هزینه کرد ۲۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز برای اجرای طرح های عمرانی

شهردار کلان‌شهر شیراز در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سه ماه از شروع سال ۱۴۰۳ گذشته است نمی‌توان در خصوص عملکرد بودجه مطلبی را با قاطعیت ارائه کرد.

 

محمدحسن اسدی افزود: بودجه سال‌های گذشته که مربوط به شورا و شهرداری فعلی است، محقق شد و می توان گفت بودجه به عنوان مهم‌ترین سند و یا برنامه یک ساله کوتاه مدت که درآمد و هزینه هر دستگاه اجرایی در آن پیش بینی می شود، بسیار تأثیرگذار است.

 

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اینکه برای بودجه همواره کلمه “پیش بینی ” مد نظر است و تحقق آن مهم‌ترین اصل است، تصریح کرد: وظیفه بودجه ریزی بر عهده معاونت برنامه ریزی و وظیفه تحقق بودجه بر عهده معاونت مالی و اقتصادی است.

 

اسدی ادامه داد: برکسی پوشیده نیست که عملکرد مطلوب شهرداری نتیجه یک کار تیمی و کارکنان شهرداری است.

 

وی خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری شیراز متناسب با نیازهای شهر تنظیم و ابلاغ شده است و می‌توان گفت تحول عظیم و بی‌نظیری طی سه سال گذشته در حوزه شهرداری رقم خورده است.

 

شهردار کلان شهر شیراز اضافه کرد: در مقایسه سه سال ابتدایی شورا و شهرداری با دوره قبل در می‌یابیم که بودجه شهرداری از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و طی این مدت بودجه افزایش ۵۰ درصدی داشت و تنها یک و نیم‌ برابر افزایش یافت. این در حالی است که در شرایط اقتصادی کشور، تورم بر اساس سه بازار ارز، ملک و طلا افزایش می‌یابد و شهرداری متاثر از این سه بازار است اما بودجه تنها ۵۰ درصد افزایش می یابد.

 

اسدی اظهار کرد: با توجه به اینکه نسبت بودجه از ۴۰ به ۶۰ به ۸۰ به ۲۰ تغییر یافت، در بودجه ۱۴۰۳ نیز ۸۰ درصد اقدامات و تخصیص به حوزه عمرانی صورت گرفت.

 

وی تاکید کرد: امروز شهرداری از یک نظم و انضباط مالی خوب برخوردار است و کاری که در بخش عمرانی در حال انجام است به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

 

شهردار شیراز در خصوص بدهی این مجموعه تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبه اخذ شده تا انتهای کار شورا که مرداد سال آینده است، میزان بدهی شهرداری را به صورت منطقی، شفاف و مشخص اعلام خواهیم کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.

 

اسدی در پایان اضافه کرد: طی دو ساله گذشته هیچ نیروی انسانی وارد شهرداری نشده است و بیش از ۵۰۰ نیرو بازنشسته شده است. از سوی دیگر با توجه به افزایش حجم کار و افزایش بودجه جذب بر اساس مجوزات کشوری اخذ شده در خصوص تبدیل وضعیت برخی از نیروهای کارآمد و با سابقه مجوز برای استخدام و بکارگیری نیروهای متخصص از طریق فرآیند جذب و فراخوان عمومی اقدامات لازم در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.