شهردار شیراز: شیراز در سال ۹۷ بر اساس بودجه مصوب مدیریت می شود

خبرپارسی – شهردار شیراز گفت: برنامه شهرداری برای اداره شیراز در سال جاری بر اساس بودجه مصوب شهرداری است. این بودجه در حوزه های متفاوت تعریف شده؛ ما نیز بر مبنای آن حرکت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری شیراز در سال ۹۷ که با حضور معاونین، شهرداران مناطق یازده گانه و مدیران مجموعه شهرداری برگزار شد، گفت: در کنار عمل به بودجه مصوب، اقدامات جدیدی در قالب برنامه خواهیم داشت و آنها را به تصویب شورای شهر می رسانیم .

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از بودجه عمرانی شهرداری در سال جاری به تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته، افزود:. به صورت هفتگی ۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه ها تزریق می شود تا با سرعتی حتی بیشتر از زمان بندی تعریف شده پروژه ها تکمیل شوند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه پروژه های اصلی شهرداری در حال پیشرفت است، گفت: به علت اهمیت بالای اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی، روند پیشرفت آنها را روزانه از دفتر کار خود و از طریق دوربین های نصب شده در این پروژه ها رصد می کنم. مردم شیراز خیلی زود شاهد اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی خواهند بود .

اسکندرپور تاکید کرد: روند تکمیل پروژه های شهری ادامه خواهد یافت و پروژه هایی که نقص دارند نیز اصلاح می شود.

وی همچنین در این نشست خطاب به مدیران مجموعه شهرداری، از آنها خواست که احترام به ارباب رجوع و پاکدستی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و اعلام کرد: مهم ترین دغدغه من این است که تا پایان دوره خدمتم در شهرداری، هیچ حقی از مردم ضایع نشده باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری شیراز در سال ۹۷ گفت: نگاه شهرداری در دوره جدید، اجتماعی و فرهنگی است. چرا که به نظر می رسد روند اداره شهر پس از یک دوره عمرانی و سخت افزاری باید به سمت مسایل اجتماعی، فرهنگی و برنامه های نرم افزاری برود.

فرج زاده افزود: شهرداری در سال ۹۷ برای تکمیل خط یک مترو و راه اندازی سایر خطوط برنامه های مختلفی دارد.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی عنوان کرد: یکی از حساس ترین وظایف شهرداری ها اجرای پروژه های عمرانی است اما اولویت مدیریت جدید شهرداری تکمیل پروژه های نیمه تمام برای رفاه سریع تر شهروندان است.

آرگیو با اشاره به وجود ۲۰ پروژه ناتمام در شیراز خاطرنشان ساخت: معاونت فنی و عمرانی علاوه بر اجرای پروژه های مختلف بر کیفیت و کمیت تمامی پروژه های سطح شهر نظارت می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری با بیان اینکه برنامه محوری و بودجه محوری اولویت کاری حوزه برنامه ریزی است افزود: بودجه، نقشه راه یک ساله شهرداری است و وظیفه ما در سال ۹۷ تلاش برای تحقق کامل آن است.

ابراهیمی اظهار کرد: اولویت بودجه سال جاری تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام است که برای آن نظام تخصیص نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین معاون فرهنگی و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در این جلسه با اشاره به اینکه شیراز در حوزه فرهنگی و اجتماعی دچار عقب افتادگی است، گفت: اگرچه ساخت فرهنگسراها، مکان های ورزشی و خانه محلات فرصت های خوبی را ایجاد کرده است اما برای توسعه عمیق فرهنگی شیراز نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و همراهی نخبگان هستیم.

گشتاسبی راد تکمیل فرهنگسراها، راه اندازی خانه محلات، تدوین اطلس آسیب های اجتماعی برای محله های مختلف شیراز، توسعه فضای شاد در سطح شهر و … را از برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرا زدر سال ۹۷ برشمرد.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با بیان برنامه های این معاونت در سال ۹۷ این نوید را به شهروندان داد که در حوزه سیما و منظر برای رفع آشفتگی های بصری و تعریف رنگ واحد برای شیراز اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

محمدحسن پور با اشاره به برنامه های سازمان مدیریت پسماند گفت: راه اندازی خط سوم سورتینگ پسماند، ایجاد کارخانه تبدیل ضایعات ساختمانی و کارخانه تبدیل زباله به انرژی از جمله اقدامات این سازمان در سال جاری است.

وی تجهیز و نوسازی ناوگان آتش نشانی، خرید دستگاه های مربوط به کار در ساختمان های بلند مرتبه و تکمیل چهار ایستگاه آتش نشانی را از جمله برنامه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در سال ۹۷ دانست.

 معاون خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد: تا پایان امسال موضوع ساماندهی مشاغل مزاحم شیراز به نتیجه می رسد. همچنین میدان تره و بار جدیدی در محدوده خیابان امیرکبیر ایجاد خواهد شد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری شیراز در سال ۹۷ با اشاره به لزوم انجام اقداماتی در راستای کاهش ترافیک سطح شهر گفت: روان سازی و ایمن سازی جریان ترافیک از جمله وظایف اصلی این معاونت است. در سال ۹۷ به دنبال استقرار سیستم های پیاده محور و انسان محور غیرموتوری در سطح شهر شیراز هستیم. همچنین با توسعه کمی و کیفی سیستم های حمل و نقل عمومی و به کارگیری روش های نوین حمل و نقل شهروندان را به سمت استفاده از این وسایل سوق دهیم.

زوربخش افزود: پارکینگ های حاشیه معابر که بخش زیادی از ظرفیت شبکه معابر را اشغال می کند و اثرات منفی بر تردد خودروها و ایجاد ترافیک دارد، به زودی ساماندهی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.