امام جمعه زرین دشت فارس در دفاع از واتس آپ:واتس آپ و چت روم مانع کار نمی شوند / هر مبلغی باید هنرمندانه به فضای مجازی بیاید/ مبلغان دین ابزار تبلیغی عصر را بشناسند

پیوند ثابت http://khabarparsi.ir/?p=4075

خبر پارسی – حجت السلام رضا بازیار امام جمعه شهرستان زرین دشت معتقد است که با فضای شبکه اجتماعی واتساپ می توان با جوانان ارتباط برقرار کرد و به جای گریز از تکنولوژی های نوین از این امکانات جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم و  می گوید همه روحانیون باید با علم روز آشنا شوند. گفت و گوی روزنامه  افسانه چاپ شیراز را با امام جمعه زرین دشت می خوانید:

* نظر شما درباره تکنولوژی های جدید ارتباطی چیست؟

امروز میدان جنگ برای برخی از افراد گم شده است .عقیده من براین است که هر کسی که مبلغ و مدافع دین است اگرهمت خود را صرفا درخارج از فضای مجازی مصروف بدارد، میدان پیشروی را به دشمن داده است.

رزمندگان اسلام؛ بیایید این حقیقت را باور کنیم که قشر عظیمی از جوانان ما ساعات قابل توجهی از شبانه روز را در فضای مجازی هستند؛ در شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ، فیس بوک و….

*تکنولوژی جدید مانند (واتس آپ و..) چه تاثیری در زندگی مردم به خصوص جوانان دارد؟ مبلغان چه استفاده هایی می توانند از این تکنولوژی داشته باشند؟

واتس آپ و چت روم مانع کار نمی شوند . این غفلت بزرگی است که منتظربمانیم و انتظار داشته باشیم، جوانان پای کرسی تربیتی یا تریبون موعظه ما بیایند.هر مبلغی باید هنرمندانه به فضای مجازی بیاید.

معتقدم اگر ما هنر و همت تبلیغ داشته باشیم، می توانیم دشمنان را از استفاده فضای مجازی بر علیه دین مایوس نمایبم و همین امکانات ابتکاری دشمنان را بر علیه خودشان استفاده نماییم. مبلغان دین باید مجهز به فن تبلیغ در فضای مجازی، به میدان بیایند، این یک ضرورت است. حتما همه توجه دارید که انبیا الهی هر کدام  مجهز به فن فضای روزگار خود به میدان آمدند، اگر معجزه موسی(ع) عصای اژدهاشونده است، به دلیل آن است که در عصر موسی(ع) ابزار سحر و جادو در جامعه  رونق داشت.

اگر حضرت مسیح(ع) کور مادرزاد را شفا می دهند و… دلیل آن پیشرفت و اشاعه علم طب و پزشکی در آن دوران بوده است. و اگر پیامبر خاتم(ص) با قرآن و کتاب به میدان می آیند، دلیل آن گرایش مردم آن عصر به ادبیات و فصاحت و بلاغت و… بوده است. مبلغان دین باید امروز ابزار تبلیغی عصر را بشناسند  و با همان ابزار به میدان بیایند؛ به عنوان نمونه  امروز دشمن با ابزار ساده ای مثل واتس آپ کارهای بزرگ می کند، جوانان ما را به خود مشغول نموده، از  فیس بوک بهره ها می گیرد اما مبلغان دینی ما کجا هستند؟ یا اگر در این میادین حضور دارند چه اثر گذاری داشته اند؟

بنابراین ضرورت مدیریت تخصصی در این زمینه نیز اجتناب ناپذیر است البته معنای عرایض بنده تجویز استفاده از شبکه های اجتماعی از لحاظ شرعی نیست نظر دادن در این مورد در صلاحیت مراجع عظام تقلید می باشد.

* چقدر زمان خود را در این شبکه واتساپ می گذرانید؟

 بنده یک ساعت در روز را به سهم خودم از طریق واتس آپ پاسخگوی سوالات جوانان خواهم بود، امیدوارم بتوانم مفید واقع شوم.

فضای چت روم ها جوانان ما را جذب کرده اند و اگر کسی فکر کند که با بستن این فضا ها می تواند راه ورود آنها را ببنند سخت در اشتباه است و وقت خودش را تلف می کند. این جوانان با ۱۰ دقیقه وارد شدن در سامانه واتس آپ مشغول فعالیت هایی می شوند، حال اگر ما بتوانیم هر کدام ۱۰ نفر را وارد این سامانه کنیم و این کار در شهرستان ها راه بیافتد می توانیم این فضا را اشغال و با راهنمایی هایی که به جوانان می کنیم به نفع خود تمام کنیم.

* چگونه به سوالات پاسخ می دهید و معمولا چه سوالاتی از شما در واتساپ پرسیده می شود؟

پاسخ مسائل شرعی را به صورت آنلاین و با گوشی مجهز به اینترنت جواب می دهم. گروهی که با من از طریق سامانه واتس آپ با بنده لینک شدن، معمولا سوالاتی درباره ارتباط دختر و پسر  می پرسند، سوالاتی همانند: دلبستگی عاشقانه ای که داشته اند و یا شرعی بودن ارتباط با جنس مخالف و حتا بحث طلاق را هم مطرح می کنند، اما بیشتر بحث ها در این سامانه بحث اعتقادی است.

* سخنرانی های شما بیشتر روی جوانان تاثیر داشته است، یا گفت وگو با آنها از طریق واتس آپ؟

 جوانان ما تشنه قانع شدن هستند.ما این همه هزینه ها را انجام می دهیم تا جوانان را به پای سخنرانی های خود بکشانیم، اما باید قبول کرد که این اتفاق نمی افتد و امروز بسیاری از جوانان ما در فضای مجازی سیر می کنند. امروزه عصر فضای مجازی است و بسیاری از مردم کارهای مختلف بانکی ، مطالعات، ارتباطات خود را از طریق اینترنت انجام می دهند و باید نگاهمان به تکنولوژی به صورت تخصصی تر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

bigtheme