وکلای دادگستری بهترین ناظر و حسن اجرای قوانین توسط محاکم هستند

رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه با تاکید بر اینکه وکلای دادگستری بهترین ناظر و حسن اجرای قوانین توسط محاکم هستند، گفت: وقتی نقدی منصفانه باشد این نقد منتهی به تحول قضایی خواهد شد.

بهنام اکبری در نشست خبری به مناسبت هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری با اشاره به اینکه قانون اساسی وکلای و نهاد وکلات را در زیرمجموعه حقوق ملت قلمداد کرده است، گفت: کانون وکلا ونهاد وکلات واسط بین حاکمیت و مردم است و این نقش منتهی به تحول قضایی و صیانت از حقوق ملت است.

وی افزود: این نهاد نقش بسزایی در آگاهی بخشی به مردم دارد ؛ زمانی که مردم آگاه باشند از حقوق خود طبیعتا ورودی پرونده های محاکم قضایی کمتر می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس ادامه داد: یکی از معضلاتی که امروزه قوه قضاییه با آن مواجه است ورودی پرونده ها است ؛ علت تعدد بسیار این پرونده ها عدم آگاهی مردم از حقوق خود است، در معاملات مختلف اگر شخص آگاه باشد در تنظیم این قراردادها طبیعتا پرونده های کمتری سر از محاکم قضایی در می آورد.

اکبری با بیان اینکه وکلای دادگستری بهترین ناظر و حسن اجرای قوانین توسط محاکم هستند، گفت: وقتی نقدی منصفانه باشد این نقد منتهی به تحول قضایی خواهد شد.

رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه تصریح کرد: نتیجه این نظارت صیانت از حقوق مردم است؛ اما متاسفانه امروزه شاهدیم که به جای ارتقای سطح این نهاد دیر پای مدنی هر روز با تصویب قوانین مختلف با تضعیف آن روبرو می شویم.

وی گفت: تضعیف نهاد وکلات در واقع محصور کننده حقوق ملت و آزادی ناشی از آن در راستای قانون اساسی است و آیندگان درباره این موضوع قضاوت خواهند کرد.

اکبری ادامه داد: بازهم تکرار می کنیم؛ شایسته است اهتمام ویژه ای به جایگاه و رسالت این نهاد مدنی گذاشته شود تا در آینده وقتی این کارنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد کارنامه ای درخشان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.