شهردار زرقان خبر داد؛ اجرای ۳۰ پروژه شاخص عمرانی در دوره مدیریت کنونی شهری

خبر پارسی – شهردار زرقان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی زرقان، ۳۰ پروژه شاخص عمرانی انجام شده که ۱۸ مورد آن اکنون در دست اجرا و مابقی به بهره‌برداری رسیده است.

محمد اسدالهی امروز هجدهم بهمن ماه درمراسم افتتاح پروژه دوربین های پایش ترافیک شهر زرقان با بیان اینکه ارتباط نزدیک شورا و شهردار موجب ایجاد همدلی و توسعه شهر زرقان شده، افزود: ایجاد حس آرامش در مردم در این دوران سخت تحریم ها دستاورد همین همدلی بوده است .

اسدالهی افزود: در دوره مدیریت شهری فعلی زرقان، ۳۰ پروژه شاخص عمرانی انجام شده که ۱۸ مورد آن اکنون در دست اجرا و مابقی به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار زرقان با تاکید بر توزیع متوازن پروژه ها در هر سه محله اصلی زرقان، گفت: از این تعداد ۶ پروژه در محله دودج، ۶ پروژه در محله شهریار و ۱۸ پروژه در شهر زرقان اجرا شده است .

فروزان اضافه کرد: ۲۸۰ هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد که ۲۲۰ هکتار آن متعلق به پارک ملی بمو است.

به گفته وی، در حال حاضر فضای سبز شهری زرقان ۶۰ هکتار و سرانه این فضا به ازای هر شهروند ۲۰ مترمکعب است.

شهردار زرقان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تنها در بلوار پاسداران زرقان، ۲۵۰ سانحه تصادف رخ داده که از این میزان، ۱۶۳ مورد جرحی، و پنج مورد منجر به فوت در صحنه تصادف شده است.

غلامحسین فروزان با اشاره به افتتاح مرکز کنترل و نظارت ترافیکی و تصویری شهری زرقان که با نصب ۲۰ دوربین راه‌اندازی شده، افزود: از این تعداد، ۱۲ دوربین پلاک خوان شهری در بلوار پاسداران و هشت دوربین در میدان‌ها و دیگر معابر این شهر نصب شده است که بدون تردید این امر در کاهش تخلفات رانندگی و افزایش سطح امنیت و ایمنی شهروندان موثر خواهد بود.

سامانه پایش تصویری یکی از نیازهای ضروری شهر زرقان

فرماندار شهرستان زرقان نیز در این آیین بیان داشت: با ارتقای بخش زرقان به شهرستان، موضوع تامین مکان و تجهیزات برای استقرار دستگاه‌های اجرایی و ادارات در این شهرستان به جد در دستور کار قرار گرفته و مدیریت شهری زرقان نیز در این مسیر همکاری قابل توجهی دارد.

او با تاکید بر اینکه مردم با فرهنگ زرقان نیازی به پایش ندارند و نصب دوربین ها تنها به مدنیت شهر کمک می کند، افزود:  در سیستم مدیریت‌های جدید شهری، دیگر مدیریت ترافیک و سرعت با ساخت سرعت‌گیر و مواردی از این دست انجام نمی‌شود بلکه با نصب دوربین‌ها، تجهیزات هوشمند و عوامل بازدارنده، ترافیک شهرها کنترل می‌شود.

محمد اسداللهی افزود: سامانه پایش تصویری شهر زرقان که امروز (هجدهم بهمن ماه ۹۹) به بهره‌برداری رسید یکی از نیازهای ضروری این شهر برای هرچه ایمن تر کردن ترافیک و رانندگی زرقان در حال توسعه است.

افتتاح ۱۱۴۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد در دهه فجر امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، در ادامه این نشست با بیان اینکه یک هزار و ۱۴۷ پروژه عمرانی با اعتباری نزدیک به ۲۴ هزار میلیارد تومان در دهه فجر ۹۹ در حال افتتاح است، اظهار داشت: پروژه‌های شهرستان زرقان با هدف رعایت عدالت اجتماعی بین محله‌های مختلف توزیع شده است.

محمود رضایی کوچی افزود: هم اینک نیز ۱۵۲ پروژه بزرگ عمرانی در این استان در حال اجراست که اغلب آنها متعلق به حوزه راه است و در سه ماه آینده نیز راه آهن اقلید – یزد و تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید نیز آزاد راه شیراز-اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی، با برشمردن بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف در استان فارس گفت: در حوزه ورزش در دولت تدبیر و امید بیش از ۶۰۰ مکان ورزشی در این استان ساخته شده است، در حوزه اینترنت نیز تقریبا هیچ نقطه کوری در جاده‌های فارس وجود ندارد و همچنین همه روستاها و شهرهای این استان پهناور از امکان دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی برخوردارند و تا پایان عمر دولت فعلی نیز یک هزار تخت بیمارستانی جدید در فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.