کانون وکلا در بحرانی ترین شرایط خود قرار گرفته است

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس وکهگیلویه وبویراحمد گفت: کانون وکلا در بحرانی ترین و ضعیف ترین شرایط خود قرار گرفته است.

به گزارش خبرپارسی، هومن‌پارسا امروز در نشست خبری هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس  بیان کرد:  فشارهای روز افزون و متنوع به کانون‌های وکلا از یک طرف و تصویب قانون تسهیل و تحمیل ظرفیت نامتعارف داوطلبان حرفه وکلات به کانون وکلای دادگستری از طرف دیگر همچنین اعمال فشار با طرح تحقیق و تفحص از کانون ها اینگونه برآورد می شود که دولتمردان همه مشکلات اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی کشور را در وجود نهادی به نام کانون وکلا نهادینه می‌دانند.

وی تصریح کرد: باورکردنی نیست که  صاحبنظران، مدیران و کارشناسان این اهمیت غیرقابل انکار را درک نکرده باشند که وجود یک نهاد مستقل در دستگاه قضایی در سیستم و ساختار ادارای کشور چه نقش موثر و مهمی می تواند در ثبات امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی یک کشور داشته باشد.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری فارس وکهگیلویه وبویراحمد، اضافه کرد: گویی همه دست به دست هم دادند تا موجودیت این نهاد مستقل را زیرپا بگذارند.

پارسا تصریح کرد: شرمساریم که بگوییم کانون وکلایی که باید مورد حمایت قوای سه گانه کشور به عنوان تضمین کننده اصول قانون اساسی ، حق دادرسی عادلانه و تامین حقوق ملت باشد  در بحرانی ترین و ضعیف ترین شرایط خود قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.