افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۲ پروژه منطقه ۱۰ شیراز در دهه فجر

شهردار منطقه ۱۰ شیراز از افتتاح و‌کلنگ‌زنی ۷۲ پروژه به ارزش یکهزار و ۲۷۸ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

علی سبزیان‌فرد  در سلسله نشست‌های خبری روایت امید که به همت شهرداری شیراز برگزار می‌شود، افزود: پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر شامل ۴۵ پروژه با اعتبار ۴۵۹ میلیارد تومان و پروژه هایی که کلنگ زنی می‌شود شامل ۲۷ پروژه با اعتبار ۸۱۹ میلیارد تومان در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۰ شیراز، ۱۸ شهرک محور شمال غرب با ۴ هزار هکتارمحدوده قانونی خدمات رسانی و ۱۸ هزار هکتار مجموعه حریم دارد که باید از آن صیانت کند.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه توسعه عمرانی و خدمات شهری در سطح منطقه به صورت برنامه ریزی شده در حال انجام است، تصریح کرد: انضباط کاری را در فضای منطقه ۱۰ افزایش داده‌ایم و با برنامه ریزی کارها انجام می‌گیرد.

سبزیان فرد با اشاره به اینکه تعریف و اجرای پروژه ها در ۱۸ شهرک منطقه ۱۰ در راستای توسعه متوازن بوده است، بیان کرد: پروژه خط ۳ مترو، زیرگذر گویم، پارک آبی، بزرگراه ۵۵ متری حافظ در سطح بزرگ مقیاس درحال انجام است؛ پروژه‌های دیگری نیز در سطح منطقه فعالیت دارد و تلاش داریم تا پایان سال به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ ماه گذشته ۴۱ هزار تن اجرای آسفالت داشته‌ایم، گفت: از ۴۶ میلیارد تومان بودجه محرومیت زادیی بیشتر پروژه‌ها با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد است و تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: برای پروژه‌های محرومیت زدایی سال آینده قرارداد ۲۵ میلیاردتومانی منعقد شده است.

پیشنهاد بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده

سبزیان فرد به جذب سه برابری بودجه عمرانی در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: بودجه سال گذشته شهرداری منطقه ۱۰ در حوزه عمرانی و خدماتی ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و امسال طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده ۶۹ درصد جذب بودجه عمرانی و خدمات شهری داشته‌ایم ؛ برای سال آینده نیز بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی پیشنهاد داده شده است که نشان از رشد بودجه عمرانی و خدماتی منطقه ۱۰ است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در دهه فجر پارک ۳ هکتاری ابتدای شهرک آرین، تکمیل فاز اول خیابان جمهوری، دیوار گذاری رودخانه نهر اعظم، روشنایی مسیر، پیاده رو سازی در محور ورودی قصر قمشه، انجیره ، پیاده رو سازی انجیره تا مجتمع خلیج فارس به طول ۲ کیلومتر، پیاده روسازی حسین آباد ، طرح هندسی خروجی شهرک بزین، طرح هندسی خیابان پیام نور، آرام سازی در بولوار آفرینش در دو ضلع ، پارکینگ و کف سازی پارک دراک، تعریض محور دوکوهک و گویم در فاز اول خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز افزود: ساختمان آتش نشانی ایستگاه ۸ در شهرک استقلال با ۷۰ درصد پیشرفت، مخزن ۵ هزار متر مکعبی حسینی الهاشمی و ساختمان مدیریت بحران شمالغرب سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

سبزیان فرد با اشاره به اینکه تیپ و نیاز شهرک‌های سطح منطقه ۱۰ شبیه یه یکدیگر است، اضافه کرد: پروژه‌های کلنگ زنی در منطقه ۱۰ شامل پارک حیات در گلدشت حافظ، پارک انجیره، تعویض روکش و جمع آوری گارد ریل محور شیراز- سپیدان،زیرسازی، تعویض، لوله گذاری و کانیوگذاری در محور گویم به دوکوهک، حوضچه آرامش، دیواره گذاری پارک ۵۷ هکتاری به طول ۲٫۳ کیلومتر در دست اقدام است.

پیشرفت ۵۰ درصد زیر گذر گویم

وی به بحث تملک زیر گذر گویم نیز اشاره کرد و گفت: تمام اماکن مسکونی و تجاری توسط شهرداری منطقه در سه ماه اول انجام شده است و نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ؛ در تلاش هستیم پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز عنوان کرد: کیلومتر اول پروژه بزرگراه ۵۵متری حافظ سال گذشته افتتاح شد و در حال حاضر در کیلومتر ۴ فعال است؛ هم‌اینک پروژه پیشرفت خوبی دارد اما در این پروژه با تملک روبرو بودیم.

به اعتقاد سبزیان فرد دوکوهک و گویم جز روستاهای الحاق شده و دارای مشکلات زیادی هستند ؛ این روستاها در حریم بوده‌اند و الحاق به شهر شدند اما مردم دستور توقف عملیات اجرایی شهرداری از دیوان عدالت اداری را گرفتند که منجر به توقف در پروژه‌ها شد.

وی با بیان اینکه بافت شهری در این مناطق متفاوت است و دهیاری برای آنها کاری انجام نداده است، گفت: این مناطق شامل انجیره، قصرقمشه، گویم، دوکوهک و… مشکلات داخل بافتی و مشکلات ساختاری دارند.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز تصریح کرد: سوداگری و ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه تمامی ندارد و اگرچه پیشگیری‌هایی انجام گرفته است اما باز هم تخلف و ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.