سخنگوی شورای شیراز: وجود کارخانه روغن نباتی در منطقه گردشگری نامطلوب است

خبرپارسی – سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: قرار گرفتن کارخانه روغن نباتی در محلی که اکنون مرکز گردشگری شیراز محسوب می‌شود، یک عنصر نامطلوب است.

سعید نظری دوشنبه ١۵ مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  شورای پنجم از ابتدای فعالیت یکی از برنامه‌های خود را خارج کردن  کارخانه‌های آلاینده  از شیراز اعلام کرد وافزود: اما این موضوع اقدامی ساده نبود زیرا بیش از ۲۵ سال در دستور کار دولت قرار داشت و به نتیجه نرسید.

او پیشربت فیزیکی کارخانه جدید سیمان را در حدود ۱۵ درصد عنوان کرد و دلیل آن را تامین نشدن نیازهای ارزی مدنظر مدیران این واحد صنعنی برا ی خرید ماشین آلات عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده در این شورا، کارخانه ریشمک به منطقه لپویی منتقل شد. ساختمان کارخانه پشم شیشه نیز در منطقه صنعتی شیراز در حال تجهیز است و با انتقال تکنولوژی و تجهیزات، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از این کارخانه هم از شیراز خارج شود.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص کارخانه روغن نباتی نیز گفت: این کارخانه فرسوده دچار مشکلاتی نظیر تعدد مالکان زمین آن است، بخشی از ملک کنونی به اوقاف تعلق دارد که با قرارداد ۹۹ ساله واگذار شده بود.

نظری تاکید کرد: قرار گرفتن این کارخانه در محلی که اکنون مرکز گردشگری شیراز محسوب می‌شود، یک عنصر نامطلوب است.

وی در خصوص تعبیه مسیرهای دوچرخه سواری در شیراز نیز گفت: ما به کمک رسانه‌ها برای جا انداختن این تفکر که در حال حاضر دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی مطلوب شناخته می‌شود نیاز داریم و استفاده از دوچرخه می‌تواند مزایایی زیادی برای شهر داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: براساس برنامه، مسیرهای دوچرخه در درون محورهای اصلی شهر خط کشی خواهد شد و قالب‌های جدا کننده مسیر برداشته می‌شود و همچنین قرار است چندین مسیر دوچرخه سواری جدید در مناطق شهرداری شیراز ایجاد شود.

نظری با اشاره به چند مصوبه اخیر شورا گفت: یکی از این مصوبات، آیین نامه فروش اوراق بستانکاری شهرداری شیراز بود که پیش از این برای این موضوع چهار آیین نامه در شوراهای مختلف تصویب شده بود اما هیچ‌کدام شفافیت لازم را نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه جدید، دست شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تامین منابع مالی آن باز است. همچنین شهرداری در گزارش‌های بودجه و مالی باید میزان فروش این اوراق،  اوراق در دست چاپ و اوراق باز پس گرفته و… را ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز در پایان دلیل به درازا کشیده شدن عملیات ساخت و تکمیل زیرگذر گلستان را کمبود منابع مالی تغییر نقشه سازه عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.