یادداشتی از جمیله کریمی:جاده های غیر استاندارد بار دیگر قربانی گرفت

خبر پارسی – جمیله کریمی – جاده های ناامن و بی مسوولیتی  ها در اجرای قانون باز قربانی گرفت و این بار از قشری جوان که خود گنجی بی پایان برای کشور بودند.

و اما در غم از دست دادن این جوانان برومند و آن هم  ، عزیزانی که در آغاز راه برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در زندگی خود بودند به سوگ نشستن صبرى عظیم مى خواهد ،  جوانانی که نه تنها مادرانی چشم انتظار را، بلکه ملتی را به سوگ خود نشاندند که آینده ی رو به جلو استان و کشور را در گرو ذهن های خلاق و اراده ی قوی آنان جستجو می کردند ، و آیا روزی نباید از خود سئوال کنیم که تا کی ! ؟جاده های ناامن و بی مسوولیتی  ها ، باید از مردم ، خصوصا جوانان این سرمایه های ملی  ،قربانی بگیرد ؟!

آیا وقت آن نرسیده که در مقابل بیت المال  به تاراج رفته ، اشد مجازات را اجرا کنیم تا کمبود بودجه برای ایمن سازی جاده ها، مستمسک قرار نگیرد !؟

آیا باز باید واژه ی کوچک تسلیت پایان بخش این مصیبت عظمی باشد و یا با دستور پیگیری در صدد آن باشیم تا شاید آلام داغدیدگان را التیمام بخشیم و یا نه

بیایم برای همیشه به این غائله پایان دهیم و بیت المال را با زور قانون از حلقوم اختلاس گران بیرون آوریم و با پول مردم ، جاده ها را استاندارد سازی کنم و قبول کنیم که این حداقل  پاسخگویی به مطالبات بر حق مردم هست .البته  باید ریشه این فجایع را در خلاء و نبود نهادهای مدنی جستجوکرد ، اگر امروز مردم توانسته بودند دغدغه های خود را در حلقه ی این نهادها تجمیع کنند و به حاکمان جامعه عرضه کنند ، قطعا اراده پاسخگویی و نظارت بربیت المال در بدنه قدرت ایجاد و تقویت شده بود و حاکمان همیشه خود را در محضر مردم ،ناگریز به پاسخگویی می دیدند.

پس بخشی از این مصائب را هم باید در درون خود جستجو کنیم که حل آن اراده ای مصمم  برای اقدام عملی می طلبد تا این مهم  حاصل نشود ، نه دستگاه های مسئوول به جد وارد عمل می شوند و نه اراده ای جدی برای حراست از بیت المال و نه جاده ها استاندارد و نه جان ها این سرمایه های ملی در امان قرار می گرند ، پس در پی دردمان یعنی ایجاد و تقویت نهادهای قدرتمند مدنی باشیم.

1 دیدگاه برای “یادداشتی از جمیله کریمی:جاده های غیر استاندارد بار دیگر قربانی گرفت

  1. ای کاش مسئولین سری به ترمینالها می زدند تا ببینند که اکثر اتوبوس ها کهنه ،لاستیک ها صاف و متاسفانه تعدادی إز راننده ها مسن و برخی اهل دود و دمند.ناوگان هوایی را نیازمند خارجی ها هستم ،زمینی را چه توجیهی داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.