رییس شورای شیراز: نبود برنامه ریزی منسجم موجب شده به اهداف برنامه چشم انداز نرسیم

خبرپارسی – رییس شورای اسلامی شیراز گفت: آنچه که از آن غافل شده ایم و موجب شده تا به اهداف برنامه چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری نرسیم، فقدان برنامه ریزی پویا و منسجم است

سید احمدرضا دستغیب دوشنبه ۱۱ تیر در نخستین نشست تخصصی شیراز۱۴۲۰، گفت: آسیب‎های مدیریت جزیره‎ای حاکم بر شهرها، لزوم یکپارچه شدن مدیریت شهری را می طلبد و مشارکت مردم از ضرورت‎ها برای توفیق در این مسیر است .

دستغیب با بیان اینکه در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری شیراز و برنامه پنج ساله توسعه به محورهایی همچون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، کالبدی و مدیریت شهری اشاره شده است، افزود: برای رسیدن به این اهداف آنچه از آن غافلیم و باعث شده تاکنون به این اهداف نرسیم، فقدان برنامه ریزی پویا و منسجم است .

وی ادامه داد: آنچه تاکنون انجام شده به نوعی مدیریت جزیره‌ای است به گونه‌ای که مدیریت در شهرداری و در دستگاه‌های خدمات رسان دولتی واحد و متحد نیست .

دستغیب خاطرنشان کرد: هم اکنون در همه حوزه‌ها تصمیم گیری‌های جزیره‌ای اتفاق می‌افتد در حالیکه امور شهر ما را ملزم میکند به سمت مدیریت واحد شهری با تفکر واحد حرکت کنیم .

به اعتقاد دستغیب در برنامه ریزی‌های شهری جای موضوعاتی همچون شهر با نشاط، شهر ایمن، شهر قانون مدار و فرهنگ محور خالی است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه انتخاب این واژه‌ها بر اساس آگاهی و شیوه‌های جدید مدیریت شهری در دنیا انجام شده است، افزود: باید شهری ساخت که ضعیف‌ترین اقشار مردم مانند کودکان، سالمندان و معلولان بتوانند به راحتی در آن زندگی کرده و نیازمندی‌های خود را رفع کنند.

رییس شورای شهر شیراز مشارکت شهروندان در اداره شهر را یکی از ضرورت های مهم مدیریت شهری برشمرد و گفت: به‌عنوان مدیران شهر باید آنچه را که مردم می‌خواهند، اجرا کنیم؛ حق نداریم فضا و زمین و آب را از مردم به اسم سرمایه گذاری و توسعه شهر بگیریم.

دستغیب با بیان اینکه اداره امور شهر باید توسط مردم و براساس خواست عمومی انجام شود، گفت: شهروندان نیازمند آسمان آبی، طبیعت سبز و فضای شهری نشاط آور و آرامش بخش هستند و نباید این حقوق نادیده گرفته شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.