محمدحسن حائری‌شیرازی :تنبلی و رخوت و افسردگی نتیجه فضای غیر رقابتی در جامعه است/ اصلاح طلب و اصولگرا ضرورت های حفظ نظام هستند

خبر پارسی – حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن حائری‌شیرازی گفت: آزمون خبرگان رهبری یک آزمون فنی و علمی کامل بود و به هیچ عنوان آزمونی سیاسی نبود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌منطقه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حائری در جمع خبرنگاران گفت: حضورم در عرصه خبرگان رهبری به توصیه خانواده خصوصا پدرم بود.
وی با اشاره به روند حضور در امتحان خبرگان رهبری و شیوه برگزاری این آزمون، گفت: بعداز ظهر دوشنبه قبل از روز آزمون پیامکی که خطابی عام داشت برایم ارسال شد و صبح روز سه‌شنبه به محل دبیرخانه خبرگان در قم برای شرکت در آزمون عزیمت کردم.
کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نام و مشخصات فردی شرکت کنندگان از برگه پاسخ‌نامه جدا می‌شد و تصحیح کنندگان اطلاعی از اینکه برگه چه کسی را تصحیح می‌کنند نداشتند.
وی با بیان اینکه یک‌هفته بعد از برگزار آزمون برای شرکت در آزمون شفاهی فراخوانده شده است، گفت: سه‌نفر آزمون شفاهی را برگزار می‌کردند، آقایان شب‌زنده‌دار، مدرسی و شخص دیگری. آزمون مربوط به بخشی از جواهر الکلام و بسیار تخصصی و فنی بود و جنبه سیاسی نداشت.
حائری با اشاره به اینکه تاکنون چنین شیوه‌ای برای دست‌یابی به اجتهاد افراد مرسوم نبوده است، گفت: این یک شیوه مناسب برای مشخص شدن درجه اجتهاد افراد محسوب می‌شود و به حتما در حوزه‌ علمیه به یک معیار تبدیل خواهد شد.
وی با تاکید براینکه حضورش در عرصه انتخابات خبرگان رهبری به‌عنوان احساس تکلیف بوده است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک کاندیدای مستقل در صحنه حاضر خواهم بود اگرچه عده‌ای بر سر لطف با جامعه مدرسین رایزنی‌هایی برای قرار گرفتن نام من در لیست رایزنی‌هایی کرده‌اند اما شخصا در چهارچوب‌های حزبی وارد انتخابات نشده‌ام.
به گزارش خبر پارسی شهاب الدین حائری شیرازی تاکید کرد :انقلاب اسلامی به دو بال نیاز دارد و پرنده ای که یک بال دارد نمی تواند پرواز کند و اختلاف سلیقه،اصلاح طلب و اصولگرا ضرورت های حفظ نظام هستند.
وی تاکید کرد:در جامعه ای که رقابت نباشد،تنبلی و رخوت و افسردگی وجود دارد و اصلاح طلبی یک گفتمان و ضرورت جامعه است،اما اصلاح طلبان باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند و حرکتی که در جهت قانون اساسی نباشد،محکوم است.
محمد حسن حائری در عین حال گفت:هرکسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا خارج از قانون حرکت کند،محکوم است.
فرزند آیت الله حائری همچنین تاکید کرد :مخالف راهپیمایی های صورت گرفته در سال ۸۸ است و این راهپیمایی ها را محکوم می کند.

1 دیدگاه برای “محمدحسن حائری‌شیرازی :تنبلی و رخوت و افسردگی نتیجه فضای غیر رقابتی در جامعه است/ اصلاح طلب و اصولگرا ضرورت های حفظ نظام هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.