رجبی: گشایش سهمیه ناظرین ساختمان مشروط به گذراندن دوره ایمنی است

خبرپارسی –  فرج اله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور: بزودی در استان فارس به عنوان استان پایلوت و در مرحله بعد در تمام کشور ، گشایش و اختصاص سهمیه برای ناظرین ساختمان منوط و مشروط به گذراندن دوره ایمنی می شود.

فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در دیدار با مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به درصد بالای حوادث کار در بخش ساختمان، گفت: ضرورت توجه ، نظارت و حساسیت بیشتر در فرآیند نظارت بر ساختمان بیش از پیش احساس می شود .

او تاکید کرد:  بر این اساس باید با هماهنگی دستگاههای مرتبط بر نقش و مسئولیت مجریان در مورد رعایت نکات ایمنی دقت و نظارت  بالایی انجام شود و این مهم نیازمند این است که زنجیره دستگاههای مرتبط از جمله اداره کار ، سازمان نظام مهندسی ، شهرداری و انجمن صنفی کارگران در تعامل و هماهنگی کامل باشند.

رجبی به نقش مهم گذراندن دوره های آموزش ایمنی برای ناظران اشاره و اضافه کرد : بزودی در استان فارس به عنوان استان پایلوت و در مرحله بعد در تمام کشور ، گشایش و اختصاص سهمیه برای ناظرین ساختمان منوط و مشروط به گذراندن دوره ایمنی خواهد شد .

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه با اشاره به نقش موثر بخش مسکن در رونق اشتغال اضافه کرد: متاسفانه در شرایط فعلی وزارت راه و شهرسازی عملا برنامه مشخصی برای این بخش ندارد ! در صورتیکه  می توانیم با استفاده از ظرفیت های تعاونی های مسکن و مجموعه وزارت رفاه و سایر بخش ها شاهد تحرک در این بخش باشیم  .

در این جلسه مختاری مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی نیز  با اشاره به جایگاه مطلوب و اول استان فارس در زمینه حوزه روابط کار، پرداخت تسهیلات بخش تولید و ساماندهی تعاونی  های استان، آمادگی کامل این مجموعه را برای ارائه خدمات در مباحثی چون افزایش ایمنی کارگران ساختمانی، مشاوره های تخصصی در حوزه کارآفرینی و رونق بخش مسکن با استفاده از ظرفیت تعاونی ها تاکید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.