بازهم خبرنگاران، خبر ساز شدند، اما این بار خودشان تیتر یک بودند

خبرپارسی – انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس با ابراز تاسف برای درگذشت ناگهانی دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس در ارومیه، با خانواده ،همکاران و جامعه رسانه ای کشورابراز همدردی کرد.

این انجمن با صدور بیانیه ای ضمن درخواست بررسی علت بروز چنین حادثه ناگواری توسط مراجع ذی ربط برلزوم پیگیری موضوع تا حصول نتیجه ای قانع کننده تاکید کرده است.

در بیانیه این انجمن آمده است:

باز هم به سادگی نوشتن یک تیتر کلیشه ای »واژگونی یک اتوبوس «داغ دو تن از جوان ترین خبرنگاران توانمند کشورمان بر دلمان نشست و دلهره زنده ماندن یا نماندن تعدادی دیگر از همکارانمان ساعت  و دقیقه های این روز هایمان را کابوس وار کرد.

بازهم جاده های نا امن «ریحانه و مهشاد«را راهی آسمان کرد تا داغ جان باختن تعدادی سرباز وطن در مسیر کرمان به شیراز دوباره برایمان تازه شود.

بازهم  اتوبوس فرسوده نخبگان حوزه اطلاع رسانیمان را به کام مرگ کشاند تا زخم داغ فوت دلخراش شش نخبه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف در سانحه سقوط اتوبوس حامل دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره زال پس از دو دهه دوباره سرباز کند.

بازهم خبرنگاران ما، خبر ساز شدند، اما این بار خودشان تیتر یک بودند.

گویی هرچه در این چند سال از جاده های نا امن، اتوبوس های فرسوده و رانندگان نامطمئن گفتند و نوشتند فایده ای نداشت، خود قربانی شدند تا شاید اهمیت خبرشان باعث بروز یک اتفاق مثبت در حوزه حمل و نقل جاده ای کشورمان شود.

ما برای مرگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی  تیتر نمی زنیم، شاید همین یک جمله توئیت «ریحانه» گویای غمی باشد که این روزها بر سینه مان سنگینی می کند.

“ما همه مون می میریم، مسئولان تنها کارعملی شون اعلام کردن خبر ماست”

انجمن صنفی خبرنگران و عکاسان خبری استان فارس

گفتنی است روز دوم تیرماه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در شهرستان نقده  ۲۱ نفر مصدوم شدند. مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.