۱۵ هزار خانوار بیمه شده صندوق روستایی و عشایری در فارس مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس گفت: بالغ بر ۱۵ هزار خانوار بیمه شده صندوق روستایی و عشایری در استان فارس مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

حسن کمالی  در یک کنفرانس خبری که با حضور دکتر برقراری مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر به صورت برخط و به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: همه تعهدهای دیگر صندوق های بیمه ای در صندوق روستایی و عشایر موجود است؛ و با توجه به اینکه جامعه هدف این صندوق بیمه ای متشکل از عشایر و روستاییان است از بنیه و توان مالی در سطح پایین تری نسبت به دیگر اقشار جامعه قرار دارند لذا پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه را دولت تقبل کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر درآمد مستمر و ماهیانه ای ندارند؛ طوری برنامه ریزی شده است که ۳۰ درصد مانده حق بیمه به صورت اقساط فصلی پرداخت شود.

کمالی گفت: در صندوق بیمه روستایی و عشایر ۸ سطح وجود دارد که افراد با توجه به بنیه و توان مالی یکی از این سطوح را انتخاب و بیمه پردازی داشته باشند تا در زمان بازنشستگی از خدمات دولت بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس حداقل مبلغی که یک بیمه پرداز برای یکسال باید پرداخت کند را ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر آن را ۳ میلیون تومان و ۶۰هزارتومان عنوان کرد و افزود: براساس تورم در جامعه سعی شده است تا سطوح درآمدی افزایش پیدا کند تا حقوق پرداختی به مستمری بگیران کفاف زندگی آن‌ها را بدهد.

کمالی با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه ها در ۴ قسط و به صورت فصلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: هر فرد سطح بالاتری را پرداخت کند در زمان مستمری حقوق بیشتری دریافت می کند.

وی تاکید کرد: میانگین دو سال آخر در سنوات تقسیم بر فرمولی است که در کلیه بیمه ها لحاظ می شود و پایه مستمری ماهیانه آن فرد بیمه شده را مشخص می کند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس با اشاره به اینکه شرایط عضویت این صندوق حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است، گفت: در استان فارس بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه روستایی و عشایر وجود دارد که این بیمه شدگان با همکاری ۱۷۴ کارگزاری که در مناطق مختلف روستایی و شهری مستقر هستند، انجام گرفته است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس با اشاره به اینکه کلیه صندوق های بیمه ای در قبال جامعه هدف و افرادی که به عضویت صندوق بیمه در می آیند ۴ تعهد کلی دارند، تصریح کرد: اولین تعهد برقرای مستمری بازنشستگی است ؛ به عنوان مثال اگر کشاورزی به عضویت این صندوق درآید بعد از ۱۵ سال بیمه پردازی اگر ۶۵ سال سن داشته باشد، بازنشسته می شود.

وی ادامه داد: تعهد دوم برقرای مستمری از کار افتادگی کلی است که به دو دسته ناشی از کار و غیر ناشی از کار تقسیم بندی می شود؛ در حالت ناشی از کار ملاک فقط پرداخت حق بیمه حتی اگر یک روز باشد، در این حالت مستمری فرد به تشخیص کمیسیون پزشکی برقرار می شود. در حالت غیر ناشی از کار فرد باید سابقه یکسال حق بیمه باشد ، در این حالت نیز مستمری برقرار می شود

کمالی به تعهد سوم صندوق بیمه نیزاشاره کرد و افزود: در این تعهد برقرای مستمری افراد تحت تکفل متوفی به دو حالت ناشی از کار (ملاک فقط پرداخت حق بیمه )وغیر ناشی از کار (پرداخت یکسال حق بیمه ) به بازماندگان پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: تعهد چهارم نقل و انتقال سوابق بیمه ای است که کلیه بیمه پردازان در صندوق ها برای یک بار می توانند صندوق بیمه ای خود را تغییر دهند.

به اعتقاد مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس در لابه لای تعهداتی که صندوق بیمه روستایی و عشایری به جامعه هدف داشته است خدمات خود را نیز گسترش است و گفت: کلیه مستمری بگیران صندوق بیمه ای عشایر و روستایی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند که پیش از این خدمت ارائه نشده بود اما امسال در دهه فجر امسال پوشش درمانی و تکمیلی به بیمه آتیه سازان سپرده شد.

کمالی اضافه کرد: خدمت دوم اعطای تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن به مستمری بگیران است که نیاز به حضور بانک هم ندارند وباید فقط به کارگزار در مناطق شهری و روستایی مراجعه و فرم درخواست دریافت تسهیلات را تکمیل کنند.

پوشش مادران خانه دار غیر شاغل دارای سه فرزند

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس گفت: دیگر خدمت این صندوق بیمه ای پوشش مادران خانه دارغیر شاغل دارای سه فرزند است که با پیشنهاد صندوق بیمه ی روستاییان و عشایر به هیات دولت تصویب شد و مقرر است از امسال و همزمان با دهه فجر حق بیمه ۱۰۰درصدی این‌ مادران دارای ۳ فرزند را به مدت ۵ سال دولت پرداخت کند .

وی ادامه داد: هیچ گونه محدودیت سنی برای مادران خانه دارغیر شاغل دارای سه فرزند در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس اظهارداشت: با پیشنهاد صندوق و تصویب طرح توسط دولت مقرر شد کلیه بیمه شدگان تحت پوشش درمان تکمیلی قرار بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ و در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف حمایت از روستائیان و عشایر که شرایط عضویت در دیگر صندوق های بیمه ای را ندارند بتوانند عضو این صندوق شوند و در آینده از خدمات دولت که همان بازنشستگی، کار افتادگی و برقراری است برخوردار شوند ؛ تاسیس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.