سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع)، چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله نقشه راه بودجه‌ریزی سالیانه شهرداری شیراز خواهد بود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور شهردار شیراز، تعدادی از معاونین و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال های گذشته برگزار شد، با بیان اینکه بودجه مهمترین ابزار اجرای سیاست توزیع در آمد شهرداری و انعکاس رقمی فعالیت شورا و شهرداری است، اضافه کرد: تلاش شورای اسلامی و شهرداری موجب رشد ۵۰۰ درصدی بودجه طی سه سال گذشته در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر به شهروندان گردیده است.

افسانه خواست خدایی بیان کرد: بودجه سال جاری ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که مصارف آن براساس هزینه های جاری ۶ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان، هزینه های عمرانی ۲۴ هزار ۷۰۰ میلیاردتومان است. این در حالی است که این میزان در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۰ که ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود با ورود شورای ششم در زمان متمم به ۹ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید که شاهد رشد پنج برابری آن بوده ایم.

 

وی با اشاره به بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۱ و متمم بودجه این سال با رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری شیراز به رقم ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسید و متمم بودجه به رقم ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از ارائه بودجه متمم ۱۴۰۳ شهرداری شیراز بر اساس تدوین سه سند خبر داد و گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری برنامه ۲۰ ساله شهر شیراز براساس سند بالا دستی تحت عنوان سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) تدوین و اصلاح می شود.

 

وی افزود: در این برنامه بر آنیم هدف گذاری، برنامه ریزی و حرکت به سمت تحقق الزامات سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز و ایجاد فهم مشترک در بین عوامل موثر در سطوح مختلف، تعیین چشم انداز و شاخص های وضعیت مطلوب، تحلیل موقعیت و شناسایی شکاف های بین وضع موجود و مطلوب، هدف گذاری و انتخاب راهبردی مناسب اتخاذ شود تا نقشه راه و برنامه عملیاتی کارآمد برای این اقدام تنظیم کرد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در تدوین این سند تمامی اسناد بالا دستی از جمله سند مهندسی فرهنگی کشور و برش استانی آن که اخیراً نهایی شده است با دقت ملاحظه و مد نظر گرفته شده است.

 

خواست خدایی عنوان کرد: تا پایان مهر ماه برنامه پنج ساله شورای ششم از ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۹ که براساس برنامه ۲۰ ساله بالا دستی اصلاح شده است، رونمایی می شود. همچنین بازنگری برنامه ۱۴۰۴ در آبان ماه ۱۴۰۳ و اصلاح آن براساس دو سند بیست و ۵ ساله در دستور کار است. وی ادامه داد: شهرداری شیراز بر اساس خط کشی های اسناد ذکر شده (سه سند ) در دی ماه ۱۴۰۳ و متمم بودجه ۱۴۰۳ به شورا تقدیم خواهد کرد و در نهایت بودجه ۱۴۰۴ را در دی ماه ۱۴۰۳ ارائه می نماید .

 

وی یادآور شد: بودجه سالانه شهرداری در شش ماموریت و در شش محور برای شهرداری درصد بندی و تعریف می شود که این محورها شامل کالبد و شهرسازی، محیط زیست و خدمات، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی است .

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح هر یک از این شش محور پرداخت و افزود: در حوزه ماموریت های شهری و کالبدی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم ۵۶۱ درصد رشد بودجه ای، در حوزه محیط زیست و خدمات ۴۲۹ درصد رشد، در حوزه های ایمنی و مدیریت بحران نیز ۵۷۱ درصدی، در حوزه حمل و نقل چترافیک رشد ۳۱۵ درصدی، حوزه خدمات مدیریت رشد ۲۴۸ درصدی و در بخش فرهنگی و اجتماعی نیز رشد یک هزار و ۳۸۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته ایم.

 

خواست خدایی ادامه داد: در موضوع فروش املاک ناشی از فروش اوراق مشارکت با رشد ۶۹۳ درصدی و در موضوع ستاد باغات با رشد ۴۴۲ درصدی و در موضوع کمک های بلاعوض با رشد ۳۹۲ درصدی در بودجه سال جاری نسبت به ۱۴۰۰ مواجه هستیم و در خصوص جمع مازاد تخصیص نیافته با یک هزار ۸۶۶ میلیارد تومان در سال گذشته و ۱۰۰۰ میلیارد تومان در ۱۴۰۳ به بودجه اضافه شده است.

 

وی همچنین در توضیح بخش منابع بودجه شهرداری، اظهار کرد: منابع درآمدی شهرداری از حوزه های ساختمانی، پایدار، وام، اوراق مشارکت، فروش املاک ناشی از اوراق مشارکت، ستاد باغات،کمک های بلا عوض دولت و جمع مازاد تخصیص نیافته عمومی و اختصاص دارد که از محل منابع درآمد ساختمانی با رشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.