایا ادامه پیدا کردو شیرها از گرسنگی تلف شده و به ناصردین شاه گفته شد شیرها مریضی گرفته و مردند . حالا هم دقیقا هیچ تغییری ایجاد نشده اگر این باغ وحش برای حیوانات بدبخت آن اب نداشت برای آقای قهرمانی که نون داشت و تازه برای نگه داشتن حیوانات بدبخت در چنین شرایطی طلب کمک مردمی هم میکند

  13. Jaye heyvan dar ghafas nist…. Ma khahan azadi heyvanat hastim… Hich chiz mesle azadi baray heyvan ba arzesh nist … Aghaye ghahrNi hazeri omret 200 sal beshe ama hameye 200 sal to zendan bashi?????? HeyvNat bean omre tabeii razyand ama ba azadi

  14. این زندان ها و شکنجه گاه ها که همه تول به اسم باغ پرندگان افتتاح میشن و بعدش شیر و خرس رو هم ازار میدن باید برای همیشه ریشه کن بشن
    کدام قانون گفته شکار ممنوعه ولی زنده گیری و شکنجه باید ازاد باشه

  15. آقای قهرمانی شما که جو گیر شدید و فکر میکنید حق تصمیم گیری در مورد حیوانات دارید میشه بگید سگ که یک حیوان خانگیست در باغ وحش شما چیکار میکنه ؟ یعنی سواد و بینش شما از طبیعت وحش در همین حد است ؟ هیچ کجای دنیا بجز کشور های عقب افتاده که با سگ رابطه و آشنایی ندارند سگ در باغ وحش برای تماشا نمیگذارند این حیوان همجا آزاد دیده میشه, ما خواهان بسته شدن این باغهای وحشت هستم.

    1. سلام به فریده خانم
      امثال زیادی مثل شما هستند که حس طبیعت و حیوان دوستی در یک برهه از زمان بیش نیست که بیشتر نیز جهت ژست گرفتن جلوی دوستان و ادا و افاده ی زنان اورپایی را در می آورند ایا من از اینکه از حیوانات مراقبت می کنم و مسئولیت انها را به عهده گرفتم اشتباه کردم ترا به خدا به جای شعار دادن بییایید تعامل و هماهنگی داشته باشیم باغ وحشی که می تواند جنبه هنری ، اموزشی و علمی برای مردم عزیزمان داشته باشد ساماندهی کنیم و کوشش کنیم که باغ و حش خوبی داشته باشیم من به شما قول می دهم در اینده نه چندان دور باغ وحش را به شرایط ایده آل تبدیل کنیم

      1. به به آقای قهرمانی
        اولا که من زمان کوتاهی نیست که در این کار هستم نه تنها خسته نشدم بلکه با پشتکارو انرژی بیشتری در خدمات شما و امثال شما هستم .
        دومان من لازم ندارم ادا و افاده خانمهای اروپایی رو در بیارم ٢٨ ساله اروپا هستم اینجا نماینده مجلس هم هستم .
        سومان شما از حیوانات نگه داری نمیکنید بلکه استفاده مالی
        جناب قهرمانی باور کنید شخص شما در این مورد مد نظر نیست بلکه نفس عمل شما و همکاران شما,باغ وحش و سیریک در کشورهای اروپایی که هم امکانات بیشتر و هم رسیدگی بهتر و هم مسولان کاردانتر دارند همه مورد انتقاد و سرزنش مردم هستند و اکثر سیرک ها مجبور شدند حیوانات را از سیرک خارج کنند برای بستن باغ وحش هم فعالیت ادامه دارد این از اروپا وای به حال کشور ما که باغ وحش اکثر شهر ها به شکنجه گاه حیوانات تبدیل شده , ما فیلم های باغ وحشت شیراز را دیدیم , همینطور آمل , مشهد , زابل , هرمزگان وووو فیلم افتخاری سیرک قشم شما را هم دیدیم که چطور شیر ها را روی هم ریخته بودید هفته پیش هم گزارشی از رسانه های سویس در این مورد پخش شد که نوع حمایت از حیوانات شما ما ایرانیها را خیلی سر بلند و بسیار مفتخرکرد, من از شما خواهش میکنم دست از سر حیوانات بردارید آنها برده های ما نیستند آنها آزاد خلق شدند آنها را در قفس کردن نامش حمایت نیست بلکه اسارت است , شما حتا سگ اهلی که دوست انسان است در قفس کردید من نمیدانم کجای دنیا سگ رام را در باغ وحش میگذراند ؟ در باغوحش شما خرس بیچاره اسیر هدف سنگ زدن مردم شده هیچ مسئولی هم وجود نداره که جلو این کارها را بگیرد, شما حتا آب را از حیوانات دریغ دارید , حیوانات بیمار و زخمی در تعفن خود زندگی میکنند آخر مگر امکان داره کسانی که با حیوانات به این صورت رفتار میکنند درفکر بهبودی شرایط آنها باشند , وجدان و عطوفت مهر و همدردی چیزی نیست که بعد از اعتراض مردم به وجود بیاد کسی که این ها را داشته باشد اصلان قادر به بوجود آوردن این شرایط نیست .

  16. .

    باغ وحش قهرمانی شیراز این شکنجه گاه حیوانات مظلوم وبی زبان را ببندید

    کجا باید رفت؟ چکار باید کرد ؟ آیا در این کشور اسلامی فریاد رسی وجود نداره ؟ این چه وقاحتیست ؟ این چه بیشرمیست ؟ که عده ایی شکنجه گاه ایجاد میکنند و تازه از آن پول هم در میاورند, این ظالمان حتا آب هم از حیوانات دریغ میکنند و ظرف لجن بجای آب جلوی حیوانات میگذراند , حیوانات زخمی را مداوا نمیکنند, قفس های تنگ و کثیف و متعفن را محل زندگی حیوانات بیچاره کردند و اسم آن را با بی شرمی باغ میگذراند این احمقها حتا نمیدانند که سگ حیوان وحش نیست که در باغ وحش باشد آنها به عشق و محبت انسانها عادت و احتیاج دارند , آنها بهترین دوست انسان هستند شهر دآری که طرح کشتن سگها را اجرا میکند صد شرف به شما دارد ای نامردان ای ظالمان جزای شما آرزوی ماست, باغ وحش قهرمانی شیراز ننگ شیراز است , استان دا ر شیراز چه کاره تشریف دارن ؟ بازدید کنندگان آن ایرانیان بیغیرت و بی معرفت هستند که این لجن زار و گور حیوانات بیچاره زنده بگور شده را باغ مینامند………باغ وحش قهرمانی شیراز این شکنجه گاه حیوانات مظلوم وبی زبان را ببندید.

    1. خانم یا آقای فریده ادبیات شما کم از شکنجه حیوانات ندارد شما مدام کامنت می گذارید گاهی با اسمسی دیگر و با ادبیات خشن هم صحبت می کنید ترور شخصیتی انسان ها به هر دلیل درست نیست ما نه مدافع آقای قهرمانی هستیم نه مدافع شما .اما این ادبیات را نمی پسندیم .بی شرمی و وقاحت و ظالم و احمق و لجن زار و …تازه بخشی از ملت ایران هم بی غیرت خوانده اید!شما مدافع حقوق حیوانات هستید واقعا یا با آقای قهرمانی خصومت شخصی دارید؟بعید می دانم با این ادبیات به حیوانات محبت کنید . انسان ها که از حیوانات کمتر نیستند،هستند؟خواهش می کنم نگوئید بله انسان ها فلانی که انسان نیست یک بار دیگر ادبیات نوشتاری خود را مرور کنید..

      1. جالبه که به عنوان سر دبیر روزنامه هنوز نمیدانید فریده اسم خانم است

      2. اولا که ما روزنامه نیستیم سایت خبری هستیم ثانیا اغلب با اسم مستعار کامنت می ذارند بنابراین هیچ معلوم نیست شخصی که با نام خانم کامنت می ذاره واقعا خانم باشه یا برعکس

      3. جناب سردبیر
        برای من فرقی نمیکنه که شما روزنامه باشید یا سایت همینکه همه نظرات حتا اگر مورد پسندتان نباشد را بدون سانسوردرج میدهید نشان از فرهنگ والا و صدقات شماست این شما را برای من بسیار قابل احترام و ارزنده میکند.

      4. سپاس. وظیفه رسانه انعکاس دیدگاه های متفاوت برای بهبود شرایط است.اما به اخلاق رسانه ای هم پایبندیم.

      5. فریده خانم شما باید بری تو ستاد خبری من وتو چون خیلی جوساز و خالی بندی 4مثل شماهان که از پیشرفت مملکت جلوگیری میکنن دیگه این اویزه گوشت کن مورچه هم برای خودش شخصیت داره هیچ دلیلی وجود نداره که به اقای قهرمانی یا اشخاصی که پی ام میذارن توحین کنید من اگر جای اقای قهرمانی بودم کاری میکردم تا از اضهار پیشنهاداتت پشیمون بشی

  17. وقتی شکار حیوانات وحش محافطت شده جرم است , وقتی شکارچیان طبیعت وحش و حیوانات تحت حفاظت دستگیر و محاکمه و زندانی میشوند چرا شکنجه گران و قاتلان حیوانات مثل محمد علی قهرمانی آزادانه حیوانات وحش رو به انقراض را اسیر دست سود جوی خود کرده و آزادانه به شکنجه حیوانات ادامه میدهد . مسولان چه کسانی هستن آیا کار قهرمانی در قشم وقیحانه و غیر انسانی تر از کار یک شکارچی در حق حیوانات نیست ؟؟ آیا ظلمی که قهرمانی در حق حیوانات وحش و طبیعت کشور ما میکند کمتر از یک شکارچیست ؟؟؟؟؟؟

    1. فریده خانم اکثر کامنت های شما نشان دهنده خصومت شخصی است نه دلسوزی برای حیوانات و حیات وحش – ایا محمد علی که رابطه صمیمی با حیوانت دارد که با حیوانات هم زیستی مسالنت امیز دارد و انها را بوس و نوازش میکند و همه زندگی خو را وقف حیوانات کرده – به والله قسم چه در تابستان گرم و زمستان سرد در این سالها کجا بودیذ ببینید!!!!!!!!!!!!!!!!!! خواهش میکنم خصومت شخصی را کنار بگذارید و برای سلامت روح خودتان حتما خودتان را به مشاوره اعصاب و روان نشان دهید تا اسشترس درون شما کاسته شود من به عنوان یک انسان طبیعت دوست شما را راهنمایی کردم
      خداوند به شما ارامش و سلامتی و درونی سرشار از چشمه زلال که با دیده اش هر نابینایی را بینا میکند ، عطفا فرمایید

      1. شما انگار هنوز متوجه نشدید که مخالفت ما با کل است نه شخص , واما این دلسوز حیوانات که آنها را بوس و نوازش میکند :گزارش سیرک قشم و شیرهای اسیر روی هم ریخته در یک قفس , تمساح خشکیده در گرمای قشم محمد علی شما از ایران خارج شده و فیلم و عکس قشم همه جا پخش شده , PETA در حال تحقیقات است, چندین پدیشن راه اندازی شده من با دیدن اینها خبر دار شدم واگر نه بنده آقای قهرمانی رو از کجا بشناسم که با ایشون خصومت شخصی هم داشته باشم, شخص برای من مهم نیست ولی شما از فک و فامیل ایشون هستید و احتمالا شریک سود ایشان شما هستید که در دفاع از ایشون نیت وبهره دارید و همان کاسبی هستید که معلومه هیچ وقت نمیگه ماست من ترشه . روان شناس هم شما لازم دارید که با این همه مدرک و شواهد هنوز مردم رو جاهل و نادان میدانید و با اعتماد به نفس اینجا میخواهید روز را شب نشان دهید. من هیچ استرسی ندارم به شغلم افتخار میکنم خدا را شکر با شغلی که دارم کمکی برای دیگران هستم ولی انگار نوبت استرس شما رسیده .
        سوال : اگر شما چنین چشمه زلال که چشمان کور را هم شفا میدهد سراغ دارید چرا خودتان از این چشمه شفا نمیگیرد ؟

  18. خدا خودش به موقش جوابتونو میده اگه کسی با خودتو خانوادت توهوای گرم قشم این کارو میکرد چه میکردی واقعا متاسفم برای این همه بی رحمی

  19. قهرمانی ها نگهداری از حیوانات را فقط به خاطر پول انجام میدهند و برای اینکه منافعشان به خطر نیفتد هر کاری حاضرند انجام دهند…

  20. زمستان 2 سال پیش هم 2 تا تمساح از سرما تو باغ وحششان یخ زد و مرد. تمام مارها هم بی جون بودند… قفس عقاب ها ارتفاع 1 متری داره… عقابی که جاش تو آسمانها هست…! ارتفاع 1 متر! باغ وحششان پر از سگهای خانگی کوچولو هست… در فجیع ترین شکل ممکن نگهداری میشوند. خرسها در قفس خیلی خیلی کوچیک هستند و انگار روانی شدند بیچاره ها مرتب سرشان را چپ و راست میکنند… هر چی بگم این باغ وحش فجیع هست کم گفتم. یه بار رفتم و اینقدر حالم بد شد که تو عمرم حاضر نیستم همچین جایی برم دیگه. امیدوارم خدا جواب کاراشون رو به این قهرمان ها بده!!!

  21. خانواده قهرمانی دوستدار واقعی حیوانات هستند…واقعا اگر این باغ وحش تعطیل شود چه به سر حیوانات می آید؟
    1- یشتر گونه های حیوانات در ایران در حال منقزض شدن هستند..براستی چرا؟؟
    1- کم آبی شدید در ایران
    2- خراب شدن محیط زیست و دسترسی اسنان به محیط زندگی آنها و حضور شکارچیان متعدد
    3- بدلیل جاده کشی و نبود غذا در محیط زیست این حیوانات برای طعمه یاقتن به نقاظ شهری نزدیک می شوند و اکثرا در جاده های مسافرتی از بین می رومد..بدلیل تصادف با ماشین
    به نظز من به این خانواده باید مدال داد…با هزینه های سرسام آور در حال نگهداری از این حیوانا ت است البته بایستی محیط مناسب تری با جذب سرمایه گذاز فرهم شود.

  22. باشه ما تمامِ چیزهایی را که دیدیم ندید میگیریم … اینکه حیوانِ بیچاره را برای آموزش در سیرک و پول درآوردن چقدر کتک میزنید و چقدر غرورش را میشکنید ندید میگیریم، اینکه حیوانِ بیچاره را به اسارت گرفتید و آزادی که حق اوست را از او سلب کردید ندید میگیریم، اینکه جنازه ی سگهای مرده را که برای وعده های غذاییِ شیرها در فقسِ تنگ و کوچکشان انداخته اید را ندید میگیریم و یک لحظه فقط یک لحظه با حماقتِ کامل تصور میکنیم شما افرادِ حیوان دوستی هستید و برای رفاهِ حالِ حیوانات چه زجرها که نکشیده اید و روزی 30 کیلو گوشتِ تازه و مرغوب به شیرها و حیواناتِ گوشت خوارتان میدهید……….. اما لحظه ای فکر نکردید که اگر خودِ شما را در سلولِ انفرادیِ پُر از کثافت و مرض زندانی کنند و هزار انگل و میکروب و کثافت در اتاقتان باشد ولی خروار خروار غذاهای لذیذ و تازه جلویتان بریزند آیا میتوانید به آن غذا لب بزنید؟؟؟؟؟؟؟ اگر جوابتان مثبت باشه از 2 حال خارج نیست: 1- از لحاظ روانی مشکل دارید و باید حتما به روانشزشک مراجعه کنید 2- انسان نیستید و خدا را نمیشناسید. آقای قهرمانی عمرِ شما و تمامِ آدمها ابدی نیست، حضرت نوح هم با هزار سال زندگی در نهایت به خدا بازگشت…دنیا همین چند روز و شبی ست و تمام خواهد شد، تا زنده هستید از خدا طلب بخشش کنید و زجرهایی که به حیوانات دادین را جبران کنید که مرگ لحظه ای سراغتان نیاید که فرصتِ جبران نداشته باشید…

  23. جناب آقای قهرمانی،
    براتون sms فرستادم. لطفا تلفنی با من تماس بگیرین. منتظر هستم.

    شادی مدرس

  24. یعنی ارزش داره به هر بهانه آزادی حیوانات را از آنها بگیریم و آنها را شکنجه کنیم؟
    اطمینان داشته باشید هر ظلمی که به طبیعت روا داشته شود طبیعت آن را منعکس خواهد کرد.
    اطمینان داشته باشید کسی که به طبیعت و حیوانات ستم میکند روزی نتیجه این ستم را خواهد دید.

  25. پس شادی خانم مدرس که اینقدر کارهای نمایشی می کنه ارتباط تلفنی و …
    به به

  26. فریده خانم شما که ادا میکنید که زن هستید یه مطلب بگم اگر تو ایران سوپر مارکت و اغذیه اروشیها نباشد ویا حساب و کتاب ویا امنیت و نیروی انتظامی ایا میتونی تا سر کوچتون بری یا سر از جاهای دیگه در میاری دقیقا اقای قهرمانی همین کار را بر عهده دارد امنیت حیوانات ما نمیگیم همه حیوانا چون از دسترس خارجه حداقل همین های که دردسترس هست اگر این ها هم برن تو طبیعت مطمن باشید ظرف مدت 2ماه میمیرن چون دیگر اینها حیواناتی نیستند که از خود دفاع کنند

  27. آغای حسین علی قهرمانی اینکه از طرف ادارت زیست محیطی کمکی نمیشود قابل لمس است و اصولا اعتقادی به حفظ و حرمت جان حیوانات نیست. حرف آنها تنها در مورد فصل و زمان قتل و کشتار حیوانات است و ما هم میدانیم که برای نمونه اگر همین شیرها را در طبیعت کشور رها کنید, وحوش دوپا ظرف چند روز برای ارضا کردن عقده های حقارتشان و کمی پول و افتخار به قتالیت و همین تاکسیدرمی کردن آنها را خواهند کشت اما حرف من به شما اینه که شتر و الاع بینوا هم باید جانشان محفوظ و در امان باشد . خدا رو شکر که به دلیل بیماری آنها را زنده در قفس شیر و ببر نخواهید انداخت دیگر و از مرغ بیجان استفاده میکنید . حقیقتا فیلمی که از صدا وسیما پخش شد که ان الاغهای بینوای وحشت زده را با زور وارد قفس شیرها کردند بسیار درد آور و فجیع بود . این کار انسان نیست , این اوج شکنجه است … شما با توجه گفتارتان باید از هوش خوبی برخوردار باشید کافیست تصور کنید این بی پناهان بی حامی چه ترس و دردی را از دریدن تجربه کردند … دست کم جسم کشته شده آنها را به قفس میبردید. در خیلی جاها که ناگزیر از کشتن بیگناهان هستند آنها را ابتدا بیهوش میکنند تا دستکم بی زجر کشته شوند , این حداقل کاریست میشود کرد و میتوانستید

  28. میدانید که ممکن است عمر انسان در زندان بیشتر باشد .آیا شما حاضرید در زندان باشید و۹۰۰ سال عمر کنید؟ پس حیوانات هم دوست دارند آزاد باشند و کم غذا بخورند وکم عمر کنند وبهتر است شما هم پولتان را بدهید جنگلها را آباد کنند تا حیوانات به زندگی خود ادامه دهند

  29. خانواده قهرمانی و پدرشان آدمهای بسیار محترمی هستند و باغ وحش هم لازمه و تو همه کشورهای دنیا هم هست یک بچه کوچک آیا حق ندارد حیوانات را از نزدیک ببینه و آشنا بشه و امثال فریده خانم به جای درآوردن ژست روشنفکری بهتره گهکاهی به سگهای فراوان موجود یک کم غذا بدهند . سیروس قهرمانی قهرمان ملی و افتخار شهرمان است هر روز یکی را می خواهید به یک بهانه ای خراب کنید حالا هم زورتان به این خانواده محترم عاشق حیوانات رسیده.

  30. یادمه بجه بودم یک بار رفتیم باغ وحش بابام یک آشنایی دور با سیروس قهرمانی داشت و ایشان بدون بلیط مارا فرستاد داخل باغ وحش باغ ملی و هنوز خاطره قشنگ آن روز و دیدن حیوانات درون باغ وحش از ذهنم بیرون نرفته ایول به غیرت امثال سیروس . اگه ایشون مراقب حیوانها نبود آنها لاغر می شدند و می مردن عمر طولانی آنها نشانه مهربونی خانواده قهرمانی است.

  31. با سلام. بنده همراه با خانواده ام تا به حال چهار مرتبه به باغ وحش اقای قهرمانی مراجعه کردم و از انجا بازدید کردم. تمامی حیوانات شرایط خوبی داشتند و سرحال و قبراق بودند. کسانی که از نزدیک نرفتین ببینین لطفا الکی جو ندین.
    ضمنأ کسایی که اقای قهرمانی و خانواده ی بی گناهشان را نفرین میکنند بسیار بی شخصیت و بی ادب و نزاکت هستند.لطفا در رفتار و نوشتارتان تجدید نظر کنید.

  32. با سلام ، قابل توجه آنهایی که بنابر رابطه یا هر چیز دیگر از قصورات دیگران بخصوص مسول باغ وحش شیراز طرفداری می کنند: به جان تنها پسرم قسم اوضایی اسفناک تر از شرایط وخیم و منزجر کننده باغ وحش شیراز را تا کنون ندیده بودم !! ۱) حیوانات گرسنه ای که فقط دو بار در ماه تغذیه می شوند ، خرس سیاه که از ناحیه زبان عفونی شده و بسختی اندکی غذا می خورد و بتدریج در حال ضیف شدن است. ۳) بچه شتری که تا بدنیا آمد از ضعف مفرط جان داد. ۴) خرس هایی که از کمبود غذا و فضا روانی شده اند و سرشان را به دو طرف نوسان میدن (( بنابر نظر رفتارشناسان حیوانات این یک حالت روانی خرس به علت گرسنگی یا کمبود فضا است)). و …. اگر به باغ وحش مراجعه کنید خود شاهد شرایط فجیه حیوانات بیگناه خواهید بود. و این شرایط بد نه تنها تغذیه و فضا را شامل میشود بلکه بوی بدی که فضا را فرا گرفته بدتر و فاضلاب قفس ها که از وسط راه خاکی عابرین عبور میکند نیز کاملا مشهود است. شنیدن کی بود مانند دید. واقعا وجود این شکنجه گاه حیوانات مظلوم در شهر فرهنگ ، شعر و شعری و…. بسیار بعید و باعت تاسف است( مقصر کیست؟ مسئولین ، مردم؟ یا ادارهای محیط زیست یا شهرداری و بهداشت شیراز؟) ****!!! مردم شیراز آگاه باشید که با وجود این باغ وحش (شکنجگاه حیوانات مظلوم )اعتبار فرهنگی و شهرتان مورد سوال قرار میگیرد!***

  33. سلام آقای حسین علی قهرمانی ، منظور شما اینه که چون احیانا در بندر عباس حیوانات باغ وحشی را کشتند و تاکسی درمی کردن (که صحت آن معلوم نیست) ، شما و پدرتان هر کار اشتباهی بکنید و این شرایط اسفناک را در باغ وحش شیراز بوجود بیارید دیگه اشکالی نداره؟! بوضوح دارید اعتراف میکنید که از موضوع احتمالی بندر عباس دارید سوء استفاده می کنید. افسوس کجایند مسئولین که خبر ندارن دارید با آبروی فرهنگ و تمدن غنی مردم شیراز بازی میکنید > ؟ شما و پدرتون از این به بعد نه تنها با بنده روبرویید که از اجداد میرزا کوچک خان هستم بلکه با مردم ایران و بخصوص با مردم شریف شیراز روبرو خواهید شد…. ***منتظر حرکت عظیم و تاریخی بنده باشید … ***

  34. افسوس افسوس افسوس که نمایش های کوچه خیابانی عصر حجر ( پاره کردن زنجیر و با شیر ی اسیر مبارزه کردن ) را قهرمانی میدانید!! واقعا توهینی به قهرمان و قهرمانی نیست؟ قهرمان خانم آزاده محجوب است که در گیلان شفاخانه ای را با بودجه شخصی خود برای حیوانات تاسیس کرده و به نگهداری و مداوای آنها می پردازد . نه فردی که حیوانات را در شرایطی اسفناک اسیر کرده به انها گرسنگی میده ، به بیماری و بهداشت آنها در مثلا باغ وحش ( شکنجه گاه حیوانات مظلوم شیراز )توجه نمی کنه .! از افرادی که به حمایت از مسئول باغ وحش شیراز اظهار نظر می کنند خواهش میکنم این روزها یه سری به اونجا بزنن . مطمعنم مردم شیراز در قبال این همه ظلم به حیوانات مظلوم و بیگناه آرام نخواهند نیشست. منتظر حرکت عظیم و فرهنگی و تاریخی بنده در خصوص باغ وحش شیراز باشید!!

  35. با سلام ، اکثر مردم درباره مبارزه با شیر در قفس از این واقعیت مطلع نیستند که انوعی گیاه وجود دارد که عصاره یا خرد شده آن را اگر در غذای حیوان (شیر و…) بریزیم جاندار قدرت بینایی خود را حدود یک ساعت موقتا از دست میدهد یا چشمانش تار شده و بسیار ضعیف می شود و اغلب بحساب قهرمان پنبه ها با ورود به قفس شیر تقریبا نابینا بر مبارزه خود با اینگونه شیرها مفتخرند !!! واقعا متاسفم که مردم بدون اطلاع از این مسائل ، این قهرمان پنبه ها ی ظالم را قهرمان مینامند !

  36. این خانم حرف دل منرا زد : …> : باشه ما تمامِ چیزهایی را که دیدیم ندید میگیریم … اینکه حیوانِ بیچاره را برای آموزش در سیرک و پول درآوردن چقدر کتک میزنید و چقدر غرورش را میشکنید ندید میگیریم، اینکه حیوانِ بیچاره را به اسارت گرفتید و آزادی که حق اوست را از او سلب کردید ندید میگیریم، اینکه جنازه ی سگهای مرده را که برای وعده های غذاییِ شیرها در فقسِ تنگ و کوچکشان انداخته اید را ندید میگیریم و یک لحظه فقط یک لحظه با حماقتِ کامل تصور میکنیم شما افرادِ حیوان دوستی هستید و برای رفاهِ حالِ حیوانات چه زجرها که نکشیده اید و روزی ۳۰ کیلو گوشتِ تازه و مرغوب به شیرها و حیواناتِ گوشت خوارتان میدهید……….. اما لحظه ای فکر نکردید که اگر خودِ شما را در سلولِ انفرادیِ پُر از کثافت و مرض زندانی کنند ،و هزار انگل و میکروب و کثافت در اتاقتان باشد ولی خروار خروار غذاهای لذیذ و تازه جلویتان بریزند آیا میتوانید به آن غذا لب بزنید؟؟؟؟؟؟؟ اگر جوابتان مثبت باشه از ۲ حال خارج نیست: ۱- از لحاظ روانی مشکل دارید و باید حتما به روانشزشک مراجعه کنید ۲- انسان نیستید و خدا را نمیشناسید. آقای قهرمانی عمرِ شما و تمامِ آدمها ابدی نیست، حضرت نوح هم با هزار سال زندگی در نهایت به خدا بازگشت…دنیا همین چند روز و شبی ست و تمام خواهد شد، تا زنده هستید از خدا طلب بخشش کنید و زجرهایی که به حیوانات دادین را جبران کنید که مرگ لحظه ای سراغتان نیاید که فرصتِ جبران نداشته باشید…

  37. با سلام
    آقای قهرمانی منهم موافق این دوست عزیزمان هستم
    شاید شما فرستاده.خدایید که با این همه مشقت برای کمک به حیوانات آفریده شده اید تا عمر آنها را افزایش بدین
    و یا شاید نعوذوبالله خود خدایید؟؟!!!
    چون اگر خداوند آفریدگار موجودات هست بنا به صلاح و مصلحت خودش تشخیص داده شیر ۱۸ سال عمر کنه
    حال شما به چه حقی در کار خدا دخالت میکنید؟؟
    اگر حیوان بیچاره زبان داشت به شما التماس میکرد او را آزاد کنید هرچند فقد شش سال عمر کند
    اگر عشق به حیوانات هست یکی دوتا نه سی چهل شیر و خرس بیگناه
    اسارت اسارته فرقی نمیکنه
    شما به عنوان باغ وحش توجه کردین؟؟؟
    باااااااغ وحش!!!!!!! آیا واقعا مجموعه اسرتگاه شیراز باغ وحش هست؟؟؟!!!!!
    چه کسی از شما خواسته که به این حیوانات زبان بسته لطف کرده و عمرشان را افزایش بدین؟؟؟
    شما رو بخدا بگذارید همان ۱۸ سال عمر کنند اما آزادانه و در طبیعت.
    لطفا شما و خانواده تان هم زور بازویتان رو در همان باشگاه بدنسازی به رخ جهان بکشانید نه با نبرد و مبارزه و سر در دهان شیر و خرس کردن
    آن.حیوانات بیچاره از گرسنگی و بیماری کنج قفسهاشون از حال رفتند
    بیایید برای رضای خداهم که شده به اونها لطف کنید نه به خودتون!!!!!!!!!

  38. واقعا متاسفم برای اقای قهرمانی. عکسای حیوانات
    را که نمیتوانید انکار کنید. قفس ها همگی بسیار کوچک و بسیار کثیف هستند. حیوانات افسرده و گرسنه و بیمار هستند. امیدوارم روزی خودت و خانوادت را توی همین قفس ها ببینم. شما که توان مالی و فیزیکی این کار را نداری بهتره تعطییل کنی اون شکنجه گاه را.

  39. این روزها همه از تو وپدرت متنفرن به خاطر اون شکنجگاه مخوف حیواناتتون. بی وجدانها. امیدوارم اه حیوانات مظلوم دامنتو بگیره. هر چند که برای تو این چیزها مهم نیستند و تنها پول و پول و پول برایتان مهم است. شرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.